Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: MASAKRA ZE ZBIEŻNOŚCIĄ !! Nie idzie ustawić tylnej osi...

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie MASAKRA ZE ZBIEŻNOŚCIĄ !! Nie idzie ustawić tylnej osi...

    Witam wszystkich otóż przed świętami chciałem zrobić zawieszenie w alfie i wymienić przy okazji olej, po wymianie z tyłu łączników stabilizatora i gum, a z przodu górnych wahaczy i dolnego jednego pojechałem na zbieżność i okazuję się, że na tylnej osi jest na obydwóch kołach wartość ponad 1 stopień i 12 minut na plusie, to facet ustawia i nic w jedną śrubę kręci i w drugą i maksymalnie wartość spada do 1 stopnia i leci w góre tak na dwóch kołach. Pyta mnie czy bita była alfa a ja na to że nie, jeżdże już 5 lat i było ok. teraz w piwnicy byłem spojrzeć na letnie opony i nie są zdarte od środka jak te zimówki teraz. Przed zimą były wymieniane sprężyny, czyli były ściągane amortyzatory ale czy to może mieć jakieś powiązanie?? Choć po wymianie sprężyn alfa mi pływała na wybojach lub w dziurach tył rzucało w lewo i prawo. teraz po wymianie łączników z tyłu ustabilizowało się ale dalej zbieżność jest tragedia!! Wygląda to tak że oby dwa koła są identycznie pzekrzywione, góra kół jest ściągnięta do środka, jak i przód kół również do środka wpada, widać to gołym okiem! gdyby były fabrycznie felerne wahacze tylne to miałbym już gołe opony letnie i zimowe bo komplet \wahaczy tylnych był wymieniany 3 lata temu. Opony standardowe 195/65lub55/15
    Co to może być gdzie szukać przyczyny?
    Jeszcze na dodatek po wymianie oleju cieknie z pod korka miski oleju, korek dokręcony moco uszczelka wymieniana, ostatnio gwint nowy w misce i ani kapki nie uronił przez 10 tys km a teraz dosłownie kapie no i jeszcze mechanik zalał mobil (ekstra czy super) 2000 10w40, a ja lałem mobil 1 15w40, jeszcze ulotka była przy korku od wlewu oleju! Ach szkoda mi słów, teraz to strach jechać gdzie kolwiek!!
    Ostatnio edytowane przez marcinq24 ; 06-04-2012 o 16:50

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Kolego, jak ci góra koła ucieka do środka to masz za długie dolne wahacze, tam są dwa typy krótsze i dłuższe. Jak pamiętam dłuższe z tyłu krótkie z przodu. Może coś zamienione?

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    no tak ale działo by mi się to już od 3 lat bo miałem komplet wymieniany przez mechanika z jubilerskiej a alfy romeo! kurcze aż mnie ściska!

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Trzemeszno
    Auto
    Alfa 156 2.4 JTD 99 SEDAN
    Postów
    30

    Domyślnie

    Możliwe że masz krzywe śruby łączące wahacze przy piastach - odkręc sprawdź choc z doświadczenia wiem że nie łatwo te śruby odkręcic. Jeżeli alfa tobie pływa to wahacze wleczone raczej do wymiany bądź same tuleje jeżeli masz jak wcisnąc.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    przy pisatach koleś kręcił śrubami ale żeby dwie śruby idealnie krzywe bo wartości na dwóch kołach są takie same! Alfa przestała pływać po wymianie łączników stabilizatora z tyłu i gum, jest minimalny choć prawie nie czuły uskok jak wjade w dziurę ale nie taki jaki był przed wymianą łączników i gum stabilizatora. gumy na wahaczach też sprawdzali, goście porządni w stacji diagnostyki jeden z nich jeździ 156

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinq24 Zobacz post
    przy pisatach koleś kręcił śrubami ale żeby dwie śruby idealnie krzywe bo wartości na dwóch kołach są takie same!

    Czekaj czekaj, którymi śrubami próbuje gość regulować zbieżność tylnej osi?
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Krecil w samym srodku, chodzilo mi o to ze widzialem jak sprawl srube przy e od wahaczy patrzal tez na tuleje,zawieszenie jest ok.
    Kolesie znaja sie na robocie
    Pisze z telefonu wiec sory

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinq24 Zobacz post
    Krecil w samym srodku, chodzilo mi o to ze widzialem jak sprawl srube przy e od wahaczy patrzal tez na tuleje,zawieszenie jest ok.
    Kolesie znaja sie na robocie
    Pisze z telefonu wiec sory
    Rozruszajcie dobrze śruby w belce od regulacji, wygląda że nie chodzą w pełnym zakresie regulacji.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Były rozruszane i ładnie chodzą tak na moje oko nie miał z tym problemów.
    Nie wiem tylko od czego zacząć od wymiany śrub do regulacji zbieżności, najdziwniejsze jest to że oby dwa koła mają tą samą pozycję, do środka +1 stopień

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Dzis przejechalem sporo kilometrow i w czasie jazdy super nie plywal jak ryba po drodze tak jak przed wymiana lacznikow i gum stab. Z tylu tylko najgorsze ze ta zbieznosc a myslalem ze uporam sie? z efektem ryby po zrobieniu zawieszenia a tu ci taki problem!
    A jesli chodzi o ten olej co mi mechanik zalal ten mobil super 2000 10w40 moze byc do nastepnej wymiany? Czy moze przy uporaniu sie z wyciekiem z pod korka w misce wymienic na mobil 1 15w40?

    Wysłano z SE ARC S
    Ostatnio edytowane przez marcinq24 ; 07-04-2012 o 10:12

Podobne wątki

  1. Spalanie... Masakra! 2.0 TS
    Utworzone przez Qronus w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 16-12-2014, 21:13
  2. [146] Problem ze zbieżnością?
    Utworzone przez raven17a w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-11-2014, 07:21
  3. Problem ze zbieŻnością
    Utworzone przez ManiekMx3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-10-2011, 09:13
  4. [159] Problem za zbieżnością
    Utworzone przez lukas83 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-08-2011, 10:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory