Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Alfa 156, pytania ogólne.

  1. #1
    Jeztom
    Gość

    Domyślnie Alfa 156, pytania ogólne.

    Witam

    jestem szcześliwym posiadaczem marki BMW, model E32 735iA 89' . jako ze auto nie ejst coraz młodsze a człowiek chce czegos nowszego nadszedł czas zmian. Dobre BMW nie po kretynach, w serii kosztuje za wiele jak na mój budzet. Jezeli nie BMW to tylko Alfa, bo ja chcę jeździć tylko markami z duszą, kieruje się emocjami.

    mam troche pytań i mam nadzieje że pomozecie i wybaczycie moją niewiedzę (chetnie pomoge w sprawach tyczacych się BMW)

    Zacznijmy od Silników.

    przesiadam się z R6 i ponad 200KM na i własnie, na co.

    najmniejsza i nasłabsza jednostka jaka biore pod uwage to 1,8TS 144KM.
    powiedzcie mi czy jest znaczaca różnica w osiągach, spalaniu, eksploatacji w porównaniu do 2,0 i 2,5? mam na mysli wszystko, czyli osiągi, ekonomia, układ wydechowy i eksploatacja okresowa(rozrzad itp)

    logicznym jest że 2,5 jest dynamiczniejsza od 1,8 ale jeżeli 2,5 ma mi palic srednio 18 litrów a 1,8 10litrów no to jest nad czym mysleć. czy 2,0 jest znacząco dynamiczniejsze od 1,8?
    i nie chodzi mi tu nawet o sprint do 100km/h a bardziej o prędkości od 100km/h, bo wtedy najbardziej sa widoczne braki mocy.

    Roczniki

    czy jest jakis rocznik na który nie wrto wogóle patrzec bo np(całkiem zmyslone) skrzynie byly wadliwe a w następnym roczniku usunieto ten problem, albo w 99 był lifting znaczacy auta, podejrzewam że wiecie o co chodzi.

    zaznaczam, nie chcę kupic rocznikiem czy przebiegiem a stanem faktycznym pojazdu.

    ceny allegrowe znam, ale powiedzcie mi z doświadczenia jakie sa progi cenowe sensownych czytaj czystych modeli, niestyranych zyciem i ledwo dyszacych a poprostu godnych uwagi wersji seryjnych bez jakis pseudo tuningowych dodatków poprawiających samopoczucie pozbawionego gustu własciciela?

    nie interesują mnie samochody z LPG.
    Jak diesel to 2,4JTD i to sie będe 3 dni wiercił zanim się zdecyduję. Nie chodzi o to że kiepski silnik a bardziej o spokojny mój nastrój podczas jazdy, nie zmącony myslami że wtryski zaczęly lac bo chyba mocniej kopci, czy turbina łyka olej bo... itd.

    Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i prosze nie pszcie mi że jest wyszukiwarka bo poczytac mozna, ale siedzieć nad seria pytań kilka dni żeby doszukać tego co mnie interesuje to nie tędy droga. mam nadzieje że temat sie rozbuduje o kilka kolejnych pytań i odpowiedzi, jeszcze raz z góry dziekuję za zainteresowanie.

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar Wierzba
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Giulietta 1.4 TCT i AR Spider 916 2.0 TS
    Postów
    186

    Domyślnie

    1,8 TS pali niemalże tyle samo co 2,0 TS
    różnica w wersjach przed 2003 rokiem jeśli chodzi o moc to 144 KM do 155 KM
    ciekawą jednostką jest jeszcze 2,0 JTS z bezpośrednim wtryskiem benzyny - 165 KM

    2,5 V6 to piekny silnik ale koszty ekspluatacji i napraw są dużo wyższe niż wymienionych powyzej.

    Odnośnie dat:
    2002- lifting wnętrza
    2003 - lifting nadwozia

    alfa konstrukcyjnie sie nie zmieniła więc układ jezdny/kierowniczy/zawieszenie pozostało takie samo.

    Silniki TS mają dobra opinie, mimo iz wielu narzeka na uskodzenia wariatora, wymiany świec ( 2 na cylinder) i czeste wymiany rozrządu ( co 40-50 tys km) to mimo wszystko silnik jest w miarę bezawaryjny, nie słyszałem jeszcze o kimś kto trzymał sie wymian oleju i rozrządu i miałp oważną usterkę.

    Silnik JTS narażony jest na jakość paliwa w Polsce- wtryskiwacze... Koszty serwisu zbliżone do 2,0 TS.

    o V6 sie nei wypowiadam- nigdy nie miałem

    pzdr

    Ps. 2,4 JTD ma osiągi porównywalne z 1,8 TS :wink:
    “You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson

  3. #3
    AR_33
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wierzba
    2003- lifting wnętrza
    2005 - lifting nadwozia
    Drobne sprostowanie
    Lifting wnętrza - 2002
    Lifting nadwozia - 2003

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar Wierzba
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Giulietta 1.4 TCT i AR Spider 916 2.0 TS
    Postów
    186

    Domyślnie

    o tak- przepraszam- godziny poranne
    2002 rok spowodował iż defacto dwustrefowa kliamtyzacja jest wszędzie, komputer pokładowy, nowe tapicerki etc.

    2003 rok- zmiana przodu i tyłu nadwozia,- przód wg mnei dokonano korzystnej zmiany na bardziej agresywny, tył dużo dużo gorszy niż przed liftingiem...

    A i podstawowa zasada- Alfe kupuj od osoby którą albo znasz i ufasz, albo osoby mającej DUŻO dokumentacji- zaniedbania mszczą się bardzo... no i mimo wszystko warto brać z małym przebiegeim ( chyba że właściciel serwisował zawieszenie)
    “You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    po liftingu wnętrza jednocześnie zaczęto używać bardziej miękkich tworzyw na desce rozdzielczej,poprawiono jakość wykończenia. Silnik 2,5 V6 to kultowa jednostka wśród naszej braci ,świetne osiągi,świetny wygląd,dżwięk.Silnik ten zdobył tytuł ,,engine of the year'' w swojej klasie chyba 98 roku,jeśli się mylę co do roku to którys z kolegów mnie poprawi.Eksploatacja na pewno droższa . Rozrząd na łańcuchu.Reasumując ja bym szukał 2,5 V6 po 2003.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Jesli chodzi o TS to w 2001 roku obnizono ich moce o 5 KM wprowadzono nowe ECU 7.0.3.1 , elektroniczna przepustnice , 3 katalizatory i 3 sondy lambda , inny przeplywomierz podobno zmianie ulegla rozniez pokrywa zaworow itp Osobiscie szukal bym wlasnie takiej wersji ze wzgledu na bardziej dopracowany ECU z EOBD
    1.6 miala 120 KM
    1.8 140 KM
    2.0 150 KM
    2.5 192 KM

    Co do wyboru to rozwazal bym pomiedzy :
    1.8 - mniejsze koszty eksploatacji od 2.0 , brak walkow balansujacych wiec tanszy rozrzad
    2,5 - to chyba oczywiste dlaczego

    Z diesli 1.9 Mjet
    lub 2.4 JTD + bakteria
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  7. #7
    Jeztom
    Gość

    Domyślnie

    dzieki wszystkim za rzeczowe odpowiedzi .

    muszę się jeszcze przejechac kazda wersją, szesć garów to sześć garów i napewno za samo brzmienie już mozna ja wybrać, aczkolwiek człowiek zalozył rodzinę i spalanie w aktualnym aucie zaczyna być uciazliwe, a w Alfie 2,5 nie będzie ono znacznie niższe, poza tym pewnie trafic jakiś ładny egzemplarz z V6 bedzie niewspółmiernie ciężko (odnosząc sie do BMW) .

    jeszcze musze przeanalizowac dane producenta co do osiągów i wartości momentu onrotowego.

    jeszcze raz wielkie dzięki.

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar Rafik
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Bartoszyce/Londyn
    Postów
    173

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter
    Eksploatacja na pewno droższa . Rozrząd na łańcuchu.Reasumując ja bym szukał 2,5 V6 po 2003.
    Lancuch na rozrzadzie V6? Hmm... Ja czegos takiego nie mam

    Jezeli alfe to moim zdaniem bierz 2.5 V6 . Roznica spalania wieksza o 3 litry od 2.0 TS, a roznica w jezdzie duza. Porownywalem ze szwagra 2.0 TS. Zawsze jak mu sie dam przejechac , chlopak podniecony

    Spalanie srednie 11 litrow na 100 km . Nie jezdze wolniej jak 110 km/h.

    Silnik jest bardzo polecany przez moich mechanikow od alf. Najmniesze problemy sa z silnikami 2.5 i 3.0

    Pozdrawiam.
    Była Alfa 156 2.4 JTD 10V 185 KM
    Byla Alfa 166 3.0 Super + LPG
    Jest Alfa 166 3.2

  9. #9
    Jeztom
    Gość

    Domyślnie

    Spalanie srednie 11 litrow na 100 km . Nie jezdze wolniej jak 110 km/h.

    Silnik jest bardzo polecany przez moich mechanikow od alf. Najmniesze problemy sa z silnikami 2.5 i 3.0
    Powiedz mi Rafik, spalanie w mieście jkaie jest, ale w mieście czyli jakis koreczek, swiatła itp. Bo aktualne moje auto w prawdziwym miescie i do 18-tu dochodzi z normalną nogą. na trasie minimum jakie miałem to 10,4/100 trasa Żory-Kielce-Żory, ale jazda nudna.

    czy dysponujecie jakims linkiem co do danych technicznych, osiągi, spalanie producenta, waga, wymiary? Z góry dzięki.

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar Rafik
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Bartoszyce/Londyn
    Postów
    173

    Domyślnie

    Na samej trasie to nie sprawdzalem bo nie mam jak. Kilkanascie kilometrow przez Londyn a potem autostarda - srednia okolo 11 L . W miescie sprawdzilem. Do pelna i do pracki. W korkach stalem po 1,5 godz az szlag mnie trafial , wybilo mi 60 mil kolo Shella od razu pojechalem zatankowac. Dolalem 16 litrow. Moja Vectra 2.0 palila 14 L, wiec sie nie przejmuje

    Co do danych to kazda stronka podaje inaczej. Wpisz w googlach sam zobaczysz

    Ostatnio jak bylem na wymianie wahaczy i amorkow to mech. powiedzieli ze rozbierali ostatnio 2.5 V6 mial przejechane 140 tys mil i mowili ze wygladal jak nowy w srodku Twierdzili ze bardzo mocne silniki. Powiedzieli ze jak bede dbal o poziom oleju (musi byc na max lub nawet powyzej) i rozrzad to ten silnik bedzie kuloodporny)) Ach jak sie ucieszylem)

    Pozdrawiam.
    Była Alfa 156 2.4 JTD 10V 185 KM
    Byla Alfa 166 3.0 Super + LPG
    Jest Alfa 166 3.2

Podobne wątki

  1. ogólne pytania alfa
    Utworzone przez robson20 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-01-2016, 15:19
  2. Niestety zakochałem się w 159... Pytania ogólne, i kilka specjalnych
    Utworzone przez murgal w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 11-12-2013, 12:25
  3. Pytania ogólne o 3.2 v6
    Utworzone przez boss_do w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 11-10-2013, 16:36
  4. [GTV] 2.0v6 tb luzy zaworowe i ogólne pytania
    Utworzone przez gtv_v6 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-06-2013, 11:52
  5. [159] pytania ogólne :)
    Utworzone przez czakus84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 01-09-2012, 23:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory