Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Schodkowanie tylnich opon

  1. #1
    Pitus25
    Gość

    Domyślnie Schodkowanie tylnich opon

    Hej. Mam pytanko.
    W mojej AR147 tylne opony zaczeły schodkować się od wewnętrznej strony.
    Byłem dziś na trzepakach ogladałem całe zawieszenie od dołu i facet powiedział mi że nic nie widać wszystkie gumy łączniki itd są dobre. Amorki są sprawne opony mam 215/45/17 czy to jest wina opon?
    Powiedział że nie wie co to za przyczyna

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    teoretycznie jak zaczynają sie w ten sposob niszczyć opony to są amory lub jak wspomniales luzy zawieszenia..

    model opon raczej nie ma tutaj nic do rzeczy

    a jak staniesz z tyłu samochodu to koła stoją w pionie??

  3. #3
    Pitus25
    Gość

    Domyślnie

    tak wszystko jest ok koła w pionie brak luzów nie wiadomo co jest grane :/

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    a zbieżność masz ustawioną?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista
    model opon raczej nie ma tutaj nic do rzeczy
    Ponoc ma - do zawieszen wielowahaczowych nie sa zalecane opony kierunkowe. Najlepiej zalozyc asymetryczne.

  6. #6
    Pitus25
    Gość

    Domyślnie

    tego to nie wiem czy zbierzność z tyłu jest ustawiona, wiesz jak dam radę to podjdę dziś do jakiegos mechanika i zobaczymy, ale pierwsze słyszę by z tyłu trzeba było ustawiać zbierzność :?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Teoretycznie powinna to być wina amortyzatorów.

  8. #8
    sevi
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ap2
    Cytat Napisał Alfista
    model opon raczej nie ma tutaj nic do rzeczy
    Ponoc ma - do zawieszen wielowahaczowych nie sa zalecane opony kierunkowe. Najlepiej zalozyc asymetryczne.
    ??? Pierwsze slysze aby opony byly dobierane pod typ zawieszenia... a juz tym bradziej wydaje mi sie dziwne zeby opona kiernkowa nie byla zalecana do zawieszen wielowahaczowych. To sprawdzona informacja ?

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Cytat Napisał sevi
    To sprawdzona informacja ?
    Problem w tym ze wychodzi na to ze tak. Jak zakladalem swoje nowe letnie, to oponiarz pokazal mi liste aut i liste opon NIEZALECANYCH do tych aut, nawet jesli te auta sa nowe. Co prawda material byl "wewnetrzny" i pewnie nie wysepie od niego tej listy.
    W kazdym razie na liscie bylo: Mondeo Kombi, ktore ponoc zabkuje od nowosci, Octavia tyle ze tutaj bez podania czy kombi czy nie. Pamietam tez, ze Fuldy byly niezalecane do jednej z wymienionych na liscie marek (moze nawet Skody), niezaleznie od modelu opony.
    Mowa oczywiscie o oponach letnich. A i szkolenie nie bylo sponsorowane przez z ktoregos z producentow opon - przynajmniej oficjalnie :?:, tylko bylo to jakies szkolenie na temat nowych technologii, technik i przepisow.

    A jesli o te kierunkowe, to uzasadnienie jest takie (tak mi powiedzial ten gosc) ze w oponie asymatrycznej rozklad nacisku na opone podczas szybkich zmian ukladu sprezystego zawieszenia jest zdecydowanie lepszy i taka opona z wieksza swoboda dopasowuje swoj ksztalt do wymogow toru jazdy.
    PS
    Nie jestem "oponiarzem" wiec koles mogl mi wcisnac bajki ale nie mam podstaw aby tak sadzic...
    Ocene pozostawiam wam 8)

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A ja mam na tylnych kołach kierunkowe dunlopy sport 205/55/16 z 1996 r., czyli starsze od mojej alfy - przejechane jest na nich jakieś 50 tys. km i nic nie schodkuje.
    Nie wiem, kto robił takie badania, ale uważam że to zwykła bzdura. Już prędzej bym uwierzył w to, że nie każda opona nadaje się do danej sprężystości zawieszenia, bo jak wiadomo producenci, stosują różne twardości mieszanek i może być np. że samochody o twardszym zawieszeniu powinny mieć założone opony o odpowiedniej twardości gumy.

Podobne wątki

  1. [Brera] Rozklejanie lamp tylnich
    Utworzone przez Maupa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-04-2023, 21:53
  2. zamiana tylnich zderzaków
    Utworzone przez Rafal 156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-02-2014, 17:06
  3. Przyciemnienie tylnich swiatel
    Utworzone przez marcin8c w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-05-2011, 20:13
  4. Blokada tylnich drzwi
    Utworzone przez marcwolo w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-09-2009, 10:43
  5. [155] brak tylnich hamulców
    Utworzone przez adamz35 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-08-2008, 08:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory