Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: [156] No i Bella dostałą zapaści :-(

  1. #1
    Sebastoss
    Gość

    Domyślnie [156] No i Bella dostałą zapaści :-(

    Witam,
    Sytuacja dość poważna :
    Bella już trzeci raz nie chciała zapalić na ciepłym silniku,
    dziś wystraszyła mnie nie na żarty, musiałem czekać ok 15min i próbować... pojechałem na kompa i :

    P1172 - Adaptacja, parametr TRA
    117532 - Nieznany kod usterki
    117722 - Nieznany kod usterki
    P0335 - czujnik obr.silnika, zawarcie, par.nieciągły


    Dodatkowo komp pokazywał dziwnie wysokie napięcie instalacji - jałowy bieg 18V a przy przegazowaniu 24V !!!!!
    Natomiast przy mierzeniu napięcia na akumulatorze wyszło 13.7V na jałowym...

    Co może być powodem takiej awarii czyżby czujnik wału ??? a co z napięciem???

    Jak sprawdzić taki czujnik...?
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

    pozdrawiam
    seba :-(

  2. #2
    Fred
    Gość

    Domyślnie

    Po pierwsze napisz jaką wartosc mial parametr TRA

    I poczytaj to: KLIKNIJ TU


    No i trzeba szybko zająć sie alternatorem :shock:

    fred

  3. #3
    matrix156
    Gość

    Domyślnie

    99,9% czujnik obrotu wału podjedz do doktora od alf i niech Tobie sprawdzi rezystancje na czujniku obrotu wału jak będzie silnik zimny i ciepły ---ja miałem taki sam problem jak jechałem zatankować i był silnik ciepły nie mogłem odjechać ze stacji benzynowej musiałem poczekać 15 min i odpalała belka bez problemu wymiana czujnika załatwiła sprawę pozdrawiam

  4. #4
    Sebastoss
    Gość

    Domyślnie

    Próbowałem zmierzyć oporność tego czujnika wału (brązowa wtyczka podobno, na kolektorze ssącym) ale miernik nic nie pokazywał na żadnej skali miernika, a skoro to jest cewka to powinien coś pokazać! próbowałem jeszcze miernikiem na tzw 'buzzer" czy zamyka się obwód, ale też nie było.
    A odnośnie tego wskazanie przez komp wysokiego napięcia to nie jest alternator, tylko ponoć program serwisowy źle zczytuje dane , bo skoro na akumulatorze jest normalne to ważniejsze.

    Mam takie pytanko czy czujnik wału to ten o którym pisze (brąz), czy ten czujnik powinien wskazywać dla miernika zamknięty obwód , niezależnie do położenia wału korbowego?
    Co z opornością? czemu u mnie jej nie ma ? ;//

    wiem że to zagmatwane ... ale byłem u lekarza i termin najbliższy to 4 VII 2008 !!
    wiec szukam na razie na własną rękę.. :cry:

    pozdrawiam.

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    alfa 166 3.0 sportronik
    Postów
    17

    Domyślnie

    powinien wskazywać ok. 900 ohm.na zimnym silniku i to może być przyczyną trudnego rozruchu.

  6. #6
    Sebastoss
    Gość

    Domyślnie

    Pomiar na zimno przed chwilą to 1120 Ohm, czy to dopuszczalna norma... jutro sprawdze na ciepło.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Objawy wskazywałyby właśnie na czujnik położenia wału korbowego. Już wiele razy pisałem, że takie ceweczki nawet po lekkim nagrzaniu się lubią płatać różne figle, więc może być, że na zimnym silniku jest ok, a na ciepłym nie chce jechać. Teoretycznie wg AUTODATY oporność tego czujnika powinna wynosić 850-870Ω. Ja kiedyś mierzyłem u siebie i było ponad 1000, ale na razie silnik dobrze pracuje. Natomiast jeżeli wykonałeś kilka pomiarów i raz jest jakiś wynik, a raz nic nie pokazuje to wszystko wskazuje na to, że czujnikzaczyna padać.

  8. #8
    Sebastoss
    Gość

    Domyślnie

    No i sprawa wyjaśniona...
    Wczoraj wieczorem miałem przymusowy godzinny postój gdzieś w lesie..tylko Ja i moja Bella!

    Przemierzyłem czujnik i zero.... po godzinie odpaliła czujnik znowu pokazuje 1150 Ohm, więc go wymieniam.

    Pytanko dla was : dużo roboty jest z tym czujnikiem... tzn. czy bez kanału się obędzie...?
    Raczej filozofii z tym nie ma ale dostęp....

    pozdrawiam
    i dziękuję Wam za pomoc
    seba

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Dostęp jest dość paskudny bo patrząc od góry czujnik jest wkręcony na łączeniu silnika i obudowy sprzęgła pod rozrusznikiem. Osobiście nie wymieniałem jeszcze tego czujnika, ale ktoś z forum napisał, że najlepiej zabrać się za niego od spodu z kanału. No chyba, że wolisz od góry, ale wtedy trzeba by zdejmować całą przepustnicę z ECU i być może również i rozrusznik.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    ja go wymienialem w 2.0 16v ale w 155 dostęp to koszmar i tylko z kanału.. u mnie jest na imbusie 5mm wiec u ciebie tez tak powinno byc

    w 166 teoretycznie z kanału powinno byc nieco wiecej miejsca..

Podobne wątki

  1. Bella Blu :)
    Utworzone przez settimo w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-03-2013, 08:33
  2. So bella
    Utworzone przez LUKI83 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-01-2012, 21:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory