Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Problem z ELM-em w FES-ie

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar szakal0606
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Zamość/ Zwevezele- Belgia
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD Distinctive- była/ 159 1,9 JTDm była/ 159 2,4 JTDm jest
    Postów
    146

    Domyślnie Problem z ELM-em w FES-ie

    Witam,
    Posiadam interfejs ELM327 (pcmscan) niedawno kupiłem przejściówkę pod EFS-a i nadal mi wyskakuje przy próbie połączenia się z np. opcją serwis czy can, że do połączenia potrzebny jest ELM albo żeby sprawdzić ustawienia interfejsu. Sterowniki mam pod ELM-a niby wszystko ustawione jest tak jak trzeba i nadalk nie mogę się połączyć z tymi opcjami, dodam, że inne śmigają jak należy.
    Miał ktoś może podobny problem, albo wie jak go rozwiązać?
    (Alfa Romeo 147 JTD 8V 2001r.)

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ściagamy program FES, podłączamy do auta , ustawiamy interfejs, potem test interfejsu.
    - z tego będzie widac jaką wersję masz ELM 327.
    - potem robimy scan wszytkich modułów.
    - jak to wszystko działa to dopiero podłączmy PCMscan Scan XL Pro, SCan master lub moDiag.
    - zrzuty i logi wymagane do załączenia na forum , jeśli mamy coś pomóc.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar marekshino
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Czeladź
    Auto
    147 Q2
    Postów
    156

    Domyślnie

    Cytat Napisał szakal0606 Zobacz post
    Witam,
    Posiadam interfejs ELM327 (pcmscan) niedawno kupiłem przejściówkę pod EFS-a i nadal mi wyskakuje przy próbie połączenia się z np. opcją serwis czy can, że do połączenia potrzebny jest ELM albo żeby sprawdzić ustawienia interfejsu. Sterowniki mam pod ELM-a niby wszystko ustawione jest tak jak trzeba i nadalk nie mogę się połączyć z tymi opcjami, dodam, że inne śmigają jak należy.
    Miał ktoś może podobny problem, albo wie jak go rozwiązać?
    (Alfa Romeo 147 JTD 8V 2001r.)
    Sprawa jest jasna jeśli dobrze zrozumiałem twoją wypowiedź.

    Nabyłeś kabel ELM 327 dedykowany do programu PCMSCAN (badziewny program moim zdaniem tak na marginesie). Z twojej wypowiedzi sugerujesz, że nie możesz połączyć się przez "FES" z "CAN" oraz "serwis" ale inne sterowniki działają prawidłowo jak silnik. Skoro nawiązujesz połączenie ze sterownikiem silnika w takim razie kabel jest zainstalowany prawidłowo i test interfejsu to na 100% potwierdzi.

    Jeśli kupiłeś Elm327 do pcmscan to jest to wersja ogólna interfejsu Elm do wszystkich samochodów, nie posiada zmodyfikowanego rezystora, który jest niezbędny do programu FES, aby połączyć się ze wskazanymi przez Ciebie opcjami.

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar szakal0606
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Zamość/ Zwevezele- Belgia
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD Distinctive- była/ 159 1,9 JTDm była/ 159 2,4 JTDm jest
    Postów
    146

    Domyślnie

    a czy taki adapter coś da, bo taki posiadam typ 1 http://allegro.pl/adapter-fes-do-elm...091024313.html

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    skoro mowa o elm-ach i fesie to podepnę się pod temat... Mianowicie, fes ładnie łączył się z " deska " aż w końcu przestał się łączyć przez co nie da sie tez zrobić osiowania proxy bo wyskakuje "tablica przyrządów - nieudany - przekroczony limit czasu" co się stało że działało a teraz nie działa ??? gdzie i jak szukać przyczyny??

    ---------- Post added at 16:57 ---------- Previous post was at 16:54 ----------

    jedyne co zrobiłem po tym jak ostatnim razem działało było podpięcie wtyczek do dodatkowej nagrzewnicy ale po nieudanym osiowaniu wtyczka została spowrotem wyjęta ale do zakładki "deska" wejść się już nie da od tego momentu...

    ---------- Post added at 16:58 ---------- Previous post was at 16:57 ----------

    kolego szakal, na forum jest opis jak przerobić kabelek żeby banglał z każdym sterownikiem

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar marekshino
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Czeladź
    Auto
    147 Q2
    Postów
    156

    Domyślnie

    Te adaptery są niezbędne, aby przy pomocy "FES" obsługiwać jak najwięcej funkcji samochodów z grupy Fiata (nie tylko Alfę). Tu masz cały skrypt http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx jaki adapter do jakiego kabla. Te adaptery używa się nie tylko do szyny CAN i kabla elm327, ale przede wszystkim do kabla VAG (w 147). Adapter ci się przyda do ABS oraz poduszek jak go połączysz z VAG-KKL.

    Pytałeś o opcję "serwis" oraz CAN - one nie wymagają adaptera, potrzeby jest Elm327 bez żadnych złączek.

Podobne wątki

  1. ICS problem z radiem, problem z dzwiękiem - przerywa, pyka
    Utworzone przez deszczyk w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-02-2016, 10:43
  2. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory