Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Przekładnia kierownicy

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Weron
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wierzbice
    Auto
    Ford Fusion U.S.A 2.3 Benzyna
    Postów
    495

    Domyślnie Przekładnia kierownicy

    Siema
    wie ktoś może jak sprawdzić przekładnie kierownicy???
    Wczoraj miałem wymieniany lewy drążek i mechanior powiedział ze przekładnia się kończy bo ma luzy. jak dla mnie jest wszystko ok ponieważ nie czuje żadnych oporów na kierownicy ani drgań i stuków, to nie wiem ,może mu się coś przyśniło. Przed wymiana drążka był wyczuwalny luz na nim, ale tera jest już ok .

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sebott
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Była: Alfa Romeo 147 1.6 TS 105KM 2001
    Postów
    491

    Domyślnie

    Z pół roku temu mechanik powiedział mi to samo. Trochę się zaniepokoiłem, bo naprawa/wymiana przekładni to dość droga sprawa. U mnie również żadnych luzów, stuków czy innych dźwięków nie ma, więc jeżdżę i przez te kilka miesięcy nic się w temacie nie zmieniło. Pamiętam, że dodał on coś w stylu, że może wytrzymać jeszcze miesiąc, a może 10 lat - nie ma reguły. Cóż, enigmatycznie to brzmi, ale ja, póki nie zaczną się jakieś wyraźne objawy (albo jakiekolwiek objawy), bym się za przekładnię nie brał.
    „Własnością człowieka jest zniknąć, śpieszmy się śmiać ze wszystkiego.”

    Blaise Cendrars

  3. #3
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Bo luzy na przekładni sprawdza się na odpalonym silniku, na zgaszonym jakies tam minimalne luzy zawsze będą ponieważ nie przepływa przez maglownicę pod ciśnieniem olej.
    Jeśli na odpalonym wyczuwa się jakieś luzy to duże prawdopodobieństwo że wkrótce coś padnie.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    pozwolę się podpiąć pod temat. Wymieniłem koła na zimowe i po przejechaniu 100 km przy szarpnięciu kierownicą w lewo słychać stuknięcie i nie wiem czy sobie uroiłem ale chyba i trochę czuć na podłodze. Miałem nadzieję że to niedokręcone koła ale jednak nie... wyrok magla do wymiany ? koszty raczej spore... załamka...pieszczę...inwestuję...
    3 tyg wcześniej odwiedzona stacja diagnostyczna z szarpakami i luzy nie znalezione na końcówkach...

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Weron
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wierzbice
    Auto
    Ford Fusion U.S.A 2.3 Benzyna
    Postów
    495

    Domyślnie

    kurde to niezły cyrk ja nie wyczuwam żadnych luzów ani nic. jak jade to też jest ok .
    może typ próbował wydymać mnie na kolejną robotę bo naprawa takiej przekładni to pewni niezły koszt.

  6. #6
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Niezły, sama regeneracja to koszt około 500zł plus trzeba doliczyć ok 200zł za wyjęcie jej i założenie do auta, aczkolwiek nowa maglownica kosztuje dużo więcej i warto się zastanowić co będzie lepsze.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Chwyć za drążek i spróbuj nim poruszać na boki. Jeżeli ma luzy to nie koniecznie musi oznaczać kończącą się maglownice. Jak zdejmiesz osłonę od strony maglownicy to zobaczysz tam taką tulejkę. Ona lubi się wyrabiać. Marshall coś takiego dorabiał koszt niewielki.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Weron
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wierzbice
    Auto
    Ford Fusion U.S.A 2.3 Benzyna
    Postów
    495

    Domyślnie

    a jeszcze jedno, czy jak skręce na max kierownice przy odpalonym silniku aż do bólu to ma prawo wydobywać się dźwięk tak jakby przekładnia mówiła żeby dać jej spokój bo to jej maksymalny skręt???

    ---------- Post added at 19:21 ---------- Previous post was at 19:16 ----------

    przed chwilą byłem lukać na to, bo niedaje mi spokoju to co mechanior powiedział, według mnie nie ma tam żadnych luzów. wydaje mi sie ze gość chciał mnie wydymać na kolejną robote. z ktorej strony jest ta osłona to jutro sprawdze/ pozdro.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Cytat Napisał Weron Zobacz post
    z ktorej strony jest ta osłona to jutro sprawdze/ pozdro.
    Chodzi o tą osłone gdzie drążek kierownicy wchodzi do maglownicy. Ale jak nie masz luzów to nie wiem o co Panu mechanikowi mogło chodzić.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    Cytat Napisał wiedzmaak Zobacz post
    Chwyć za drążek i spróbuj nim poruszać na boki. Jeżeli ma luzy to nie koniecznie musi oznaczać kończącą się maglownice. Jak zdejmiesz osłonę od strony maglownicy to zobaczysz tam taką tulejkę. Ona lubi się wyrabiać. Marshall coś takiego dorabiał koszt niewielki.
    Ciekawe na ile jest szansa że u mnie to wystąpiło... co ciekawe przypuszczam że stukanie na dołkach które pojawia się u mnie jest właśnie z maglownicy [ani mechanik ani diagnostyka nie wykrywa w zawieszeniu luzów].

Podobne wątki

  1. [146] przekładnia kierownicza
    Utworzone przez kulik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-08-2015, 11:38
  2. pierścień- przekładnia kierownicy Alfa Romeo 156
    Utworzone przez ewetka85 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-10-2011, 14:45
  3. [164] co to za przekładnia?
    Utworzone przez T omek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-06-2008, 15:50
  4. przekładnia w 145
    Utworzone przez rysiek77 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-08-2007, 20:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory