Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Wibrowanie kierownicy - DST

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie Wibrowanie kierownicy - DST

    Zadziałało Wam chociaż raz? Ponoć takową funkcję mamy.
    Chodzi o wibrowanie kierownicy, w celu skorygowania toru jazdy.
    Mnie się nie udało.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Podobno jest taka funkcja w trybie A. Zadaniem jest podpowiadanie kierunku obrotu kierownicy. Ja nie doświadczyłem tej nowinki.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał lechtak Zobacz post
    Podobno jest taka funkcja w trybie A. Zadaniem jest podpowiadanie kierunku obrotu kierownicy. Ja nie doświadczyłem tej nowinki.
    Oooo mamusiu czego to nie wymyślą, nie długo będzie przycisk "go home" i tyle ...
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Ja tego też nie wyraźnie doświadczyłem. Pewnie jest tak, że jak zaczyna działać kontrola trakcji i hamuje koło to jednocześnie włącza się silnik wspomagania w odpowiednim kierunku. Może trzebaby się skupić w tym momencie i poobserwować. Z drugiej strony kiedyś po szybkim rozruchu wywaliło mi błąd że DST niedostępne a nie chciało mi się gasić i odpalać ponownie i pojechałem. I prowadziło się jakoś wyraźnie dziwnie.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    MA TCT
    Postów
    88

    Domyślnie

    To dziala w ten sposob, ze gdy wpadniesz w poslizg i esp zaczyna dzialac, a ty wykonujesz manewry kierownica to jesli robisz to w taki sposob ze utrudniasz dzialanie esp krecac w zla storne to system usztywnia wspomaganie, zwieksza opror, zapobiegajac poglebieniu blednego manewru a w wiekszosci przypadkow wplywa to na kierowce w ten sposob ze zaczyna skrecac w prawidlowa strone. Jesli uslizg jest maly to wiekszosc z nas zareaguje kontra za nim esp zacznie dzialac wiec nie doswiadczamy dzialania tego systemu. W przypadku jak poslizg jest duzy np. na luku a my zakladamy kontre to system na to nie pozwoli bo w przypadku auta z esp powinismy krecic kierownica w kierunku w ktorym chcemy jechac. System nie dziala w ten sposob ze zaczyna skrecac za nas czy tym podobne.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    No to fakt że łatwo o "przekontrowanie". Ale w przypadku dużej prędkości to siła potrzebna do skrętu jest niewielka więc czy wspoma działa czy nie to chyba wiele nie zmieni. No chyba że właśnie "przeszkadza" w kręceniu.
    Ale niemniej jednak przy wspomnianej wcześniej sytuacji auto sie prowadziło jakby jakoś "przetrącone" było.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 18-02-2012 o 22:52

  7. #7
    Jola
    Gość

    Domyślnie

    W trybie A, który jest teraz niezwykle przydatny, jak najbardziej doświadczyłam takiego zjawiska

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    MA TCT
    Postów
    88

    Domyślnie

    Tu nawet nie chodzi o przekontrowanie, tylko o wyeliminowanie kontry gdyz robiona ona jest przez esp, ktore samo kontruje przychamowujac odpowiednie kola. Ja jesli uslizg jest maly i w zasadzie do przewidznia tovrobie korekte sam, ale jesli wejde np w zakret duzo za szybko to odpuszczam gaz i dokrecam kierownice w kierunku, w ktorym chce jechac.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Geordie
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    383

    Domyślnie

    Mnie się to także jeszcze nie przydarzyło. Aż z ciekawości sprawdzę na jakimś parkingu

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    W jakiej sytuacji wystąpiło Jolu - miejsce, prędkość?
    Kierownica drży?

Podobne wątki

  1. [147] Luz na kierownicy
    Utworzone przez Jackieee w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 19:36
  2. Przekładka Kierownicy w 156 FL
    Utworzone przez Janko1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-12-2013, 11:42
  3. Drżenie brzęcznie wibrowanie z prawego koła.
    Utworzone przez kamil8746 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 18:31
  4. Drżenie, wibrowanie pedałów
    Utworzone przez Caroolioos w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-06-2013, 13:37
  5. [145] Kąt kierownicy
    Utworzone przez Cafekarol w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-07-2008, 07:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory