Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: [156] pytanie o wariata i obroty

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    okolice siedlec
    Auto
    alfa 156 1998 1600 ts
    Postów
    201

    Domyślnie [156] pytanie o wariata i obroty

    ogladałem alfe 156 1800 ts z 1998 r.
    1. nie wiem jak na zimnym ale na ciepłym silniku z poł minuty słychac klekot cichego dieselka. domyslam sie ze to wariator daje znać o sobie bo to nie były popychacze. czy to oznacza poczatek końca jego czy chwile po uruchomieniu ma prawo pohałasowac?(jak jest na zimnym silniku nie miałem okazji sprawdzic ale zapewne nie lepiej)
    2. zauwazyłem tez wg mnie problem ze zchodzeniem z obrotów (robiąć przegazówke na postoju). dało sie zauwazyć ze wskazówkia opadała wahnięciami, jakby skokami. obrazowo wygladało to tak: wkrecała sie ładnie na obroty ale spadała płynnie o 500-1000 obr/ min , nastepnie jakby sie minimalnie zatrzymywala"(dosłownie nachwilke ale zauwazalnie), i nastepnie o 500-1000 obr. w dół i tak az do obrotów jałowych. Dodam ze akustycznie nie słychac jakby sie obroty zawieszały tylko obserwując wskazówke. Wiecie co to moze być?
    3. czy orientuje siektoś ile kosztuje dorobienie kluczyka z immobilliserem?(był tylko jeden i z pekniętą obudową wiec pewnie sie kiedyś rozleci)lub czy bardzo skomplikowane jest odłączenie immobillisera taz zeby nie był nieaktywny?

    dzieki za rady

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    okolice siedlec
    Auto
    alfa 156 1998 1600 ts
    Postów
    201

    Domyślnie

    tak żeby był nieaktywny - moja pomyłka

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    okolice siedlec
    Auto
    alfa 156 1998 1600 ts
    Postów
    201

    Domyślnie

    tak żeby był nieaktywny - moja pomyłka

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    okolice siedlec
    Auto
    alfa 156 1998 1600 ts
    Postów
    201

    Domyślnie

    tak żeby był nieaktywny - moja pomyłka

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie Re: pytanie o wariata i obroty

    1. Wariator nie ma prawa hałasować jak hałasuje to jest do wymiany, ale tym bym się nie przejmował bo jak kupisz TSa to i tak pierwszą czynnościa jest wymiana rozrządu, a co za tym idzie i wariatora.
    2. Takie powolne schodzenie z obrotów sygnalizuje kłopoty z silnikiem krokowym.
    3. Dorobienie kluczyka tylko w ASO (bo musi być zaprogramowany w centralce samochodu) - koszt (w zależności od kluczyka) 400-800zł. Immobilajzer z założenia ma chronić auto przed kradzieżą więc jego odłączenie jest dość skomplikowane.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A posiadasz kartę kodową do tego samochodu, bo bez tego podobno nawet w ASO są problemy i dorobienie kluczyka w takim przypadku drogo kosztuje, bo ponoć trzeba wymieniać ECU.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Kartę kodową można zamówic też w ASO i nie kosztuje teraz więcej niz 100zł
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    damian3619
    Gość

    Domyślnie

    Ja zamowilem karte kilka dni temu i koszt w angli to 26,75 funtow,wiec zaden wydatek tyle ze trzeba poczekac do 2 tygodni. :wink:

    pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    odłaczenie immobilizera to jakies 5 - 10 minut pracy.
    - mam nadzieję że wiesz co chcesz zrobić.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    Kluczyk okolo 130zl, oczywiscie nieoryginalny. Dorobia w kazdym punkcie np w hipermarkecie. No chyba ze masz typu scyzoryk to wtedy mniejszy problem i taniej, tylko musisz miec obudowe

Podobne wątki

  1. Alfa 156 JTS klekot po wymianie wariata
    Utworzone przez termo001 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-11-2014, 22:08
  2. Szybkie pytanie o wariata
    Utworzone przez macieqy w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-03-2013, 19:47
  3. Wymiana rozrządu i wariata
    Utworzone przez alfastar w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-09-2012, 18:32
  4. Pytanie o obroty 1,9 jtd, 115 KM
    Utworzone przez Slawek3216 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-03-2011, 20:51
  5. Jtd pytanie o obroty
    Utworzone przez vinci w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 18-02-2010, 18:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory