Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: kiedy wymienic wariator w 156??

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

    Domyślnie kiedy wymienic wariator w 156??

    Witam. Czy wariator wymienia sie za kazdym razem gdy rozrzad czy wtedy jak go slychac czy sie popsuje??

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    było... wyszukiwarka jest u góry

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Młody 25
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Gostyń wlkp.
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 - 155 KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    kolego ja wymienialem kompletny rozrzad i wariatora nie wymienialem bo " NIE SLYCHAC GO " a po co wydawac dodatkowe ok 500 zl na wariator jesli go nie slychac i silnik nie traci mocy ?? bez sensu jest wydawanie pieniedzy na czesci ktorych nie slychac bo sa dobre. A jaka decyzje podejmiesz Ty to juz Twoja sprawa Pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Młody 25 --> jesteś jeszcze młody. Na forum znajdziesz trochę opinii, że podobno wariatory nie dożywają drugiej wymiany rozrządu, a jak wiadomo, żeby go wymienić trzeba zmienić pasek rozrządu, a jak już pasek, to przyjdzie myśl, żeby całość na kolejne 60tkm...

    Druga sprawa - zdemontowany wariator (sprawny) można de facto sprzedać i odzyskać część kasy. Wszystko zależy, czy zamierzasz długo pojeździć alfą, czy tymczasowo. Półśrodki mszczą się niestety na użytkownikach AR.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Też wymieniałem kompletny rozrząd bez wariatora. Kupiłem swoją Alfine z przebiegiem 216 000 km i nie wiem czy był w niej wymieniany wariator.
    Na razie go nie słychać.
    Moja Bella

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Nie masz się w takim razie czym chwalic - jak zacznie wariator klekotać za 1000km to co jeszcze raz cały rozrząd wymienisz ? - takie oszczędności juz tutaj niejednemu bokiem wyszły. A i pompa wody co drugą wymianę rozrzadu - żeby nie było że nowy pasek a trzasnął jak staną łożyska pompy.....
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Całą wymianę rozrządu robiłem w ASO .Pompę mi też wymienili bo ciekła. Ale o wariatorze nic mi nie mówili że podlega okresowej wymianie tak jak paski.
    Moja Bella

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

    Domyślnie

    Czyli zeby wymienic wariator to trzeba rozbierac caly rozrzad i zdejmowac pasek??

  9. #9
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    dokładnie
    i właśnie dla tego zaleca się ( znaczy wł AR zalecają ) wymianę wariata wraz z rozrządem

    ale :
    ja bym do tego podszedł też z pewną rezerwą
    bo np rolki skoro sam bym wymieniał np 10.000km wcześniej to ich bym nie ruszał
    ale jestem "wyznawcą" zasady że raz zdejmowanego paska drugi raz się nie zakłada
    czyli ewentualnie gdyby wariat dał o sobie znać niedługo po robieniu rozrządu to bym sam pasek tylko zmienił
    pozostaje tylko kwestia kasy za warszatat - bo o ile ktoś robi sobie sam to koszta są 0 ale jak warsztat to niestety znowu policzą
    i w sumie to jest problem
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 11-10-2011 o 09:58








  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

    Domyślnie

    Aha w ten sposub...a czym sie charakteryzuje dokladnie uszkodzony wariator?

Podobne wątki

  1. [146] Kiedy wymienić tarcze a kiedy same klocki?
    Utworzone przez raven17a w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-06-2014, 20:45
  2. Kiedy BOSE a kiedy nie?
    Utworzone przez coldmanns w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 21:47
  3. Co wymienic?
    Utworzone przez lisek10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-06-2013, 14:41
  4. Jak wymienic kesenon?
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-10-2012, 21:36
  5. Jak wymienic klamke ?
    Utworzone przez alfaGT w dziale GT
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 03-08-2011, 16:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory