Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Opony 205/50/16 i amorki tył sportpack JTS

  1. #1
    Marjachi
    Gość

    Domyślnie Opony 205/50/16 i amorki tył sportpack JTS

    Witam, mam dwie sprawy. Pirwsza to czas na zmianę amorków tył w mojej Alfie JTS, zawias jaki posiadam z tego co mi wiadomo to tzw. Sport pack - spręzyny Eibach (czerwone) jednak prośba o rozwianie moich wątpliwości ponieważ wyczytałem na forum, że Sport pack w JTS`ie obniża Alfe o 40 mm, a w innych modelach o 20 mm co wydaje mi sie bardziej prawdopodobne, czyli że tu i tu 20 mm(chociaż zdarza mi sie przytrzeć pokrywą pod silnikiem), no i właśnie sprawa amortyzatorów, o których też wiele oponi na forum, czy trzeba zakładać do zawieszenia obniżonego amortyzator o zmniejszonym skoku pracy, czy normalne amorki też mogą wspólpracować z tym zawiasem, a różnica to tylko twardość co pewnie też nie jest bez znaczenia (jednak cena przeraża troszke ).
    Druga rzecz to wiem iż przy feldze 16`` u mnie tzw. telefony, oponki katalogowo 205/55/16, ale ciekawi mnie fakt założenia 205/50/16, ponieważ we wcześniejszym aucie (nie Alfa) takie miałem i wyglądało to dobrze jak również dobrze sie jeżdziło. Nie wiem czy ktoś na takich oponkach pomyka, ale jeśli tak to prosiłbym o opinie i super byłby zobaczyć jakieś zdjęcie Belli na takich oponkach
    Z góry dzieki,
    Pozdrawiam

  2. #2
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    205/55/16 = opona "wysoka" na 112.75mm
    205/50/16 = 102,5mm

    głupi 1 cm na wysokości opony
    fotek do tego aż trzeba ?








  3. #3
    Marjachi
    Gość

    Domyślnie

    Wiem, że głupi 1 cm, ale czasami taki głupi centymetr potrafi dużo zepsuć w ogólnym wizerunku autka, lub wręcz przeciwnie, czyli dodać sporo urody Może takie moje "zboczenie", ale Alfę to chyba kupuje sie przede wszystkim dla jej wyglądu, a że oponki też mam do zmiany akurat to wpadłem na taki (może niezbyt mądry) pomysł

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    wg mnie różnica nie warta zabawy
    kupiłbym obojętnie który profil - porównał tej samej firmy w obu profilach - wybrałbym po prostu te tańsze i już








  5. #5
    Marjachi
    Gość

    Domyślnie

    No tak, oponki oponkami, a podrzyci ktos moze rozwiązanie sprawy amortyzatorów, bo u mnie w okolicy to sami niewyedukowani "pajace" (w skepach chyba nikt do Alfy niczego nie kupował ) i nie chciałbym kupić czego złego, może polecanie jakis konkretny model amorków, to by ułatwiło sprawę

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Nie było sportpacków po lifcie z 2002 roku.
    Dlatego powiedz czemu twierdzisz iż masz sportpack i obniżenie -40

  7. #7
    Marjachi
    Gość

    Domyślnie

    Np. dlatego, że jak pisałem wcześniej mam takie a nie inne zawieszenie, no i dodatkowo na oko można stwierdzić, że autko jest niższe niż standardowe, a czy sport packa nie było czy był nie wiem nie jestem specjalistą i tak jak pisałem znalazlem na forum, że w tej wersji silnikowej jest -40 a normalny sport pack ma -20mm i chciałem żeby ktoś właśnie powiedział mi jak jest na prawde. Nie wiem skoro twierdzisz ze w tym rku nie było sport packa, przecież to tylko lift wewnętrzny , jeśli wiesz co i jak to mogłbyś napisać co kiedy było i ew, co z tymi amorami mam zrobić

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Gdzie znalazłeś informacje że "sportpack" dla rzekomego JTSa to -40

  9. #9
    Marjachi
    Gość

    Domyślnie

    Słuchaj znalazłem to w jakimś temacie na forum tak jak napisałem o tym wcześniej i właśnie mnie to zdziwiło, bo przewaznie (nie tylko Alfa) zawieszenie fabrycznie nizsze firmy stosują - 20, z tym że jak na razie nie odpowiedziałeś na moje pytanie czy to w końcu sport pack i jakie amory

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    No to już Ci odpowiadam, choć nie widziałem Twojego auta.
    Sportpack znika przed 2002 rokiem.
    To że być może masz listwy progowe wcale nie oznacza że to sportpack.
    Możesz mieć gwint lub inne cuda. Na forum przecież nie wyczytasz ile masz faktycznie obniżone zawieszenie.
    Więc jak? Mierzyłeś, porównywałeś do czegoś?

Podobne wątki

  1. Amorki i sprężyny sportpack a zwykłe.
    Utworzone przez szerszeń w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 29-08-2012, 06:36
  2. [155] Amorki tył
    Utworzone przez termit w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 31-03-2012, 01:09
  3. ...amorki tyl
    Utworzone przez cinusiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-11-2010, 18:49
  4. [146] Amorki
    Utworzone przez bartekp21 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-01-2009, 23:29
  5. Amorki do 155
    Utworzone przez pikero w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-12-2007, 21:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory