Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Jak rozpoznać wadliwy kolektor ssący?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    AR 159 1.9 16v 2006r
    Postów
    43

    Domyślnie Jak rozpoznać wadliwy kolektor ssący?

    Witajcie. Jestem na etapie zakupu Alfy 159, jednak dowiedziałem się że w silnikach 1,9 16V z przed lipca 2006 roku montowany jest wadliwy kolektor ssący. Problem polega na tym że przeglądając oferty często jest data pierwszej rejestracji a nie data produkcji. I tu moje pytanie: czy można rozpoznać jaki typ kolektora został zamontowany tzn czy podczas spotkania ze sprzedającym mogę zaglądając pod maskę zdemontować pokrywę i ocenić stan rzeczy. Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    mozesz.Kolektor pozmianowy jest plastikowy.Jak zdejmiesz pokrywe bedziesz mial czarny plastik.Ale tym sie nie sugeruj bo wcale przedzmianowy nie ejst taki zly.Mozna go latwo zregenerowac.Nowy kolektor tez sie zasyfi i bedziesz go musial czyscic albo wymienic.Jedyne co w nim wyeliminowali to wadliwa listwe klap wirowych.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    stary kolektor (aluminiowy) nie aż taki zły, poprawiony (też aluminiowy) niewiele lepszy, a najnowszy plastikowy też nie idelany.

    Generalnie recyrkulacja spalin powoduje zasyfianie się kolaktora i blokowanie klap. W tych metalowych delikatny układ listwy sterującej i praktycznie brak łożyskowania/uszczelnienia, powoduje że szlag to trafia po 50-100kkm.

    Kolektor metalowy można regenerować (ok 500zł) + uszczelka ok 80 + robota (ok 350 bo wymiana jest dość kłopotliwa)

    Poniżej linki do dwóch warsztatów które regenerują + jest tam trochę informacji i zdjęć/filmów pokazujących w czym problem

    http://www.autka.pl/?p=437
    http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/kat/1____wstEp

    Ja regenerowałem w grudniu swój (pierwszy link).

    Przy okazji, polecam używać opcji szukaj - dużo się pisało w ostatnich miesiącach o tym na forum. Kupa informacji jest również na stronach forum opla vectry - pogoogluj.

    Tak przy okazji, to w AR,SAAB czy Oplu klapy się zacinają, w któryś BMW ponoć potrafią odpaść i wlecieć do cylindra, więc jeśli to prawda to i tak nie jest źle. bez działających klap najwyżej trochę gorzej auto pracuje, ale jeździć można.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    kolektory masz dwojakiego typu przedzmianowy do 2007 i pozmianowy od 07. teoretycznie mozesz je odroznic po tej oslonie o ktorej pisal czarny w poscie wyzej oraz roczniku, ale...
    Zdarzaja sie auta po 07 ktore maja kolektory starszego typu, co ciekawe spotkalem sie z przypadkami jak komus padl kolektor i zamiennik bodajrze w 2.4 byl sugewrowany przez ASO kolektor nieplastikowy, czyli wszystko by sugerowalo ze niby starego typu (nie wiem czy mial poprawione sterowanie klap czy nie, byc moze tez ma a my o tym nie wiemy?), wiec nie ma reguly.

    Z ciekawosci powiem Ci ze u siebie mam wersje 2008 i mam kolektor nowego typu, ale uwaga nie jest kolektorem plastikowym... Sprawdzilismy po numerach w ASO i okazalo sie ze taki sam kolektor sugeruja na zamiane, tj nie ma u nich innej opcji, wiec ciezko dojsc co i jak. Widocznie aluminiowe pozniej tez poprawili.
    Moze w 1.9 jest inaczej.

    Wadliwy jest wtedy jak zaczynaja sie z nim problemy od zasyfienia spalinami przycinaja sie klapy wirowe. Przedzmianowe wytrzymuja mniej km, ale znam przypadki temu przeczace.
    W pozmianowych plastikowych od gory poprawiono mocowanie klap, ale tez nie jest ten kolektor wieczny.

    Wadliwy mozna rozpoznac po tym ze auto nie ma mocy, jak przytna sie klapy np wciskasz gaz i tak jakby cos blokowalo przyspieszenie, potem wciskasz znowu i sie oddtyka jak klapy dzialaja, jak sie przycinaja permanentnie auto wchodzi w tryb awaryjny i nie ma mocy.

    Zywot kolektora mozesz wydłuzyć montując blaszke (dławik/podkładke) pod EGRa
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 22-02-2012 o 20:26

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Ja miałem wymieniany w listopadzie 2010 w aso na nowego typu ale nadal jest aluminiowy i listwa klap u góry. Ponieważ robiłem przy okazji wymiany rozrządu to kosztowało mnie to tylko praktycznie za nowy kolektor.

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar Junior
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Stanowice k. Rybnika
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    196

    Domyślnie

    Jeśli masz trochę zdolności manualnych, troszkę narzędzi i garaż możesz kolektor nawet wyczyścić sam, ja tak zrobiłem i jestem bardzo zadowolony. Chociaż powinienem mieć aluminiowy ktoś już zmienił na plastikowy i po jego demontażu okazało się że jest nie dość że zasyfiony to brakowało też jednej klapy.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    Cytat Napisał Junior Zobacz post
    okazało się że jest nie dość że zasyfiony to brakowało też jednej klapy.
    No to gdzie ona się podziała?

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar Junior
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Stanowice k. Rybnika
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    196

    Domyślnie

    We w silniku wątpię żeby przeszła przez zawór... a silniczek chodzi jak pszczółka

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    Cytat Napisał Junior Zobacz post
    We w silniku wątpię żeby przeszła przez zawór... a silniczek chodzi jak pszczółka
    Chyba miałeś strasznie dużo szczęścia że nei uszkodziło Ci silnika

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    kolektor nie jest wadliwy...tylko po prostu się zużywa i trzeba go a) czyścić b) wymienić c) kupić benzyniaka W każdym "nowoczesnym" dieslu jest mniejszy lub większy problem z nagarem i syfem powstającym w skutek recyrkulacji spalin...to się nazywa ekologia

    p.s. ja zmieniałem kolektor w ASO jakieś pół roku temu i mam aluminiowy...także nie ma reguły
    Born to be wild.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-01-2015, 18:05
  2. Kolektor ssący
    Utworzone przez qbazz w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-01-2011, 08:23
  3. [33] kolektor ssący 1,4 - 1,7
    Utworzone przez stabipl w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-09-2010, 11:34
  4. [155] Kolektor ssący
    Utworzone przez Marian w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-03-2009, 18:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory