Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: [156]Ospały i przymulony JTDek

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie [156]Ospały i przymulony JTDek

    Witajcie, moją niunie (AR 156 1.9jtd 115km, 2002r, 190k przebieg) dręczy problem.. Autko mam od niedawna, jest naprawdę zadbane, mechanicznie silniczek cyka jak pszczółka, nie puszcza dymków z wydechu (nic a nic), ale jest coś nie tak.. Zacznę od początku - kupiłem ją 2-3tyg temu, miała uszkodzony wąż od intercoolera do silnika - był pęknięty na odcinku 3-5cm, puszczał lewe powietrze no i przymulała przez to, po kupnie został wymieniony razem z rozrządem, pojeździłem godzinkę i nie odczułem większej różnicy - wiedziałem, że coś jeszcze ją dręczy. Wjechałem do zaprzyjaźnionego mechanika, ten chwycił wąż i kazał mi przegazować żeby mógł zobaczyć czy wąż w ogóle puchnie od turbo - zadziwiło nas, że nie twardniał ani trochę (na uszkodzonym dało się to odczuć dosyć mocno). No to nic, szukamy przyczyn - zawór podciśnienia, wężyki duperele - nic. Zszedłem pod auto posłuchać turbo, kolega gazuje, ja z łbem koło turbiny, a tu brzdęk w katalizator... Tak posrany to ja nigdy nie byłem. Wyciągamy turbinę, a tu luz na wałku, że ja Cie pierniczę. Nie puściła oleju - jakim cudem? NIE WIEM. Turbo wymieniłem, oleju ciśnienie sprawdziłem (4,5bar na zimnym, 3 na ciepłym), ale autko nie chce iść! ;/ tzn. porusza się sprawnie, ale jak TDI 90km, ma muła... Co może ją dręczyć?


    A teraz w skrócie - turbo wymienione (zregenerowane), wąż od ic do silnika też, rozrząd nie ma prawa być źle założony, geometria pracuje okey chyba, przepływka odpięta i zapięta - bez różnicy, dla pewności wyczyszczona, wtryski w stanie idealnym, a auto max 180km/h i do setki jak omega 2.0 dti 100km ;/

    Byłem na diagnostyce - brak błędów, turbina tłoczy troszkę nie tak, ale tragedii nie ma - do 2500tys 0,2bar za mało, od 2500 do 3000 perfect, pow. 0,2 za dużo. Czy to może mieć taki kolosalny wpływ? ;/ No i żyje trochę jak benzyna - mocniej wyrywa do przodu wyżej niż niżej.

    A i z objawów to tak koło 2400 tys. obr. jest jakby takie mikro przyduszenie (troszkę mniej mocy).

    Jeśli nic nie wymyśle to ją zaczipuje, ale na chore serduszko mi przykro ją męczyć..

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    sprawdź / wyczyść regulator paliwa, czujnik ciśnienia na listwie CR. Wyczyść map sensor. Niedomagania rzędu 0,2bara to kolosalna różnica. O ile spreżarka nie posiada wad sprawdził bym właśnie Mapa i OverBoosta

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Sztanga zmiennej geometrii może być źle wyregulowana po regeneracji.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    Czy ten regulator jeśli nie domaga ma wpływa na zużycie paliwa? Bo te jest w normie u mnie. Wydaje mi się, że to bardziej w układzie turbo przyczyna bardziej leży, ale za rady dziękuje - sprawdzę.

    A jak zabrać się za tą sztangę?

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    jeśli w układzie doładowania brakuje Tobie 0,2bara ciśnienia to układ paliwowy zostaw w spokoju. Co do regulacji sztangi , nie wiem ale wydaje mi się że musisz ją bardziej wkręcić bądź wykręcić i sprawdzić w tedy ciśnienia.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2002r
    Postów
    184

    Domyślnie

    Mam identyczny silniczek jak ty więc tak

    - Sprawdź katalizator, może jest już zawalony ( ja u siebie zamieniłem na strumienicę )
    - A następnie EGR, może się lekko nie domyka ( ja u siebie zaślepiłem )

    Jak kupiłem swoją też szła max 180 km/h ,a jak trochę o nią zadbałem to szła 200 km/h

    Niestety teraz szykuje mi się to co ty zrobiłeś czyli turbo. ( bo u mnie już zaczyna chlapać olejem )
    Więc mam pytanie ile płaciłeś za same wyciągnięcie i sprawdzenie wirnika .
    Co do regeneracji też mogę spytać o cenę ,ale ja chyba będę szukał używki , bo dużo czytałem ze turbo po regeneracji często już nie ma takiego kopa.

    Powodzenia

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD
    Postów
    51

    Domyślnie

    Ja bym szukał przyczyny w sterowaniu łopatkami turbiny. Brat kupił Peugeota 307 z podobnymi objawami. Trochę przy nim posiedzieliśmy i okazało się,, że przewód podciśnieniowy z elektrozaworu do siłownika poruszającego łopatkami turbiny był zatkany drutem o średnicy 5mm (zapewne jakiś mechanik specjalnie wsadził tam drut). Nie mówię oczywiście, że u Ciebie też ktoś sobie zrobił żarcik, bo to raczej rzadki przypadek, ale ogólnie szukałbym tam problemu, dopóki nie uzyskasz odpowiedniego ciśnienia doładowania.

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    Cytat Napisał mmlover Zobacz post
    Mam identyczny silniczek jak ty więc tak

    - Sprawdź katalizator, może jest już zawalony ( ja u siebie zamieniłem na strumienicę )
    - A następnie EGR, może się lekko nie domyka ( ja u siebie zaślepiłem )

    Jak kupiłem swoją też szła max 180 km/h ,a jak trochę o nią zadbałem to szła 200 km/h

    Niestety teraz szykuje mi się to co ty zrobiłeś czyli turbo. ( bo u mnie już zaczyna chlapać olejem )
    Więc mam pytanie ile płaciłeś za same wyciągnięcie i sprawdzenie wirnika .
    Co do regeneracji też mogę spytać o cenę ,ale ja chyba będę szukał używki , bo dużo czytałem ze turbo po regeneracji często już nie ma takiego kopa.

    Powodzenia
    Katalizator musiałbym sprawdzić, egr zaślepiony Turbo regenerowałem - 800zł, sam montowałem i wyciągałem - obawiam się, że to może być przyczyna tego muła niestety, ale poszukam jeszcze czegoś w jej osprzęcie. Dziś zabiorę się za overboost i dam znać - co do przewodów to są okey bo sprawdzałem zanim zmieniałem turbo.


    A co do elektrozaworu - rozumiem, że w momencie gdy go odepne to powinna wysunac sie z niego taka sztanga, a gdy podepne powinna sie plynnie schowac?

    ---------- Post added at 20:48 ---------- Previous post was at 12:45 ----------

    Ok. Elektrozawór wyczyszczony, niestety nic to nie dało. Zabieram się niedługo za map sensor, dam znać jeśli pomoże.

    p.s. jaki powinien byc skok na sztandze? czy 2-3mm jest ok?

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    2-3mm to za mało.

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    A jaki powinien być? Niestety nie mam pomysłów jak go zwiększyć - sztange regulowałem po 4 obroty w jedną i drugą stronę, żadnych zmian w skoku.. Gdzie może być przyczyna? Węże ok, elektrozawór wyczyszczony pracuje chyba ok. Nie mam już pomysłów

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory