Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: silnik alfa TS

  1. #1
    airwisnia
    Gość

    Domyślnie silnik alfa TS

    witam na forumpadł mi silnik;/bo panewki są do wymiany a nie wiem czy nie jest coś więcej do zrobienia,bo jeszcze nie rozbierano silnika. moje pytanie jest następujące. myśle nad wstawieniem innego silnika i czy np silnik 1.8 lub 2.0 trzeba będzie robić jakieś przeróbki??no myślałem też nad silnikiem z innego auta. proszę o jakieś wypowiedzi

  2. #2
    Alfi
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał airwisnia
    myślałem też nad silnikiem z innego auta
    na przyklad z Opla lub Forda? :wink:

    Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A dlaczego uważasz, że panewki są do wymiany? Z tego, co piszesz silnik nie był rozbierany, więc skąd taka diagnoza? Napisz coś więcej o objawach, bo może silnik jest całkiem dobry i niewielkim kosztem będziesz mógł go naprawić. Wymiana silnika to ostateczność, a wtedy kupując używany, możesz kupić złom do remontu.
    A nawet gdyby chodziło tylko o panewki to uważam, że i tak warto pobawić się w ich wymianę niż kupować inny silnik.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Myślę, że warto naprawiać własny silnik. Jak zrobisz mu taką kapitalkę, to przynajmniej wiesz, co masz! Natomiast kupno używanego silnika, to trochę jak kupno kota w worku, suma summarum możesz naciągnąć się na jeszcze większe koszta, tym bardziej, że nikt za friko Ci go nie przełoży, tak więc koszty rosną. No chyba, że masz 1.6, a chcesz więcej mocy... Wówczas proponowałbym poskładać silnik ten który masz i kupić mocniejszą Alfę.
    Jak zrobisz tak będzie, ale to moje zdanie.
    Natomiast nie zadawaj pytań typu: myślę nad przełożeniem silnika innej marki, bo nie spotkasz się z miłym przyjęciem tutaj i wcale się nie dziw...
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Ja także jestem za naprawą. Chociaz może byc problem ze znalezieniem mechanika. Każdemu prościej jest wymienic silnik bo i tak podobne pieniądze wezmie, a jak cos nawali to powie że taki kupiłeś silnik.

  6. #6
    airwisnia
    Gość

    Domyślnie re silnik

    objawy są takie,że jak odpali się silnik to jest ok,ale lekko doda się gazu to straszny klekot jest. Byłem u mechaników,którzy zajmują się alfąi powiedzieli oboje,że to nie jest wariator. Powiedzieli,że można odkręcić miskę i od dołu spróbować wymienić panewki,ale bardziej proponują rozebrać silnik i sprawdzić jak wygląda i zrobić go cały. macie rację,że kupując silnik nie wiadomo w jakim on jest stanie,chyba,że ma udokumentowany przebieg a naprawiając silnik nie jest nikt w stanie powiedzieć czy naprawa wyniesie 1 tys zł czy 4 tys zł;////

  7. #7
    airwisnia
    Gość

    Domyślnie re silnik

    objawy są takie,że jak odpali się silnik to jest ok,ale lekko doda się gazu to straszny klekot jest. Byłem u mechaników,którzy zajmują się alfąi powiedzieli oboje,że to nie jest wariator. Powiedzieli,że można odkręcić miskę i od dołu spróbować wymienić panewki,ale bardziej proponują rozebrać silnik i sprawdzić jak wygląda i zrobić go cały. macie rację,że kupując silnik nie wiadomo w jakim on jest stanie,chyba,że ma udokumentowany przebieg a naprawiając silnik nie jest nikt w stanie powiedzieć czy naprawa wyniesie 1 tys zł czy 4 tys zł;////

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A ten klekot zrobił się tak sam z siebie z nagła, czy narastał w miarę upływu czasu? To wcale nie muszą być panewki - niemożliwe żeby wszystkie panewki naraz dostały luzu. Zobacz najpierw, jakie masz ciśnienie oleju na wale. Każ to sprawdzić manometrem. Widziałem już wiele silników, które były faktycznie do remontu i miały takie luzy na panewkach, że na wolnych obrotach świeciła się kontrolka ciśnienia oleju i nic nie klekotało. Tak na odległość trudno coś powiedzieć, ale to też może być coś w głowicy, a może nawet jakieś łożysko - może się okazać, że niewielkim kosztem uda się naprawić ten silnik. I uważaj na takich mechaników, którzy od razu chcą wymieniać silnik albo panewki.

  9. #9
    adamek
    Gość

    Domyślnie

    jeśli już zmiana to na rope 2,4 jtd
    a na poważnie do tego silnika poszukaj lepiej mechanika który wie jak taki silnik wyremontowć. Trzeba rozebrać i tu nie ma gadania na słuch nic sie nie stwierdzi. jeśli chodzi o panewki to w listopadzie tamtego roku przerabiałem temat. obróciła się jedna koszt około 2000 (w tym szlif wału, pomiary, nowe panewki, uszczelki, olej... robocizna).
    wszsytko było okej, do pewnego czasu, zaczęło coś tam znowu sie dziać ale tylko przy określonych obrotach był słyszalny taki szybki klekot. miałem jechac sprawdzić ale nie zdążyłem... tydzień temu w niedziele zniszczyłem silnik, ostatnim jego tchnieniem było 230km/h na autostradzie wrocław - katowice, dokładnie w połowie drogi odmówił współpracy. obrócona ponownie panewka, przy okazji spierdzielił płyn z układu chłodzenia, przytarły się wałki rozrządu... jestem właśnie w trakcie remontowania silnika. mój mechanik stwierdził że wystarczy zakup "dołu silnika" czyli całego kopletnego bloku i dziś właśnie odebrał przesyłke. reszta jest do przeżycia. koszty bo to najbardziej interesujące: 900 laweta, 1900 blok, robocizna??? i inne pierdoły???
    pewne jest jedno następny będzie ropniak nigdy więcej silnika ts

  10. #10
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    adamek może ty miałeś walniętą pompę olejową. Nie jest możliwe aby panewki ot tak bez przyczyny się obracały. Awarie tego typu zdarzają się w wyniku zatarcia panewki. To z kolei następuje jak panewka nie ma smarowania. Powodem może być brud, ktory zatkał kanaliki smarujące, niewydajna pompa olejowa a czasami zatkany filtr oleju.

Podobne wątki

  1. Kupię Silnik do ALFA ROMEO 147 1.9 JTD SILNIK 115 KM 937A200
    Utworzone przez dawidx500 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 13:51
  2. Silnik 2,0 JTS Alfa 156
    Utworzone przez Greciu w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-05-2012, 13:07
  3. Silnik 1.8 TS Alfa GT
    Utworzone przez greatboogie w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 10:34
  4. Alfa 155 - silnik 8V czy 16V
    Utworzone przez Endriu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-11-2007, 18:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory