Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: turbo żyje ale świszczy

  1. #1
    madtoc
    Gość

    Domyślnie turbo żyje ale świszczy

    Witam mam alfe 2,4 jtd po lekkim strzale w przód, wymieniany był interkuler (nic innego przy silniku nie poszło). Turbo strasznie świszczy nawet bez szczególnej depy. Turbina żyje jak najbadziej jest po regeneracji (auto zasuwa nieziemsko) czasem zapala się marchewa może na 5 min i gaśnie (raz na np 300 km) tłumiki sprawdzali niby ok. Jak temat juz był to podajcie linka bo mój mąż ma mnie gdzieś, dopieszcza tylko swoją kappe, a mnie to zaczyna drażnić, na początku ten świst mnie nawet kręcił...ale ostatnio zaczyna się to robić troszkę przypałowe!!!

    ---------- Post added at 12:52 ---------- Previous post was at 12:48 ----------

    A jeszcze jedno jaki jest koszt wymiany podkładek na zaworach (któryś klepie) też prosze o linka, jak zatankuje verwe to jest znacznie ciszej - ale to nie rozwiązanie

  2. #2
    Jazz
    Gość

    Domyślnie

    Po pierwsze sprawdzić szczelność wszystkich węży od turbosprężarki do kolektora. Druga opcja jest taka, że regeneracja tego turbo nie poszła najlepiej i niedługo się rozleci, ale to bardzo czarny scenariusz. Dobrze by było nagrać film, na którym to słychać, to by można coś więcej powiedzieć, bo np. u mnie też turbina śwista dość głośno jak na mój gust, ale nic nie zapowiada jej rychłego końca. Co do regulacji luzu zaworowego to jedna płytka kosztuje około 3,50 o ile dobrze pamiętam. Jeśli chodzi o koszty warsztatu to niestety nie wiem, a z chęcią bym się dowiedział, ponieważ też się do tego zabiegu przymierzam.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Matis_FG
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Gdańsk, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW FL 1.9 JTD 16v
    Postów
    57

    Domyślnie

    Miałem podobny problem, pękł wąż idący z IC do Turbiny. Auto zaczęło gwizdać i puszczać lekki czarny dymek.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    A jak kręcisz do 4 tys albo więcej to marchewa się nie zapala? Może coś nie tak z zaworem overboost...

    No ale pierwsze w kolejności do sprawdzenia to węże.

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar teiras
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Katowice - Kostuchna
    Auto
    156 2,4jtd 99r AZZURO NUVOLA 176.1KM 401.9 Nm Skrzynia 6b z 166
    Postów
    171

    Domyślnie

    To ja za jedną płytke płaciłem 12 zł w aso w Tychach zaśpiewali 24 zł za jedną Ja reguluje/wymieniam płytki sam a fenomen polega na tym że im mniejszy luz tym bardziej klepie, a powinno być na odwrót. Co do świszczenia dobrze by było nagrać jakiś dźwięk bo czasem to właśnie wąż nieszczelny a czasem to początki padania. To bardziej gwizd czy bardziej jak wiertło dentystyczne, a i sprawdź czy w wężach za turbiną jest dużo oleju, moja świszczy a oleju zero więc sie nie martwię . Jak jest dużo oleju to niestety zaczyna padać, można też niuchnąć spalin czy nie czuć spalonego oleju ale to takie ekstremalne

  6. #6
    Jazz
    Gość

    Domyślnie

    Muszę się poprawić, bo sprawdziłem ceny płytek. Od 6 do 12 zł za płytkę. Druga sprawa to czy w 2.4 z 1999 był w ogóle zawór regulacji ciśnienia doładowania? Bo wydaje mi się, że wersja 136 KM to technologicznie to samo co 1.9 jtd 105, a tam nie ma takiego zaworu, a sztanga turbosprężarki jest sterowana nadciśnieniem.

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar teiras
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Katowice - Kostuchna
    Auto
    156 2,4jtd 99r AZZURO NUVOLA 176.1KM 401.9 Nm Skrzynia 6b z 166
    Postów
    171

    Domyślnie

    Ja mam geometrie sterowaną ciśnieniem

  8. #8
    Jazz
    Gość

    Domyślnie

    Powoli z tematu schodzimy. Może się autorka wypowie czy jest jakiś postęp w temacie.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    1. Sprawdzić szczelność.
    2. Zmienić męża.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  10. #10
    madtoc
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki za zainteresowanie narazie nic nie zaglądałam bo czekam do weekendu, w razie jakiegoś demontażu to auto będzie mogło postać (na co dzień śmigam nią do pracy i nie mogę sobie pozwolić na grzebanie przy niej). Zastanawiam się jeszcze czy może mieć wpływ to że lata mi obudowa filtra powietrza (najprawdopodobniej popękała przy uderzeniu) jak sądzicie?, węże wydają się być całe, zresztą mąż gazował jak sprawdzałam - to wąż "Twardniał" zdrowo - bez skojarzeń - wiem że to metoda handlarzy i tez nie ma co temu ufać.

    w wężu (od IC do turba) po kolizji był olej, ale nie ma się co dziwić w końcu jechała bez IC 100 km.!. Nie wiem jak teraz jutro sprawdzę!

    Przy obrotach 4 tys. nic się nie zapala, marchewa to raczej ma związek z zawieszającą się czasem przepływką (też mnie czeka wymiana) - komp mi ją nawet wyświetlił jako błąd

    Po ostrej depie czuje spaliny czyli albo pali olej albo coś z wydechem (nieszczelny)

    Jak teraz się tak zastanawiam to może być w niej milion różnych spraw. Masakra

    olej dolewam bo znika ale kłania mi się simering na wałku rozrządu (myśle że ten smród oleju spalonego to właśnie jego sprawka bo jak przez noc sobie pozacieka - troche skapnie to po rogrzaniu tłumików (czyli depie) zaczyna śmierdzieć) ale simering wymienie juz razem z rozrządem bo mi się z tego zrobią podwójne koszta.

    ---------- Post added at 17:30 ---------- Previous post was at 11:04 ----------

    cały szkopuł
    z moja maleńką jest taki ze po strzale stała 3 mies. na polu w zimie stad te wszystkie simeringi, klepania i inne świsty

Podobne wątki

  1. (156) Coś świszczy spod silnika
    Utworzone przez marusha1001 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-08-2012, 17:55
  2. AR 147 1.9 jtd świszczy przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez michal9916 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 10:58
  3. Cos świszczy w kabinie
    Utworzone przez olaf w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-09-2011, 12:40
  4. Jak dodaje gazu to świszczy/dzwoni - TS
    Utworzone przez zaviaseq w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-04-2011, 07:36
  5. Świszczy i kopci JTD
    Utworzone przez spec85 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-08-2010, 22:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory