Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Alfa Romeo 147 z silnikiem 1.8 TS

  1. #1
    mapettt
    Gość

    Domyślnie Alfa Romeo 147 z silnikiem 1.8 TS

    Witam serdecznie wszystkich forumowiczow.
    Mam pewien problem z ktorym borykam sie od dluzszego czasu, a niestety w temacie motoryzacji jestem zielony.
    Otoz kilka miesiecy zakupilem piekna alfe 147 2.0 ts, niestety po czasie okazalo sie, ze silnik jest do wymiany. Znajomy sprzedal mi silnik z alfy 156- 1.8ts w bardzo dobrym stanie, cala przekladka zajelo sie autoryzowane ASO w Szczecinie. Wszystko pieknie ladnie, inny silnik, nowy rozrzad, sprzeglo itd.
    Problem polega na tym, ze moj silnik nie potrafi rozkrecic wiecej niz 4,5 tys obrotow, na kazdym biegu dokladnie w tym samym momencie sie zatrzymuje- tak jakby osiagal maksymalne obroty. Dzwonilem do ASO, oczywiscie mily mechanik powiedzial mi, ze to njzupelniej normalne. Moze jestem jeleniem, ale wiem, ze wczesniej silnik normalnie krecil pelne obroty. Czy ktos z Was drodzy forumowicze moze mi wyjsnic, co moze byc tego przyczyna? Sterownik komputera, blad w montazu, czy cos innego? Uprzejmie prosze o pomoc. Pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sebott
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Była: Alfa Romeo 147 1.6 TS 105KM 2001
    Postów
    491

    Domyślnie

    Hmm, nie produkowano 147 z tym silnikiem, ale czy to może mieć jakieś znaczenie w tym wypadku - nie wiem. Oczywiście prawidłowo działający silnik powinien się swobodnie kręcić znacznie wyżej niż 4,5 i ewidentnie coś jest nie tak. Podejrzewam, że jeśli nie zmieniano nic w ECU, problem może tkwić właśnie tam.
    „Własnością człowieka jest zniknąć, śpieszmy się śmiać ze wszystkiego.”

    Blaise Cendrars

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    1.8 TS kręci się do około 7200 - miałem przez 7 lat w 156, na prawdę fajny motor.

  4. #4