Robiłem testy w Fiat Ecu Scan, i test na drugim biegu wychodzi ok, wiatrak słychać itd. Jak zrobie test na 1 biegu to pokazuje że ok, a wentylator sie w ogóle nie ząłącza. o co w tym chodzi? =/
Robiłem testy w Fiat Ecu Scan, i test na drugim biegu wychodzi ok, wiatrak słychać itd. Jak zrobie test na 1 biegu to pokazuje że ok, a wentylator sie w ogóle nie ząłącza. o co w tym chodzi? =/
Poszukaj na forum tematów o oporniku wentylatora chłodnicy. Ewentualnie może być padnięty przekaźnik od 1go biegu.
czytałem już sporo o tym oporniku. Patrzyłem też ceny, to około 80zł... A ten przekaźnik gdzie jest umiejscowiony? bo jak włączam test wiatraka na 1 biegu, to słyszę jakieś cykanie pod maską jakby własnie jakiś przekaźnik to był albo coś... =/
Nie jestem pewien, jak jest w TS, ale u mnie przekaźniki są w skrzynce przed akumulatorem. Zajrzyj do instrukcji obsługi (do ściągnięcia z forum).
Przekaźniki są w skrzynce przed akumulatorem kolego a co do opornika to za 50zł też kupisz, jest on obok wentylatora chłodnicy, do niego z tyłu są wpięte dwa przewody, jego zasada działania jest prosta, jeśli osiągnie jakąś temperaturę przewodzi prąd, im wyższą tym więcej prądu/ Z uwagi na swoją budowę niestety często ulegają uszkodzeniu od drań i trzeba wymienić na nowy. wyjęcie go jest bardzo proste jest on przykręcony na dwie śrubki (śrubokręt krzyżowy).
Co do tego czy ten opornik będzie problemem braku 1 biegu to nie jestem tego pewien. Mogę Ci tylko powiedzieć że w czasie jazdy to ten opornik daje 1 bieg.
Jego wygląd. http://moto.allegro.pl/rezystor-opor...993529623.html
Generalnie jest jeden rodzaj tych oporników. Różnią się tylko rezystancją np 50Ohm lub 30. tak na prawdę nie robi to większej różnicy jedynie po osiągnięciu temperatury 1 biegu (chyba 92*) wentylator będzie kręcił się niezauważalnie wolniej lub szybciej. O włączeniu 2 biegu decyduje czujnik w termostacie.
Mam nadzieję, że okażę się pomocny. Pozdrawiam
dziękuję Kolego za wyczerpującą odpowiedź!![]()
a dla mądrzejszych ode mnie jak to sprawa wygląda z tymi biegami wiatrakow, nie wiem czy w kazdej alfie a w mojej 2,4 JTD są 2 wiatraki. Co rozumieć mam, że wiatraki pracuja na pierwszym biegu, czy to chodzi o to ze kręcą się one przy temp 92C z jedną predkością a przy 98C z drugą szybszą predkościa, ogolnie najperw pierwszy wolniejszy a potem w razie potrzeby kręcą sie jeszcze szybciej czyli ten drugi bieg, a druga moja wersja to taka ze pierwszy bieg to jeden wiatrak, a drugi bieg to drugi wiatrak? Jak to jest w rzeczywistości od kąd mam alfe jezdziłem z uwalonym termostatem i nigdy te wiatraki nie pracowały ,teraz chce wymienić termostat i muszę zadbać o to aby wszystko było ok, najpierw pomozcie mi zrozumieć jak to działa
Kolego Marcel, ja w Alfie mam tylko jeden wiatrakale to 2.0 TS
nie wiem jak JTD
ale sądzę że pewnie to samo. A co do tych biegów to chyba tak jak pisałeś, że w razie wyższej temperatury załącza się 2 bieg.
Jeśli masz dwa wiatraki to każdy z nich ma swój osobny opornik. Każdy wiatrak ma też swoje dwa biegi czyli kręci się wolniej a jak potrzeba szybciej. u mnie na 1 biegu włącza się tylko prawy wiatrak. Po podłączaniu pod kompa jeśli robię sobie test pierwszego biegu fiat ecu scane'm to kręcą się obydwa.
Marcell69 jeśli wymienisz termostat to zapewniam Cie że nie przegrzejesz go przy obecnych temperaturach, nasze typy silników niestety nie dogrzewają się teraz. I jak wymienisz termostat nie wystrasz się że jak staniesz na parkingu i na wolnych obrotach temp zejdzie Ci nawet do 50 one po prostu tak mają. Sprawdź też czy masz na pewno ten termostat do wymiany. Najlepiej w trasie jak nagrzeje Ci się tak do 80 st. zatrzymaj się, podnieś maskę i sprawdź czy masz gorący wąż który idzie z termostatu do chłodnicy (może on być blisko silnika ciepły z racji temp silnika) ale ważne jest czy przy chłodnicy też jest ciepły. Jeśli jest to termostat do wymiany bo puszcza za wcześnie. Jeśli jest zimny przy chłodnicy to może jeszcze poczekaj trochę na cieplejszą pogodę i wtedy zobaczysz co się dzieje z temp. No chyba że temp nie wskakuje Ci w ogóle powyżej 60 st.
termostat jest do wymiamy na 100% widać to nawet na wskazniku kabinowym, wskazówka gdy jest 1 mm przed kreską miedzy 50 a 90 czyli jakieś tam 70 C to widać jak nagle temp spada do trochę ponad 50 i tak może jak dogrzeje się do 60 C to wszystko, i najgorsze jest to ze termostat wcale się juz sie nie zamknie, non stop jade na dużym obiegu, obliczyłem ze jesli zaoszczedze na koszcie paliwa jakieś 2 % z tytułu nizszego spalana po wymianie termostatu, inwestycja zwróci się po roku a wiadomo jakie teraz są ceny ON