Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: [1.8 TS] Rurka od zaworka na kolektorze dolotowym

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie [1.8 TS] Rurka od zaworka na kolektorze dolotowym

    Witam
    Może mi ktoś podpowiedzieć czy rurka wychodząca z małego plastykowego zaworka na kolektorze dolotowym i idąca do dekla zaworowego (z prawej strony) jest jakoś szczególnie zbudowana tj: zwężana wewnątrz czy coś w tym stylu bo na zewnątrz widać że składa się jak by z dwóch (rurka w rurce) moja niestety dawno temu była do wymiany i jest zastąpiona innym wężykiem nie wiem czy to nie ma wpływu na prace silnika...?

    proszę o odpowiedz...?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Chodzi Ci o rurkę od odmy, ta która idzie od pokrywy zaworów w stronę podszybia i do kolektora? Jeżeli tak to u mnie ta rurka jest w dodatkowej gumowej osłonie ale to raczej tylko w celach ochronnych, nie zauważyłem jakiejś innej specjalnej roli tej osłony. Jeżeli wężyk jest drożny i pasuje to raczej spełnia swoją rolę więc nie ma się co martwić.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Tak,Tak o tą rurkę mi chodziło, zastanawiało mnie właśnie to zgrubienie (rurka w rurce) jakie ma zadanie...

    dzięki za pomoc

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Piotrek 156
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 98r.
    Postów
    99

    Domyślnie

    Kiedyś zastąpiłem ją innym gumowym wężykiem bo orginalny rozmiękł się od oleju. Nie zauważyłem jakichkolwiek zmian w pracy silnika

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    ja mam tez zwykły ogrodowy ,jest tak ze dwa lata, inny lezy w garazu ale jakos nie mam czasu i nic sie nie dzieje myslalem ze olej go rozmiekczy i ploeca dziury ale nie ,i moze dlatego nie wymieniam

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Też zmieniałemj na nowy jest chyba 12-ka ale nie na pewno,profilaktycznie zmienialem z zaworkiem

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tam jest dość duże podciśnienie i wąż łączący musi być odpowiednio sztywny, żeby się nie spłaszczał.
    Do tego dochodzi jeszcze temperatura.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-08-2015, 08:10
  2. [145] 145 1.6 boxer - wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym
    Utworzone przez majster w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-08-2014, 20:39
  3. [145] Co to za przewód na kolektorze dolotowym?
    Utworzone przez jasiu 145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-10-2013, 19:30
  4. Dzialanie zaworka odmy kto pomoze ?
    Utworzone przez Krolik w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 12:54
  5. [146] BOXER-czujnik w kolektorze dolotowym.
    Utworzone przez Mlody189 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-03-2008, 22:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory