Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Wyrobił sie napinacz paska micro 2,4 JTD

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie Wyrobił sie napinacz paska micro 2,4 JTD

    napinacz mi padł, wytrzymał jakies 40tys i mam takie pytanie czy ktos juz kombinował zeby przerobić to dziadoskie rozwiązanie z tą panewką i tulejką?? bo nie usmiecha mi sie znowu bulić 400zł za to g...no

    narazie odwrociłem te panewki i tuleje o 180stopni dałem smaru, takze znowu jest prosto ale raczej długo to niepolata

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    szybko Ci to padło. Zobaczę czy u mnie nie leży stary który nie potrzebnie wymieniłem. Idealny nie był ale na pewno z dwóch złożyłbyś jeden dobry. a tak swoją drogą po 40 tys .... koło pasowe masz dobre ??

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    koło pasowe jakis czas było na wykonczeniu i troche napinacz dostał w kosc ale teraz juz jest nowe..

    a ta tulejka i panewka i tak juz chodziły na sucho bo smar znikł takze predzej czy pozniej by sie wyrobił - shit jakich mało, nic wiecej..

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    niestety kolego nie mam już tego napinacza

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Cześc koledzy.
    Czeka mnie ten koszmar (400 zeta!! ) panowie z wymiana napinacza na dniach bo dziś straciłem pasek 6PK w drodze do domu, Lejla oczywiscie dojechala do domu i jak podjezdzałem pod dom to juz podnosnik szyby nie mogl domknąć - aku po przejechaniu 30 km bez pomocy altka był wyjebany jak koń po westernie ale to to nie problem.

    Problemem jest:
    Zdjąłęm koło , nadkole i okazało się że mam zerwany gwint w bloku. W miejscu w których wchodzi ta śruba imbusowa. Dzięki czemu napinacz latał na boki w trakcie jazdy i zniszczył mi pasek.

    Panowie. Czy ktoś sie z tym spotkał z was? Czy gwint mógł by zerwać niesprawny napinacz? Czy raczej jakiś profesjonalista go zerwał.?
    Czy zestaw naprawczy jest sens kupować? Cze lepiej dołożyc "troche" i kupic cały napinacz.

    I podstawowe pytanie
    Czy ktoś z was naprawiał juz gwint tego typu w bloku? Gwintowanie odpada. Myślałęm o wstawieniu tulejki samogwintującej takiej podobnej do tej z linku. Co sadzicie?
    http://allegro.pl/tulejka-gwintowa-m...587086458.html
    Jakiej firmy macie u siebie te napinacze bo u mnie jest INA z 2004 i raczej nie wiem czy to dobra czy zła fiirma.

    Koło pasowe mam dobre. Oglądałem gumę i nie ma tan nic rozerwanego. Auto jak jest odpalone to łądnie pracuje tylko ten napinacz nerwowo skacze....

    PRzepraszam za mały chaos w tym poście ale troszke sie zdolowałem tym gwintem Szczęście w nieszczęsciu, że dostęp jest idealny zeby to nawiercić itp...
    [C

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    A ten napinacz jest przykręcany do bloku silnika czy do łapy silnika ? bo jak do łapy to zamiast sie męczyc w gwintowanie możesz kupić samą łapę

    http://allegro.pl/lapa-silnika-alfa-...562673505.html

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Ja u siebie na nowy napinacz wymieniłem wczoraj. Stary mam, nie jest aż tak mocno zajechany gdyż chodził na nowych rolkach i kole pasowym, wymieniłem go tylko dlatego że sprężynka mi piszczała na zimnym silniku. Jeśli masz życzenie i chcesz się z tym pobawić mogę ci go oddać......kolego Alfista.

    - - - Updated - - -
    Masa625
    Raczej odstawiam "fachowca" osprzęt nie rwie śrub tym bardziej że są to śruby utwardzane,może uda ci się pożyczyć od kogoś wykrętak i bez problemu wykręcisz śrubę.INA to dobra firma ja u siebie założyłem taki napinacz wczoraj tyle że SKF 379zł . Co do takiej niby wkręcanej nakładki myślę że to lipa ale niech się wypowie ktoś kto to przerabiał.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Gwint jest w bloku. O dziwo otwor w nim jest dosc głęboki i na calej dlugosci nagwintowany. Wiec mozna by wsadzic dluzsza srube. Wczoraj nawet taki manewr wykonałem inna sruba z lbem szesciokatnym i o dziwo przez 2 minuty chodzilo ok. Moze jakbym znalazl gdzies na szrocie taka sama srube jak ori, tylko z lbem imbusowym to dalo by rade to przykrecic i by hulalo.Jacek ja mam srube cala tylko zerwala ona gwint w bloku silnika, dlaczego sadzisz ze ta wkladka to lipa? Wydaje sie to idealnym rozwiazaniem. Nawiercam pod zewnetrzny gwint, wkrecam i mam orginalny w ktory idzie ori sruba.. Nie wiem czy w ta tuleje od napinacza wejdzie grubsza sruba to mozna by gwintowac...
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 07-09-2012 o 08:37
    [C

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Wiesz ja raczej nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań dlatego napisałem żeby wypowiedział się ktoś kto to przerabiał. Ja bym próbował znaleźć coś ala ori. i przykręcić. Myślę że w każdym sklepie samochodowym by mieli taką śrubę i sprawa z głowy.

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar lucek
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    166-2.4 JTD-99r
    Postów
    118

    Domyślnie

    Masa625 - miałem podobny przypadek. Łeb śruby urwało, a pozostała część śruby została w bloku, praktycznie na równo z powierzchnią bloku, także nic nie wystawało,żeby można było chwycić i wykręcić resztę tej śruby. Rozwiercanie utwardzanej śruby cienkim wiertłem mijało się z celem. Kolega naspawał migomatem w to miejsce jakąś nakrętkę i można było wykręcić pozostałości po śrubce. potem zamiast imbusowej, znalazłem zwykłą 6-kątną, o zbliżonej długości i wkręciłem w miejsce starej. odtąd przez ponad 1.5 roku nie zaglądałem do paska

Podobne wątki

  1. Czy są różne wersje napinacza paska micro?
    Utworzone przez b-ski w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-03-2014, 09:42
  2. Rolki paska micro + napinacz + sprzęgło alternatora
    Utworzone przez pwr79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-02-2014, 10:35
  3. Praca napinacze paska micro.
    Utworzone przez trojo w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 13-09-2012, 21:19
  4. Pomoc w sprawdzeniu paska klinowego (Micro V)
    Utworzone przez Izane w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-08-2010, 21:04
  5. Napinacz paska micro
    Utworzone przez peep20 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-12-2009, 13:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory