Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Układ hydrauliczny-sprzęgło

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar boss_do
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Brera 3.2 V6 Q4; 147 1.6 TS; GTV 2.0 TS
    Postów
    131

    Domyślnie Układ hydrauliczny-sprzęgło

    Witajcie.

    Zastanawiam się ostatnio nad sprzęgłem, mianowicie chodzi dość ciężko. Nic nie szarpie, nic nie zgrzyta, ale:
    • sprzęgło "bierze" z samej "góry", to znaczy po redukcji biegu wystarczy ok 2 cm nie puścić całkowicie sprzęgła, i potem po dodaniu gazu i zdjęciu całkowicie nogi ze sprzęgła szarpnie samochodem. Głównie problem jest przy zmianie biegu z 1 na 2. Można to jakoś ogarnąć, ale jest to problematyczne.
    • Napiszcie proszę, czy wymiana płynu w układzie i odpowietrzenie dała dużą różnice w praktyce? To znaczy sprzęgło zaczęło "lekko" pracować?

    W żadnym z samochodów które miałem nie wymieniałem nigdy sprzęgła z racji małego przebiegu. Cross ma przejechane 90 tys. Czy mogą to być objawy kończącego się sprzęgła? Czy warto wymienić płyn i odpowietrzyć układ czy zająć się już wymianą sprzęgła? Tak jak napisałem sprzęgło się nie ślizga, nie zgrzyta, nie szarpie.
    Silnik: 1.9 JTD 150 KM

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    no jak bierze wysoko to jest objaw wlasnie kończącego się sprzęgła, poza tym jak szarpie to może być dwumasa ale iech się wypowiedzą własciciele diesli. W moim aucie płyn wymieniałem przy 190tys i był dosłownie czarny ale wielkiej róznicy nie odczułem w jego pracy

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    Ja jestem po wymianie sprzegła , wysprzęglika i dwumasy 190kkm i różnica jest kolosalna. Sprzęgło jest mięciutkie i wreszcie noga nie boli. Wcześniej chodziło ciężko choć nie ślizgało się. Płyn też nowy oczywiście.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    W Q4 jeśli jest niepoprawne używane, sprzęgło może się kończyć po 90kkm. Chodzi o napęd na 4 koła - w ośce jak puścisz za szybko sprzęgło, to na 90% stracisz trakcję, tutaj wszystko na "klatę" bierze sprzęgło z dwumasa niestety...
    Podobny był przypadek jak właściciele Subaru Diesel w 10-30kkm wykańczali sprzęgła, startując z 2tyś obr (tam jest to pełen moment, okolice 350 niutonów chyba)...

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar boss_do
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Brera 3.2 V6 Q4; 147 1.6 TS; GTV 2.0 TS
    Postów
    131

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi.
    Czyli "mówicie" że objaw w którym sprzęgło bierze z samej góry, i wystarczy minimalne nie zdjęcie nogi ze sprzęgła po redukcji biegu kończące się szarpnięciem auta (czasami) - to objaw końca jego żywotności. Jeżeli ktoś miał podobny przypadek proszę jeszcze o radę. Faktem jest to że chodzi ciężko i po długich trasach i jeździe w korkach noga boli
    Co do dwumasu - jego diagnostyka jest ciężka, bo to Q4, i w trakcie przeniesienia napędu jest minimalny stuk, który zagłusza objawy kończącego się dwumasu.

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    Skrzynia i tak będzie musiała być zdjęta by się dobrać do sprzęgła więc sprawdzą Ci koło dwumasowe.
    Mi się wydaję że to właśnie dwumas powoduje stuki a nie sprzęgło. U mnie czasami stukał przy gaszeniu. Miałem również drgania na wolnych obrotach oraz przy ruszaniu z jedynki bez gazu.
    U Ciebie przebieg znikomy więc może to tylko sprzęgło choć w Q4 sprawy mogą się mieć nieco inaczej. Oby nie

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar boss_do
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Brera 3.2 V6 Q4; 147 1.6 TS; GTV 2.0 TS
    Postów
    131

    Domyślnie

    Napiszcie proszę jeszcze tak przy okazji o koszta: dwumas i sprzęgło, ewentualnie wysprzęglik również.
    Bo wszystko wskazuje na wymianę. Sprzęgło jest bardzo ważne bo odzwierciedla w dużej mierze "komfort" prowadzenia samochodu, więc nie warto moim zdaniem tu oszczędzać. Przebieg jest mały, ale może mechanizm różnicowy eksploatuje go w większym stopniu (nie wiem czy to prawda, bo nigdy nie słyszałem o takiej zasadzie).
    Ostatnio edytowane przez boss_do ; 25-03-2012 o 10:40

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    Ja brałem z ASO sprzęgło oryginlne + dwumas Valeo za 555+1400. Możesz mieć najtaniej za 1700 za komplet jak dobrze poszukasz. Ja wolałem mieć pewność i zapłaciłem więcej.
    Wysprzęglik na szczęście jest tani - 62zł w autosklep24.

    Trudno mi powiedzieć ile dasz za wymianę bo to zależy od warsztatu, mechanika, lokalizacji itd. Ja mam świetnych mechaników którzy są tani i dobrze robią. Za wymianę sprzęgła, dwumasy, wysprzęglika, czterech wahaczy z przodu, gum na stabilizatorze, łączników stabilizatora, termostatu, tarcz hamulcowych, klocków, wszystkich filtrów i płynów oraz rorządu z pompą wody zapłaciłem 1100zł.

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar boss_do
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Brera 3.2 V6 Q4; 147 1.6 TS; GTV 2.0 TS
    Postów
    131

    Domyślnie

    Mam jeszcze cichą nadzieję że może to nie sprzęgło, tylko np kwestia odpowietrzenie układu hydraulicznego i wymiany płynu. Może ktoś napisze, że miał podobny objaw przy dość niskim przebiegu i to pomogło. Ale to tylko taka mała nadzieja
    godol - rzeczywiście za tyle roboty nie dużo wzięli.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Generalnie w napędzie na 4 sprzęgło bardziej dostaje. Normalnie jak dodasz za dużo gazu i ruszysz, to skończysz z uślizgiem kół, w 4x4 palisz sprzęgło
    Jak się pojawiły Diesle w Subaru, to nagle połowa użytkowników popaliła sprzęgła i dwumasy bo ruszali z 1600-2000rpm, co w tym silniku oznaczało dość sporo momentu...

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-03-2013, 20:27
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 10:59
  3. Jak podniesc przod ?Podnosnik hydrauliczny
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-02-2012, 22:39
  4. Podnośnik hydrauliczny okolice Zabrza - pożyczy ktoś?
    Utworzone przez wiedzmaak w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 11:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory