Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: [166] 166 2.0 ts spaliny

  1. #1
    henekl
    Gość

    Domyślnie [166] 166 2.0 ts spaliny

    Sprawdzałem ostatnio jakość spalin w mojej Alfie 166 , a wynikło to z tego że gdy zapaliłem rano samochód poczułem dosyć nieprzyjemny zapach .
    Nie mam problemu z pracą silnika ani na postoju czy podczas jazdy .
    Przy sprawdzeniu okazało się że mom przekroczoną normę około 15 razy .
    Oczywiście wymieniłem : filtr powietrza , przepływka , sprawdziłem na komputerze i wszystko w porządku , a sytuacja się nie zmieniła .
    Co jest przyczyną tej sytuacji .

  2. #2
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Może być to sonda lambda, może być katalizator, może być dojechany silnik -choć zakładam że tak nie jest bo objawów było by więcej.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Przy sprawdzeniu okazało się że mom przekroczoną normę około 15 razy .
    domyslnie analizatory spalin mierzą: HC, CO, CO2, O2
    a teraz pytanie , te 15 razy przekroczonej normy masz na kazdym gazie i komputer nic nie pokazał ?

  4. #4
    henekl
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321
    Przy sprawdzeniu okazało się że mom przekroczoną normę około 15 razy .
    domyslnie analizatory spalin mierzą: HC, CO, CO2, O2
    a teraz pytanie , te 15 razy przekroczonej normy masz na kazdym gazie i komputer nic nie pokazał ?
    Nie wiem o co ci chodzi pojechałem do serwisu gościu kazał rozgrzać silnik do tłumika wsadził jakąś rurkę na wyświetlaczu wyskoczyły jakieś cyferki w czterech okienkach .
    Gościu zawołał drugiego mechanika i powiedział zeby popatrzył na wynik , ten powiedział że jest kiepsko kazał dodać gazu do 3tyś obrotów i tosamo kiepsko , kazał przeżucić na gaz i też kiepsko norma przekroczona 15 razy , czego to niewiem zapytalem co zrobić żeby było ok .
    kazał wymienić świece, filtr powietrza ,może przepływkę , wymieniłem to wszystka pojechałem sprawdzić i dalej nic powiedział że dalej to samo .
    nie mam pojęcia o co chodzi zapomniałem że na komputrze sprawdziłem sondę i wszystko jest w porządku powiedział mechanik .

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    no to bedziesz jeszcze jezdził tak ze cztery razy.
    mam tylko nadzieję że nie płaciłes za te analizy.
    -
    jak mam sie wybrac np. na analizę spalin to czytam w kafejce w internecie o co tu chodzi.

    jade do mechanika i od razu pytam:

    czujnik temperatury oleju będzie na miejscu bagnetu, robimy przepalenie katalizatora, zaczynamy od wysokich obrotów potem obroty jałowe, na końcu czyszczenie sond oraz wydruk komputerowy.

    a mechanik na to " zyczy pan sobie mierzenie obrotów na akumulatorze czy na swiecach, nie może być z obrotomierza.

    no i mam dokument, czytam z niego jakie to mam duże HC, patrze na błędy z ECU i juz wiem co jest grane, czego i tobie życzę a nie wróżenia z fusów.

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,478

    Domyślnie

    fajnie to opisales ale czy moglbys to opisac tak jak chlop krowie na miedzy. czyli po kolei ,co powinno byc zrobione / i dlaczego/.pozdrowienia
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #7
    henekl
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321
    no to bedziesz jeszcze jezdził tak ze cztery razy.
    mam tylko nadzieję że nie płaciłes za te analizy.
    -
    jak mam sie wybrac np. na analizę spalin to czytam w kafejce w internecie o co tu chodzi.

    jade do mechanika i od razu pytam:

    czujnik temperatury oleju będzie na miejscu bagnetu, robimy przepalenie katalizatora, zaczynamy od wysokich obrotów potem obroty jałowe, na końcu czyszczenie sond oraz wydruk komputerowy.

    a mechanik na to " zyczy pan sobie mierzenie obrotów na akumulatorze czy na swiecach, nie może być z obrotomierza.

    no i mam dokument, czytam z niego jakie to mam duże HC, patrze na błędy z ECU i juz wiem co jest grane, czego i tobie życzę a nie wróżenia z fusów.


    Bardzo ładnie to opisałeś ale nie oto mi chodziło .
    Po 1- nie jestem fachowcem .
    Po 2- pojechałem do warsztatu.
    Po 3- chciałem wiedzieć co jest tego przyczyną .
    Po 4- napisz po chłopsku co trzeba sprawdzić .
    Co do fusów to mechanik nie przykładał nosa do wydecho i nie zgadywał bo nie musiał jest to stacja diagnostyczna , zawsze za usługi płacę nawet te kiepskie

Podobne wątki

  1. [159] Egr wyrzuca spaliny
    Utworzone przez kaaamilp w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-03-2014, 12:33
  2. Spaliny z nawiewu
    Utworzone przez lukas7277 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-11-2011, 22:05
  3. [145] czuć spaliny
    Utworzone przez bobryt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-02-2010, 04:57
  4. spaliny w kabinie
    Utworzone przez Doman w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-03-2009, 13:28
  5. [166] 2.0 ts spaliny
    Utworzone przez henekl w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-04-2008, 10:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory