Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Duże wahania poziomu płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar collins
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 S-wagon 2,4 JTD 100kW rok 2000
    Postów
    15

    Domyślnie Duże wahania poziomu płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym

    Po długiej jeździe zauważyłem zachlapane blachy zaraz za zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego, po nocy pod samochodem była mokra plama a płynu ubyło. Dolałem i sytuacja się powtarza. Zauważyłem dziwne wahania płynu, raz poziom jest na wysokości 2 cm od dołu zbiornika, a za chwilę dużo ponad max. Przy wyższych obrotach silnika, od 2500-3000 obrotów, płynu znacznie przybywa, do tego stopnia, że wylewa się on przez korek w zbiorniku. Co to może być? Może macie jakiś pomysł jak to zdiagnozować?

  2. #2
    Velon
    Gość

    Domyślnie

    A czy auto nie zaczęło dymić?( dym w kolorze popielatym, gęsta para wodna). Podobny objaw występuje w przypadku pęknięcia/uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Dodam, że nie od razu zaczyna dymić. To zależy od miejsca uszkodzenia uszczelki.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał Velon Zobacz post
    A czy auto nie zaczęło dymić?( dym w kolorze popielatym, gęsta para wodna). Podobny objaw występuje w przypadku pęknięcia/uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Dodam, że nie od razu zaczyna dymić. To zależy od miejsca uszkodzenia uszczelki.
    mam pytanie jesli chodzi o ta uszczelka pod glowica, patrze w eperze i widze dwie uszczelki oznaczone jako 'uszczelka głowicy',
    http://imageshack.us/f/59/uszczelkat.jpg/
    to jest zdaje sie nr 1? ale co to za uszczelka nr 7 ?
    jest jeszcze cos takiego jak 'głowiczka'..

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jacenty Zobacz post
    ale co to za uszczelka nr 7 ?
    jest jeszcze cos takiego jak 'głowiczka'..
    Uszczelka pod pokrywę klawiatury

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar collins
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 S-wagon 2,4 JTD 100kW rok 2000
    Postów
    15

    Domyślnie

    U mnie nie dymi jakoś wyjątkowo, właściwie na wolnych obrotach nic nie dymi. Zastanawiam się czy to może jakieś uszkodzenie pompy wody. Co myślicie?

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Może być kilka opcji, pompa też. A węże wodne (np idący do chłodnicy gruby) masz twarde po jezdzie (po nagrzaniu)?

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gucio
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Głogów Małopolski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 16V TI
    Postów
    51

    Domyślnie

    Odgrzebie trochę temat. Nie wiem czy już nie ma ale taki znalazłem.

    Alfa Romeo 156 2.5 V6 2001r.

    Zauważyłem wahania płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym. Na zimnym silniku jest na dnie zbiorniczka, natomiast na ciepłym troszkę poniżej minimum lub w poziomie (min-max). Myślałem, że to zapowietrzony układ, ale odpowietrzenie nic nie pomogło. Co może być przyczyną?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gucio Zobacz post
    Odgrzebie trochę temat. Nie wiem czy już nie ma ale taki znalazłem.

    Alfa Romeo 156 2.5 V6 2001r.

    Zauważyłem wahania płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym. Na zimnym silniku jest na dnie zbiorniczka, natomiast na ciepłym troszkę poniżej minimum lub w poziomie (min-max). Myślałem, że to zapowietrzony układ, ale odpowietrzenie nic nie pomogło. Co może być przyczyną?
    Poziom się sprawdza na zimnym silniku i ma być między min a max. Potem sobie pojeździj i sprawdź zaś poziom na zimnym silniku.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gucio
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Głogów Małopolski
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 16V TI
    Postów
    51

    Domyślnie

    Tylko jak na zimnym doleje do poziomu, to na ciepłym będzie cały zbiorniczek, dużo ponad max, a na zimnym po jeździe znowu poziom trochę spadnie. Chłodnicę będę wymieniał na dniach (jest już "zmęczona"). To może być jakaś niedrożność układu?
    Ostatnio edytowane przez Gucio ; 15-04-2015 o 10:16

Podobne wątki

  1. [Brera] Wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
    Utworzone przez zuch10 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 20:49
  2. Ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego
    Utworzone przez ziuziak w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-06-2015, 18:20
  3. [164] 164- Nie działa czujnik poziomu płynu chłodniczego
    Utworzone przez GGA w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-03-2015, 20:15
  4. Ubywa mi płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym
    Utworzone przez alfawm w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-07-2010, 19:55
  5. [164] Area 51-czyli olej w zbiorniku wyrównawczym.
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-01-2009, 19:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory