Witam. Czy wariator wymienia sie za kazdym razem gdy rozrzad czy wtedy jak go slychac czy sie popsuje??
Witam. Czy wariator wymienia sie za kazdym razem gdy rozrzad czy wtedy jak go slychac czy sie popsuje??
było... wyszukiwarka jest u góry
kolego ja wymienialem kompletny rozrzad i wariatora nie wymienialem bo " NIE SLYCHAC GO " a po co wydawac dodatkowe ok 500 zl na wariator jesli go nie slychac i silnik nie traci mocy ?? bez sensu jest wydawanie pieniedzy na czesci ktorych nie slychac bo sa dobre. A jaka decyzje podejmiesz Ty to juz Twoja sprawaPozdrawiam
Młody 25 --> jesteś jeszcze młody. Na forum znajdziesz trochę opinii, że podobno wariatory nie dożywają drugiej wymiany rozrządu, a jak wiadomo, żeby go wymienić trzeba zmienić pasek rozrządu, a jak już pasek, to przyjdzie myśl, żeby całość na kolejne 60tkm...
Druga sprawa - zdemontowany wariator (sprawny) można de facto sprzedać i odzyskać część kasy. Wszystko zależy, czy zamierzasz długo pojeździć alfą, czy tymczasowo. Półśrodki mszczą się niestety na użytkownikach AR.
Też wymieniałem kompletny rozrząd bez wariatora. Kupiłem swoją Alfine z przebiegiem 216 000 km i nie wiem czy był w niej wymieniany wariator.
Na razie go nie słychać.
Moja Bella
Nie masz się w takim razie czym chwalic - jak zacznie wariator klekotać za 1000km to co jeszcze raz cały rozrząd wymienisz ? - takie oszczędności juz tutaj niejednemu bokiem wyszły. A i pompa wody co drugą wymianę rozrzadu - żeby nie było że nowy pasek a trzasnął jak staną łożyska pompy.....
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Całą wymianę rozrządu robiłem w ASO .Pompę mi też wymienili bo ciekła. Ale o wariatorze nic mi nie mówili że podlega okresowej wymianie tak jak paski.
Moja Bella
Czyli zeby wymienic wariator to trzeba rozbierac caly rozrzad i zdejmowac pasek??
dokładnie
i właśnie dla tego zaleca się ( znaczy wł AR zalecają ) wymianę wariata wraz z rozrządem
ale :
ja bym do tego podszedł też z pewną rezerwą
bo np rolki skoro sam bym wymieniał np 10.000km wcześniej to ich bym nie ruszał
ale jestem "wyznawcą" zasady że raz zdejmowanego paska drugi raz się nie zakłada
czyli ewentualnie gdyby wariat dał o sobie znać niedługo po robieniu rozrządu to bym sam pasek tylko zmienił
pozostaje tylko kwestia kasy za warszatat - bo o ile ktoś robi sobie sam to koszta są 0 ale jak warsztat to niestety znowu policzą
i w sumie to jest problem
Aha w ten sposub...a czym sie charakteryzuje dokladnie uszkodzony wariator?