Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: 4HP20 - Grzechotanie w okolicach skrzyni

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Exclamation 4HP20 - Grzechotanie w okolicach skrzyni

    Witam,
    Wczoraj pojawiło mi sie delikatne wycie gdzieś w okolicach skrzyni biegów. Pojechałem do kolegi, sprawdziliśmy stan oleju, dolalismy 0,3 litra i ...niewiele pomogło.
    Dziś rano odpalam auto i od razu na zimnym "grzechotanie i gruchotanie" tak jakby łożysko plus "narastające wycie" wraz z obrotami. Na postoju i przy jezdzie tak samo.
    Dodam, że czasem gdy zgasze silnik i po jakimś czasie uruchomie to jest cisza. Potrafi przejechac pare km i znów powyższe objawy. Raz zaczyna grzechotac i wyc na postoju a raz potrafi zacząć dopiero w trakcie jazdy.(?)

    Czy to mogą byc objawy zużytego mech. róznicowego? Czy jakiegoś łożyskowania gdzieś w skrzyni??
    Czy może wogóle nie tu szukam przyczyn??

    PS
    - Olej stan ok (po 20k dolałem na sile te 0,3)
    - przegub wewn. niedawno wymieniałem,
    - rolki od wielorowkowego, napinacz, alternator - wymienione poł roku temu.
    - moim zdaniem dość duży mam luz na kołach na "P"...

    Piszcie co wiecie bo w weekend i tak mi do tego nikt nie zajży, a jezdzić strach (choć muszę)
    Ostatnio edytowane przez kelpin ; 19-08-2011 o 14:59

  2. #2
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Również mam dość spory luz na kołach na P, ale takich objawów nie zauważyłem. Jesteś pewien że to skrzynia, a nie układ wydechowy lub pompa wspomagania układu kierownicy?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Skrzynia na 100%....
    Na zimnym oleju grzechocze na luzie (dzwięk takiego rozpadającego się łożyska) i wyje gdy dodaje gazu. W czasie jazdy (po rozgrzaniu) wyje i zagrzechocze kiedy zmienia bieg.
    Też myślałem że to może jednak nie skrzynia, ale po kilkudziesięciu km, które musiałem przejechać ...zapaliła sie kontrolka skrzyni. Błąd, który zapisał to:
    Code N1:
    Ratio Engaged Check
    Error Intermittent itd. z opisem na jakim biegu, przy jakich obrotach.
    Na forach wyczytałem, że to jakiś "ogólny" błąd i żeby spróbować wymienić olej. No i rzeczywiście ucichło ...na jakiś 20-30km.

    Teraz wertuje różne fora ASB a w tygodniu chce się doturlać do specjalistów. Moze to jakieś łożyskowanie na pośrednim wale czy coś bo wycie i grzechotanie słychać gdzieś w okolicach łaczenia skrzyni z silnikiem.

    A ten luz na kolach to chyba norma - myslałem, że może to miało jakis związek i jakieś zęby powyłamywało czy coś.

    PS: Dzięki za zainteresowanie, będę pisał na bieżąco co i jak.

    PS2: W razie czego chodzi mi po głowie kupno uzywanej ASB i mam pytanie czy od 2.5 i 3.0V6 są te same sterowniki czy trzeba by cos przeprogramowywać??
    Zastanawiam się też jak to jest z wpasowaniem 4HP20 np z francuzów??

  4. #4
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Szarpie przy zmianach biegów czy tylko grzechocze? Konwerter się ślizga (wzrost obrotów)?

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Nie szarpie przy zmianie biegów do przodu, tylko wycie i grzechot (w momencie zmiany). Przy zmianie 3 na 4 jest wzrost obrotów. Dziś np. nie wrzuciła 4 i momentalnie wyskoczył błąd.
    Przy hamowaniu silnikiem np przed światłami z 80 do 0 "zapomina redukować" i robi to w otatniej chwili - wtedy szarpie.

    PS Jak zgasze i uruchomie to przez 1 km może dwa chodzi IDEALNIE, dziwne.

  6. #6
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Wygląda na mechaniczną usterkę. Jeśli chodzi o zakup używki z innego samochodu to raczej odpada. Nazwa skrzyni jest taka sama, ale diabeł tkwi w szczegółach. Skrzynia dopasowana jest pod konkretny silnik i jego charakterystykę pracy. Inne oprogramowanie, pewnie inne przełożenia, itp.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    A jeśli chodzi o skrzynie od alfy to nie ma chyba róznic pomiedzy silnikami 2.5 i 3.0?

    EDIT: znalazlem specyfikacje i nie ma róznic w przełożeniach więc i sterownik powinien być ten sam.
    Ostatnio edytowane przez kelpin ; 21-08-2011 o 19:13

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    była Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS Distinctive 2006
    Postów
    18

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o sterowniki skrzyni to 2.5 i 3.0 były różne.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cuma_borek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    była 145 BX Zender, jest 166 2.4jtd progression, GTV 2.0TS oraz 3.0v6 Cup
    Postów
    492

    Domyślnie

    jak bys chcial to mam skrzynie 4hp20 z 2.5v6 z 2000roku sprawna i kompletna

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    sprzęgło hydrokinetyczne bym obstawiał, polecam regenerację skrzyni zamiast zakupu używanej
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


Podobne wątki

  1. Grzechotanie ze skrzyni
    Utworzone przez kompot w dziale GT
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 22-01-2014, 11:07
  2. Grzechotanie z okolic skrzyni
    Utworzone przez CaCrop w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-08-2013, 16:41
  3. Kontrolka skrzyni 4HP20
    Utworzone przez m.arcin w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-09-2012, 14:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory