Czesc,
przed chwila odebrałem Swoja Alfe 156 2.0 TS od mechanika po wymianie silnika. Alfa z 1998r i nowy silnik też ze 156 też z 1998r.
Pierwsza sprawa która jest nie tak to to, że mechanik pokazał mi wtyczke w głowicy silnika po prawej stronie jak stoję przodem do samochodu oraz pokazał mi druga wtyczke na kabelku idaca od samochodu. Wtyczki do siebie nie pasują, mechanik powiedział że to od czujnika temperatury.
Zdjęcie wtyczki w bloku:
http://zapodaj.net/images/f253972d8156.jpg
http://zapodaj.net/images/f8bb83387218.jpg
Zdjęcie wtyczki na kabelku od instalacji samochodu:
http://zapodaj.net/images/8eb0501d111a.jpg
W bloku od poprzedniego silnika wogóle nie ma takiej wtyczki (tak jakby byla zaślepiona jakimś korkiem na imbusa):
http://zapodaj.net/images/4c73dd045cad.jpg
Przejechałem dosyć ostro ze 20 kilometrow po mieście i grzeje się do 55 stopni podczas jazdy. Na dodatek czuję że coś go trochę muli od 2000rpm do 3000rpm.
Wjechałem do garażu i na starym BLOKU silnika znalazłem czujnik na kabelku:
http://zapodaj.net/images/b30b0578d6ae.jpg
http://zapodaj.net/images/6aca62bc8e19.jpg
Wydaje mi się że ta końcowka ze starego bloku silnika pasowałaby do tej co wystaje z instalacji samochodu ale jeszcze tego nie sprawdziłem.
Teraz pytanie dlaczego w głowicy nowego silnika jest wtyczka po boku a w glowicy starego nie ma? Czy ten czujnik z bloku starego silnika będzie się dalo wstawić w to miejsce co zaznaczyłem na pierwszych zdjęciach w temacie? I czy to wogóle jest ten sam czujnik?
Kolejna sprawa to kolektor ssący. W nowym silniku idzie od niego pięciocentymetrowy gumowy wężyk ktory na końcu jest zaślepiony. Po co? Zdjęcie:
http://zapodaj.net/images/3874a584be11.jpg
A ty stary kolektor ssący który nie miał takiego czegoś:
http://zapodaj.net/images/c4f19b5b356a.jpg
Kolejna i ostatnia sprawa to to że nie działa instalacja gazowa. Tzn nie świecą się kontrolki od tego sterownika wpuszczonego do kabiny. Wiecie może dlaczego?
Żadne kontrolki się nie świecą. Żadnej adaptacji nie robiłem. Dopiero jutro albo pojutrze pojadę na komputer zobaczyć co pokaże ale i tak ten czujnik temperatury i zamulajacy silnik przy 2000-3000 obrotach chyba nie da mi dzisiaj spać.
Wiecie co jest nie tak?