Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 45

Temat: Oczyszczanie DPF - jak często?

  1. #1
    Krzysztofor
    Gość

    Domyślnie Oczyszczanie DPF - jak często?

    Witam,

    Niedawno stałem się posiadaczem AR159 z DPF. Aby móc spać spokojnie, właśnie zamówiłem kabel i planuje kontrolować stan zapchania filtra za pomocą FiatEcuScan. Zastanawia mnie tylko, przy jakim odczycie powinienem zafundować sobie dłuższą przejażdżkę. Niestety przeważnie pokonuje krótkie dystanse, na których raczej nie będzie szansy, by filtr się oczyścił. Czy ktoś wie, przy jakim wskazaniu rozpoczyna się standardowo wypalanie filtra?

    Metoda kontrolowania przebiegu (czyli oczyszczanie co X km) nie będzie w moim przypadku odpowiednia, ponieważ wg wskazań komputera w ASO proces był powtarzany co 80km (średnia z 5 odczytów), co moim zdaniem wskazuje, że było podejmowane kilka prób, z których dopiero ostatnia zakończyła się powodzeniem (bo zapchanie było na poziomie 60%). Poza tym wydaje mi się, że w zależności od stylu jazdy u jednego proces zacznie się po 400km, a u kogoś innego po 800km.

    Pozdr
    K

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar berez
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    SMI
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 2008r. (Mod: 180KM, 400Nm)
    Postów
    308

    Domyślnie

    Po co sobie komplikować życie, jakimiś dodatkowymi przejazdami? Ja po prostu obserwuję czy nie odbywa się właśnie wypalanie, jeśli się wypala to nie gaszę auta tylko jadę zrobić jeszcze parę km, ewentualnie czekam (na postoju) aż się do końca wypali. Na razie ta metoda mi się sprawdza, jeśli będą jakieś kłopoty z filtrem to po prostu pójdzie do wycinki... Tutaj dane na temat wypalania w moje 159.

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...tml#post715244

    Polecam przeczytać cały temat i nie przejmować się zbytnio DPFem.

  3. #3
    Krzysztofor
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki. Chyba wszystkie wątki z DPF już przeczytałem wcześniej W proponowanej metodzie obawiam się tylko tego, że po prostu nie zauważę, że proces się zaczął... Rozumiem, że symptomy to podwyższone spalanie + większe od zera wskazania ciśnienia turbo na jałowym?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar berez
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    SMI
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 2008r. (Mod: 180KM, 400Nm)
    Postów
    308

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztofor Zobacz post
    Dzieki. Chyba wszystkie wątki z DPF już przeczytałem wcześniej W proponowanej metodzie obawiam się tylko tego, że po prostu nie zauważę, że proces się zaczął... Rozumiem, że symptomy to podwyższone spalanie + większe od zera wskazania ciśnienia turbo na jałowym?
    Zgadza się, osobiście mam świadomość kiedy było ostatnie wypalanie i jestem w stanie mniej więcej przewidzieć kiedy nastąpi ono ponownie, co czyni je mniej uciążliwym. Zresztą im więcej jeżdżę z DPFem tym mniej się nim przejmuję...

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar thunderbird
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Okolice Zamościa / Tarnobrzeg
    Auto
    AR 159 Sedan 2,0JTDM 170PS Nero Carbonio
    Postów
    215

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztofor Zobacz post
    Dzieki. Chyba wszystkie wątki z DPF już przeczytałem wcześniej W proponowanej metodzie obawiam się tylko tego, że po prostu nie zauważę, że proces się zaczął... Rozumiem, że symptomy to podwyższone spalanie + większe od zera wskazania ciśnienia turbo na jałowym?
    Dodałbym jeszcze głośniejszy dzwiek z ukladu wydechowego. Mnie osobiscie przypomina on wtedy prace silnika benzynowego ze sportowym wydechem. Jak raz uslyszysz ten dzwiek to bedziesz wiedzial o co chodzi . Dodatkowo na postoju, stojąc z tylu za rura wydechowa, można wyczuć ze spaliny wypływają z tłumika pod większym ciśnieniem niż zwykle.
    "...Alfa 159, the fact that you're breathing doesn't mean you're alive..."
    BMW G01 LCI M40i 360PS/AR Stelvio 2,0 Multiair 200PS (2019-...)/Lexus IS200t 245PS (2016-2019) / AR 159 Sedan 2,0JTDM 170PS @206PS/420Nm Nero Carbonio (2011-2016) / AR 156 Sedan 2,4JTD CF3 140PS Nero fuoco (2008-2011)

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar deltahfmk
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    Alfa Romeo 156 GTA
    Postów
    119

    Domyślnie

    u mnie proces wypalania powtarza się średnio co 800km. jeżdżę głównie po mieście. jeśli chodzi o sam filtr to bym się nie martwił na zapas. wystarczy nie gasić silnika jak trwa proces wypalania a będzie wszystko dobrze. ja miałem takie sytuacje ze wyłączałem silnik podczas wypalania bo nie maiłem czasu na czekanie i tez się nic nie działo. po odpaleniu auta na nowo po kilku kilometrach ruszał proces wypalania.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Jeżdżę już rok z usuniętym dpf-em i sobie chwalę. Nie ma żadnych negatywnych skutków a tylko spokój z jazdami poza miasto żeby go przepalić. Trzeba sobie zadać pytanie ile chce się pojeździć tym autem i czy warto zainwestować 1500 zł w wycinkę. Dodatkowo odchodzi problem dla tych co nie maja FES-a zerowania gradacji oleju w kompie.

  8. #8
    alfa 159
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztofor Zobacz post
    Dzieki. Chyba wszystkie wątki z DPF już przeczytałem wcześniej W proponowanej metodzie obawiam się tylko tego, że po prostu nie zauważę, że proces się zaczął... Rozumiem, że symptomy to podwyższone spalanie + większe od zera wskazania ciśnienia turbo na jałowym?
    U mnie co 700-800 km, tak,że na opisane symptomy zwracam uwagę dopiero po ok.650 km bo ciągłe obserwowanie to ewidentna męczarnia.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcingoleniow Zobacz post
    Jeżdżę już rok z usuniętym dpf-em i sobie chwalę. Nie ma żadnych negatywnych skutków a tylko spokój z jazdami poza miasto żeby go przepalić. Trzeba sobie zadać pytanie ile chce się pojeździć tym autem i czy warto zainwestować 1500 zł w wycinkę. Dodatkowo odchodzi problem dla tych co nie maja FES-a zerowania gradacji oleju w kompie.
    Też wywaliłem rok temu absolutnie żadnych problemów. Mniejsze spalanie, tańszy jest olej do silnika, auto dostało po wywaleniu DPF +8KM
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    marcingoleniow, wywalałeś sam DPF czy podwyższałeś też moc ?
    jak wygląda objaw czarnego dymu z rury wydechowej, czy bez DPFu jest to częstsze zjawisko ?

Podobne wątki

  1. Pedał sprzęgła często nie odbija do końca
    Utworzone przez armo w dziale 166
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 26-03-2015, 22:09
  2. Wentylator chłodnicy często się załącza
    Utworzone przez LIHY72 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-03-2012, 19:29
  3. Brak podświetlenia zegarów - często pali bezpiecznik
    Utworzone przez Alfalotnik w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-01-2012, 20:35
  4. [156] szarpie często przy wolnej jezdzie
    Utworzone przez andro34 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-07-2008, 09:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory