Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Remont ?

  1. #1
    Krzaku
    Gość

    Domyślnie Remont ?

    Witam, w mojej belli 1.6 16v silnik strasznie wciąga olej, powiedziałbym równo z benzynką. wymieniałem ostatnio olej i filtr ( olej full syntetyk 5w50 mobil1, filtr bosch'a). Przypuszczam, że to uszczelniacze zaworowe, gdyż jak go odpalę to zaraz po zakręceniu robi się za autem niebiesko, ale już druga przegazówka i jest wszystko ok? Przebieg 198900 km, tyle pokazuje wyświetlacz, zakładam że jest tam jakieś 268 tys zrobione, może nie koniecznie jednak uszczelniacze a już za rzadki olej i przepuszcza do komory spalania ?
    Będę wdzięczny za każdą radę alfaholicy

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Przy takim przebiegu i zużyciu oleju to raczej nie tylko uszczelniacze zaworów do wymiany, ale i remont silnika będzie konieczny.
    Podłącz auto do kompa i sprawdź, ile ma rzeczywiście przejechane na odometrze - może wyjdzie ok. 400 tys. km.
    A olej wlałeś za rzadki - TS powinien mieć 10w/40, chociaż tu to już bym się nie szczypał i doraźnie zalałbym nawet 15w/40.
    Za wiele to nie poprawi pewnie sytuacji, ale powinno trochę ograniczyć zużycie oleju.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar proh
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    szukam V6/JTS/JTDm
    Postów
    116

    Domyślnie

    No olej zdecydowanie nieodpowiedni. Do tego polecałbym Valvoline MaxLife 10W40. W moim starym Mercedesie 2.0D ten olej pomógł doraźnie i byłem z niego zadowolony. Przy takim przebiegu się full syntetyków już nie stosuje, bo będzie puszczało każdą wolną przestrzenią.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Z opisu wynika że spływa olej po trzonkach zaworów, a czy pierścienie, niekoniecznie. Najtaniej zmienić olej na minerał, zrobić próbę olejową, a następnie wymienić uszczelniacze. Nie daj się tylko naciągnąć na zdejmowanie głowicy, da się to zrobić prościej i w miarę tanio (choć rozrząd trzeba zdjąć) Potem pomyślisz o remoncie (wymianie pierścieni) bo to będzie pracochłonne i drogie.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #5
    Krzaku
    Gość

    Domyślnie

    A wymiana uszczelniaczy to jakie koszta? bo szczerze mówiąc to nie mam pojęcia ile to może kosztować. W ogóle może któryś z was jeżeli jest z łodzi to mógłby obsłuchać moją bellę i zobaczyć co jeszcze może ją boleć. Uda się ?

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Same gumki to symboliczne pieniądze, a robocizna? Są takie rozbieżności że głowa boli, serwis czy pan "Kazio", duże miasto czy wioska, naprawdę różnie, ale 2-3 setki mogą zawołać. Trzeba zdjąć rozrząd, wałki, świece, talerzyki i sprężyny zaworowe, wymienić gumki, i złożyć ponownie z ustawieniem rozrządu (blokady).
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  7. #7
    Krzaku
    Gość

    Domyślnie

    Ale przykładowo, dajmy na to że robię to w serwisie, to jak myślisz jakie to mogą być koszta? Krzykną mi więcej niż 500 stówek za robociznę plus gumy?

  8. #8
    zm911
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Miałem kiedyś podobne objawy w Mazdzie 626, (biały dym po odpaleniu, dużo dymu) na początek właśnie wymieniłem uszczelniacze na popychaczach, ale efektu nie było, więc trzeba było sie brać za silnik. Po jego rozebraniu okazało się, że pierścienice zgarniające są już sztywne i przy zimnym silniku nie zgarniały oleju z cylindrów, dopiero po tym jak się rozgrzały spełniały swoją rolę i było ok. Ale przed tym remontem nie brał mi tak oleju jak u ciebie były to nawet powiedział bym małe ubytki oleju. Pozdrawiam.

  9. #9
    Krzaku
    Gość

    Domyślnie

    Ja wymieniłem olej 3 tygodnie temu. wlałem w układ 4.2 l nie robiłem później żadnych dolewek. Od wymiany zrobiłem 2000 km i w silniku jest może z 2.5 l oleju, oczywiście tak na oko. czyli wział mi jakieś 0.85 l na 1000 km. to tak o 0.4 litra za dużo, czyli za Ciekawie nie jest... napewno zrobię uszczelniacze i zmienie olej na półsyntetyk, zrobię test olejowy na 2000 tys km i zobaczę co wyjdzie, teraz tylko czekać na przypływ gotówki

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Szkoda kasy, bo serwis zedrze sporo i pewnie niewiele to pomoże.
    Ale jeśli chcesz reanimować trupa to zrobisz, jak zechcesz.
    Kiedyś silniki nie miały wcale gumowych uszczelniaczy zaworów i jeśli były dobre to nie brały oleju.
    Stary silnik najwięcej oleju zużywa z powodu wydartych cylindrów i pierścieni zgarniajacych.

Podobne wątki

  1. [159] 159 2.4 JTD remont
    Utworzone przez lukash0 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-01-2016, 16:15
  2. Remont v6 3.0
    Utworzone przez mario333 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-07-2013, 19:46
  3. Remont 3.0 V6
    Utworzone przez -BamBosZek- w dziale 156
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 06-05-2012, 20:29
  4. [145] Remont
    Utworzone przez przezsjak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-03-2011, 09:19
  5. remont silnika w 1,4 boxer pelen wtrysk remont silnika
    Utworzone przez leito1610 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-04-2007, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory