Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [156]przekrecony gwint???

  1. #1
    Lukasz1983
    Gość

    Domyślnie [156]przekrecony gwint???

    ostatnio wymienialem olej w alfie z moim znajomym i co sie okazalo poprzedni mechanik tak zakrecil ten kurek przy misce olejowej ze przekrecil sie gwint i troche kapie mi teraz olej bo nie da rady zakrecic go do konca....moze ma ktos jakis pomysl co z tym fantem zrobic??
    dzieki i pozdrawiam

  2. #2
    hit1303
    Gość

    Domyślnie

    kupić nową mise olejową lub nagwintować i po problemie

  3. #3
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    zobacz czy jest tam na tyle miejsa poza gwintem zeby zrobic dziure o numer większą i nagwintowac (wcześniej szukając korka na ten rozmiar)

    to będzie najprostrze i najtańsze ..

    można też kupić nową miske
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Dobry mechanik nagwintuje Ci misę bez jej wyciągania. Najpierw nagwintuj misę, wówczas będziesz wiedział jaki gwint masz, wtedy podjedź do pierwszego lepszego tokarza, niech wytoczy Ci korek i po problemie.
    Możesz jeszcze próbować uszczelnić pastą do uszczelniania rur, ale to jest półśrodek, bo przy każdym spuszczaniu oleju trafisz na ten sam problem. Chociaż jeśli niewiele kapie, to ja nie kombinowałbym z gwintowaniem otworu, bo to nie zawsze może wyjść. Nie wiem, czy wiesz jak ten otwór jest zbudowany. Otóż jest to swego rodzaju krótka rurka z nacięciem (przez które ścieka olej) wstawiona w misę i nagwintowana od wewnątrz. Jeśli ktoś kiepski się za to weźmie, to w końcu braknie mu ścianki w tej rurce do gwintowania i wówczas po ptokach... Natomiast pastą można uszczelnić dokładnie, ale wpierw musisz osuszyć otwór z oleju.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Daj nową grubszą podkładkę miedzieną. Moze to pomoże, bo nie trzeba wielkiej siły by trzymało jak jest nowa, nie zduszona. Swoją drogą dziwne ze puścił gwint, bo prędzej powinien sie obrobić otwór na klucz.

  6. #6
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    no ja mam u siebie podobny problem, tylko że ja przekręciłem śrubę od koła, póki co 4 dobrze trzymają, jedna tak sobie... albo przegwintuję albo kupię nową piastę...

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomkap
    Daj nową grubszą podkładkę miedzieną. Moze to pomoże, bo nie trzeba wielkiej siły by trzymało jak jest nowa, nie zduszona. Swoją drogą dziwne ze puścił gwint, bo prędzej powinien sie obrobić otwór na klucz.
    To niestety częsta przypadłość w Alfie z aluminiową misą...
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  8. #8
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    "no ja mam u siebie podobny problem, tylko że ja przekręciłem śrubę od koła, póki co 4 dobrze trzymają, jedna tak sobie... albo przegwintuję albo kupię nową piastę..."

    ...Albo ściągnę piastę, zawiozę do tokarza, ten otwór z urwanym gwintem roztoczy, nagwintuje, wytoczy tuleję z wewnętrznym gwintem śruby do koła i wkręci ją na klej w piastę- robota tokarza to 40-50zł, a posłuży parę lat
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Ostrołęka
    Postów
    52

    Domyślnie

    Ja tak zrobiłem u siebie:
    pozyczyłem gwintownik o jeden numer większyno i kupiłem nowy korek też o jeden numer większy, nagwintowałem nie wyciągając miski wkręciłem korek i jest super, koszt to 10 zeta za korek.

  10. #10
    moniczka_23_wwa
    Gość

    Domyślnie

    Mam to samo... zalepione na coś tam coś do czegoś tam. Ale się trzyma... Niestety nie długo wymiana oleju, ale szpeniu monter od Alf powiedział mi, że przez ten drut do mierzenia poziomu mi go wyssssssssie...

Podobne wątki

  1. Gwint w GT
    Utworzone przez Aleks_K w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-04-2013, 17:32
  2. Gwint
    Utworzone przez Aleks_K w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 14:40
  3. przekrecony silnik
    Utworzone przez osiem w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 17:40
  4. [156] Gwint
    Utworzone przez Ziomek w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-09-2010, 21:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory