Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: 1,8 TS FL błąd P0340 ograniczone obroty

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    159 SportWagon 2,0 JTDm
    Postów
    37

    Domyślnie 1,8 TS FL błąd P0340 ograniczone obroty

    Witam
    zanim zaczniecie jechać po mnie że to już gdzieś tam było przeczytajcie do końca
    A poważnie to od jakiegoś czasu mam problem z moja Alfa polegający na:
    - błąd P0340 - czujnik fazy - niski sygnał
    zapala się zawsze po uruchomieniu silnika (zimny i ciepły), oczywiście z moim ulubionym komunikatem MOTOR SYSTEM FAILURE, GO TO DEALER
    - obroty silnika ograniczone są do 3000 obr/min - zawsze na zimno, po porządnym rozgrzaniu silnika (po otwarciu termostatu) ograniczenie znika (choć zdarza się że nie)

    Miał ktoś podobne doświadczenia ??

    Auto to AR 156 1,8TS FL (to ze po lifcie było istotne w poniższym wyjaśnieniu)
    Od razu dodam, że kostka czujnika położenia wałka została sprawdzona na obecność wilgoci i innego syfu oraz potraktowana środkiem poprawiającym kontakt, to samo złącza komputera

    A teraz wyjaśnienie dlaczego ten post
    Wcześniej walczyłem z błędem dotyczącym złego działania pedału gazu (mam do sprzedania używany ;P), szukałem kostek, o których mowa szeroko na forum i była wielka lipa.
    Dopiero dzięki jednemu facetowi z forum (DZIĘKI WIELKIE SYFON) okazało się, że powodem nie był pedał, tylko jedna z cewek zapłonowych.
    Wiec zanim rozwalę rozrząd wydam kasę (być może niepotrzebnie) na nowy lubi też używany czujnik Boscha i masę czasu, być może spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem i zna rozwiązanie

    Z góry dzięki za wszelką pomoc

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Na 99% czujnik Halla do wymiany. Oczywiście ECU nie rozróżnia awarii czujnika od przerwy na połaczeniach więc jest minimalna szansa, że gdzieś nie ma styku.
    Jeśli chcesz mieć calkowitą pewność to podjedź do jakiegoś elektronika, żeby sprawdził tego Halla oscyloskopem.
    Możesz też we wlasnym zakresie pobawić się w jego sprawdzenie przy użyciu zwykłej diody LED.
    Czujnik radzę kupować tylko Bosch, bo te z EPS są nic nie warte.
    Używka to wiadomo - kot w worku.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Możesz też we własnym zakresie pobawić się w jego sprawdzenie przy użyciu zwykłej diody LED.
    Mógłbyś nieco rozwiać mgiełkę tajemnicy i objaśnić jak takiego sprawdzenia dokonać? Może by się to kiedyś komuś przydało a nie ukrywam że sam jestem ciekawy.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To żadna tajemnica - jeśli dobrze pamiętam ten czujnik jest zasilony napięciem 4,2V, więc to też należy sprawdzić.
    Natomiast diodę LED należy wpiąć w odpowiednie kable i kręcić rozxrusznikiem - jeśli dioda będzie migać to czujnik jest dobry.
    Nie pamiętam tylko schematu elektrycznego, więc wieczorem sprawdzę i napiszę, w które kable należy się wpiąć z diodą i gdzie mierzyć napięcie zasilania czujnika.
    Oczywiście to jest takie proste sprawdzenie, bez użycia oscyloskopu.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Sprawdziłem na schemacie i wygląda to tak:
    - instalacja samochodu dla tego czujnika ma 3 przewody: 1-brązowy (masa), 2-bialy (na pin nr 23 ECU), 3- niebieski (+)

    Napięcie zasilania czujnika należy mierzyć między przewodami nr 1 i 3 - powinno być ok. 5V
    Diodę LED włączyć między przewody nr 2 i 3 - uwaga na polaryzację.
    Wszystkie dane wg AUTODATY

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Dzięki,może się to przydać w przyszłości.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    159 SportWagon 2,0 JTDm
    Postów
    37

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Sprawdziłem na schemacie i wygląda to tak:
    - instalacja samochodu dla tego czujnika ma 3 przewody: 1-brązowy (masa), 2-bialy (na pin nr 23 ECU), 3- niebieski (+)

    Napięcie zasilania czujnika należy mierzyć między przewodami nr 1 i 3 - powinno być ok. 5V
    Diodę LED włączyć między przewody nr 2 i 3 - uwaga na polaryzację.
    Wszystkie dane wg AUTODATY
    Dzięki wielkie, sprawdzę w pierwszej wolnej chwili i dam znać co i jak

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    159 SportWagon 2,0 JTDm
    Postów
    37

    Domyślnie

    No i sprawdziłem pobieżnie diodą i nic nie wyszło tzn dioda mruga, połączenie pomiędzy ECU czujnikiem jest OK, jednak udało się też podłączyć czujnik do oscyloskopu.
    Ma ktoś wiedzę jak dokładnie wyglądać przebieg ? może ma ktoś screen dobrego przebiegu ??
    Najbardziej interesuje mnie poziom minimalny napięcia bo nie wszystkie piki były identyczne.
    Abo inaczej - czy ma ktoś wiedzę jaki jest próg napięcia powodujący wygenerowanie błędu?

    i jeszcze dwie prośby
    - czy ma ktoś możliwość podłączenia do oscyloskopu prawidłowo działającego czujnika położenia wałka rozrządu ? i umieszczenia tutaj albo na priv/mail jakkolwiek ?
    - czy ma ktos taki czujnik (uszkodzony) niepotrzebny na zbyciu ? i przeznaczy go na cele doswiadczalne ?
    Ostatnio edytowane przez AlfaTom ; 28-02-2012 o 22:38

Podobne wątki

  1. błąd P0340 - Czujnik fazy
    Utworzone przez Kamil10 w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-07-2018, 08:58
  2. Błąd P0340
    Utworzone przez Arkel w dziale 147
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 26-07-2016, 07:15
  3. Błąd p0340
    Utworzone przez MaciejRZ w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 08:16
  4. Błąd P0340
    Utworzone przez LukiPuki w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 21-05-2014, 13:23
  5. Błąd P0340- o co chodzi??
    Utworzone przez klapaa w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-03-2012, 05:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory