Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: AR 166 2,4 JTD - wibracje

  1. #1
    Swistak
    Gość

    Domyślnie AR 166 2,4 JTD - wibracje

    Witam!
    Mam za sobą oględziny i przejażdżkę tym modelem i jest jedna rzecz, która mnie zastanawia w związku z tym. Przy przyspieszaniu z wysokiego biegu na niskich obrotach czuć drżenie i to właściwie plecami i tyłkiem niż żeby całym samochodem telepało. Niezależnie od tego czy silnik jest zimny, czy rozgrzany. Po przekroczeniu 3tys. obrotów jest już spokój. Na biegu jałowym nic nie trzęsie. Czego można się spodziewać? Wątpię, żeby to była "uroda" tej jednostki, ale czy jest to coś co skreśla zakup auta, czy raczej jakaś pierdoła, z którą można sobie bez bólu poradzić?

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Mam 166 2,4 JTD z przebiegiem 370 000 km i u mnie podczas przyspieszania na wysokim biegu przy niskich obrotach nic nie szarpie i nie trzęsie. U siebie mam mocno już sfatygowaną dwumase ale poza telepaniem podczas gaszenia auta w trakcie jazdy nie ma zadnych objawow, tylko ze ja jezdze raczej powoli i wtapiam się w tłum aut niż bym miał jezdzic bardzo dynamicznie i wyprzedzac wszystkich po kolei. Być może to jakaś poduszka skrzyni albo przeguby wewnetrzne. Kiedys czytalem ze jak sa zuzyte wew przeguby to lubi autem potelepać. Niech sie wypowiedzą znawcy tematu moze ktos to przerabiał.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Myślę , ze to uszkodzony przegub wewnętrzny na jednej z półosi. Obciążenie powoduje blokowanie przegubu co wywołuje drgania skrzyni biegów i całego zespołu napędowego. Po zdjęciu nogi z gazu wibracje powinny natychmiast ustępować. Przy skrajnie rozwalonym przegubie drgania występują zarówno przy przyspieszaniu jaki i hamowaniu silnikiem - wtedy przegub też jest obciążany tyle , ze słabiej i w przeciwną stronę. W AR 166 2.4 JTD były 2 typy przegubów o różnych konstrukcjach - jeden typ w 10V , drugi w 20V.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Mam to samo. I wiem że lewy przegub wewnętrzny jest rozwalony więc stawiałbym na przeguby

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    potwierdzam.
    U mnie też podobny objaw występuje. Rzadko co prawda ale występuje. Za pierwszym razem jak to usłyszałem i poczułem bardzo się wystraszyłem. Wystarczyło wejść mocniej w kilka zakrętów i przegub przestał drgać
    O taka moja sugestia

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Przegub jedno, plus wymiana poduszek silnika i masz auto marzenie, kolega ma 166 z tym motorem i jestem pod wielki wrażeniem kultury pracy tego diesla.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  7. #7
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie

    Podpinam się pod kolegów - przegub aczkolwiek może też to robić poduszka...

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar QQlek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Pustków/Dębica/Kraków
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.4 JTD CF3 ... jest Vectra B
    Postów
    105

    Domyślnie

    Ja mam właśnie obecnie taką sytuację u siebie. Czuje wyraźne drgania szczególnie w zakresie prędkości od 90-140 km/h na 5 lub 6 biegu. Dodatkowo przy rozruchu i wyłączaniu silnika szarpie samochodem. I każde dodanie gazu powoduje takie małe szarpnięcie. Myślę, że powodem będą wybite tuleje górnej łapy silnika, tam od strony rozrządu, łączącej silnik z kielichem. Mam nadzieję, że tylko to jest powodem tych drgań. Jak myślicie?

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    No wlaśnie ostatnio zauważyłem że u mnie ta tuleja łapy silnika tez jest wybita i mi silnikiem telepie z tego powodu...
    U siebie zauważyłem wybita ta tuleje która jest na silniku od strony przodu auta do tej tulei wchodzi taka czarna łapa, która to z kolei połączona jest z kielichem...
    Czy ktoś się orientuje czy taka tukeja jest dostępna jako częśc zamienna czy całą łapę trza wymieniać...


  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Przyczyn wibracji w 2.4 może być kilka:
    - jak drży przy przyspieszaniu to prawdopodobnie przeguby lub łapy silnika
    - jak na postoju to możliwe, że niedomaga koło dwumasowe (chyba rzadziej poduszka silnika)
    - na nierówną pracę silnika (zwłaszcza "na luzie" może też oczywiście wpływać układ paliwowy (tzn. wtryski i pompa)
    - drżenie mogą też powodować oczywiście niewyważone koła, uszkodzona opona, zniszczone piasty etc.
    Jest tego niestety co niemiara.

Podobne wątki

  1. [156] JTD - wibracje
    Utworzone przez mateo88 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-02-2015, 08:56
  2. Dziwne wibracje
    Utworzone przez matixjaw w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-11-2013, 16:03
  3. [146] [146] Drgania i wibracje.
    Utworzone przez s_ice w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 09:52
  4. [Giulietta] Wibracje!!!!
    Utworzone przez abdave w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 16-11-2011, 20:28
  5. Dziwne wibracje
    Utworzone przez DARO-RT w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 23:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory