Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: [166] Modyfikacja dolotu w V6

  1. #1
    Techno
    Gość

    Domyślnie [166] Modyfikacja dolotu w V6

    Coś nie mogę znaleźć nigdzie dokładnego opisu czy ktoś próbował zastąpić serię przewodami silikonowymi i np. klasówką.
    Oryginalny dolot jest restrykcyjny pomiędzy przepływką a przepustnicą skoro Autodelta stosuje swoje patenty /niepotrzebnie drogie ?/
    Wg moich pomiarów śr. zew przepustnicy to 75mm, wyjście za filtrem i potem za przepływką to z kolei 80mm.

    Plan jest taki żeby za obudową filtra /obecnie wkłąd K&N/ dać kolanko silikonowe 90st o średnicach 80 - 90mm następnie rura prosta z kierunku kolektora.
    Na końcu rury trzeba dospawać króciec do odmy fi15mm a potem kolanko 45st o średnicach 90 - 76mm.
    W zastępstwie sztywnej rury z kwasówki lub aluminium chyba lepiej było by dać przewód silikonowy ale będzie to mniej estetycznie wyglądać, chociaż będzie bardziej podatne na ruchy silnika względem sztywno zamontowanej obudowy filtra.
    Chyba będę korzystać z oferty www.fmic.pl, jacyś inni godni polecenia producenci/ strony ?

    Czekam na wszelkie komentarze i wskazówki ... jak nie ma, to biorę się za realizację planu

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Może, powtarzam może zyskasz coś na mocy, troszkę zmieni dźwięk, no i wygląd. Raczej na pewno stracisz moment na dole, może nie dużo ale jest go tam i tak niewiele więc pogarszać w imię wyglądu? Zwróć uwagę na rezonatory na orginalnym dolocie (dodatkowe pojemności) one poprawiają zjawisko dynamicznego doładowania cylindrów jak się ich pozbędziesz niutonki uciekną.
    W/g mnie dobry sportowy wkład i nic więcej w dolocie nie trzeba zmieniać. Chyba że priorytet to moc lub wygląd.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #3
    Techno
    Gość

    Domyślnie

    Pomysł wziął sie przede wszystkim z marnej trwałości łącznika elastycznego miedzy tłumikiem rez. a przepustnicą.
    Patrząc na Autodeltę, to oni się nie przejmują w takim razie momentem ? Ma ktoś dokładny widok całego ich dolotu ?

    jak nie spróbuję to się nie przekonam

  4. #4
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Zastąpiłem w swoim V6 puszkę rezonatora rurą PCV o średnicy 80mm. Połączyłem ją z przepływomierzem kolankiem silikonowym 90st (fmic.pl). Filtr sportowy na bazie gąbki Pipercross. Do tego większe kolektory ssące z 3.0V6 i odpowiednio rozwiercone podstawy pod listwy wtryskowe. W moim przypadku moment na dole się poprawił, ale pamiętaj że mam 2.5V6. Dźwięk przy szeroko uchylonej przepustnicy jest fantastyczny. Przy okazji więcej miejsca pod maską i nieco lepsza wentylacja komory silnika. W planach mam jeszcze pozbycie się katalizatora i zastąpienie go tłumikiem o zbliżonej pojemności.

  5. #5
    Techno
    Gość

    Domyślnie

    a masz jakieś foto jak to wyglada w komorze silnika ?
    ja sie na taki hardcore nie zdecycuję - tzn. zostawiam oryginalna puszkę filtra w której juz od 3 lat siedzi "custom made" z K&N'a

  6. #6
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Postaram się zrobić zdjęcie w najbliższym czasie. Filtr powietrza to zwykła wkładka pasująca idealnie do oryginalnej puszki. Żadnych przeróbek. Nie stosuj też żadnych metalowych elementów. Owszem, dolot z elementami z kwasówki wygląda ładnie ale szybko się nagrzewa.

  7. #7
    Techno
    Gość

    Domyślnie

    Z tą kwasówką to temat do przemyślenia, podstawowe wady to :
    - temperatura
    - mała elastyczność
    /u mnie będzie wyeliminowany element "harmonijka" bo jest uszkodzony, i nie chce tego więcej stosować/.
    Z drugiej strony jednak, potrzebuje kawałek elementu metalowego bo muszę zrobić podłączenie odmy ...
    Rozumiem że u Ciebie dół pod filtrem oraz obudowa filtra to oryginał ...

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Nie rob wiekszej srednicy jak przepustnica, no chyba ze ja wymienisz na wieksza ;] w komplecie z przeplywka.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Pfourul
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Katowice, śląskie, Poland
    Auto
    156 2.5 V6 R(etarded)-System
    Postów
    1,579

    Domyślnie

    Hey, na wiosnę wrzucam nierdzewkę wykonana w MG zamiast tej plastikowej rury z rezonatorami.
    Związku z tym, pomyślałem, żeby zamienić kolanko na silikon, ale jest mały problem jak przymocować odmę
    Dzisiaj znalazłem taki wynalazki
    http://re5pect.pl/zbiorniczek-odmy-o...ekt-turbo.html
    http://re5pect.pl/zbiorniczek-odmy-o...ilterkiem.html

    Myślicie, że warto takie coś zamontować?

    << Like it!

    >2000
    o.O

  10. #10
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Mowa o odmie z przedniej głowicy? Osobiście założyłbym mały filtr. Są też kolanka z gotowym wyjściem na przewód odmy.

Podobne wątki

  1. Modyfikacja 3.0 V6 TB
    Utworzone przez longman87 w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 06-01-2015, 14:24
  2. Modyfikacja wydechu JTD
    Utworzone przez cuma_borek w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 10:43
  3. modyfikacja map startowych w jtd da się?
    Utworzone przez viruskill w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 12:41
  4. Modyfikacja dolotu + wydech + chip
    Utworzone przez Damian w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-04-2010, 13:00
  5. [145] modyfikacja dolotu
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 15-05-2009, 14:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory