Witam!!jak się robi reset parametrów adaptacyjnych komputera AR 166 V6??
Witam!!jak się robi reset parametrów adaptacyjnych komputera AR 166 V6??
Witam,
było dużo razy na forum, ale przypominam reset sterownika ME 2.1:
- odłączyć akumulator na 10 min.,
- podłączyć aku,
- włączyć zapłon na 60 sek (nie dotykać pedałów gazu ani sprzęgła),
- wyłączyć zapłon i odczekać 60 sek,
- uruchomić silnik i niech pracuje na biegu jałowym do osiągnięcia normalnej temp. pracy (85-95).
stanizlak a 3.0 v6 2003 przed liftem na jakim jest sterowniku ?
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
podziekowal ,reset parametrow wykonujemy tak samo jak przy ME 2.1 ?
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
a mozna wiedziec po co sie robi reset parametrów adaptacyjnych? zmienilem sonde czy tez powinienem taki reset zrobic?
czy po wymianie rozrządu tez powinno się robić reset parametrów??
jezeli mam aku odłączony kilka dni to w dizlu tez trzeba tak zrobić ?
----------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------
- podłączyć aku,
- włączyć zapłon na 60 sek (nie dotykać pedałów gazu ani sprzęgła),
- wyłączyć zapłon i odczekać 60 sek,
- uruchomić silnik i niech pracuje na biegu jałowym do osiągnięcia normalnej temp. pracy (85-95).[/QUOTE]
[IMG][/IMG]Lubia chlyb ze tustym
![]()
Reset sterownika ECU (adaptacji) dotyczy silników benzynowych, przeprowadza się go w celu zerowania korekt długoterminowych zapisanych w sterowniku silnika.
Jazda ze źle działającymi sondami lambda, nieszczelnym układem dolotowym, uszkodzonym przepływomierzem powoduje wprowadzenie korekt czasów wtrysków które są wynikiem
wymienionych uszkodzeń, w skrajnych przypadkach może doprowadzić do falowania obrotów na biegu jałowym lub nawet być przyczyną trudności z uruchomieniem silnika, o mocy i spalaniu nie wspominam.
Po zerowaniu sterownik silnika ponownie ustawia kąt przepustnicy i czasy wtrysków na biegu jałowym.
Na pewno trzeba przeprowadzić po wymianie sond lambda, przepływomierza, naprawach silnika.
Opisany "sposób" zerowania dotyczy sterowników które nie posiadają możliwości przeprowadzenia zerowania za pomocą funkcji programów do diagnostyki (np. Bosch ME2.1).
W pozostałych sterownikach ta procedura nie szkodzi ale też nie pomoże.
Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 09-11-2011 o 11:36
Wypiąć i wpiąć aku![]()