Jako iz nie znalazłem w szukarce odpowiedniego tematu wiec pytam , wymieniał ktos w warunkach domowych, na pewno trzeba zdjac rozrzad i co dale sa jakies problemy, itp itd czy po jego wymianie potrzebny reset kompa??
Jako iz nie znalazłem w szukarce odpowiedniego tematu wiec pytam , wymieniał ktos w warunkach domowych, na pewno trzeba zdjac rozrzad i co dale sa jakies problemy, itp itd czy po jego wymianie potrzebny reset kompa??
'Nie uważaj się za fana motoryzacji póki nie kupisz Alfy,póki nie doświadczysz huśtawki bólu,rozczarowania i agonii po krótkiej chwili gdy wszystko jeszcze działało i byłeś na dobrej drodze'
Jeremy Clarkson
W silniku TS czujnik Halla jest za kołem wałka wydechowego, więc do wymiany będziesz musiał odkręcić to koło.
Radzę się zaopatrzyć w klucz specjalny do trzymania tego koła, bo będą kłopoty z jego odkręceniem i dokręceniem prawidłowym momentem.
Oczywiście musisz mieć szujnika zegarowy i blokady do prawidłowgo ustawienia rozrządu.
SG0240 mam pytanko do Ciebie.
Niedawno miałem wymieniany rozrząd w 2.0 TS i jakiś czas po wymianie zapaliła się marchewka. Podłączyłem auto do kompa i wyświetliło mi ten bład- tego czujnika o którym pisze kolega wyżej.
Czy można jezdzic na tym czujniku uszkodzonym?
Jeżeli chodzi o objawy to moja 156 ewidentnie nie ma "energii" do przyspieszania jak silnik jest zimny. Tak jakby się dławił mimo iż obroty nie falują.Po rozgrzaniu auto jedzie lepiej ale i tak w porównaniu do stanu sprzed wystąpienia tej usterki jest słąbszy. Samochód odpala normalnie, silnik pracuje równo i cicho, nie mam lpg.
Chciałbym aby ten czujnik wymienił mi mechanik bo ja za rozrząd raczej ni ebęde się brał bo to wyższa szkoła dla monie. Czy będę musiał kupic nowy rozrząd skoro do wymiany trzeba go zdjąć. Na nowym rozrządzie mam przejechane może z 1000 km i wymieniałem z wariatorem. Czytałem kiedyś Twoje posty że czujnik firmy EPS to gówno i tylko boszowkski wchodzi w grę. Dzięki za odpowiedz,
[C
M1.5.5 bardzo dobrze radzi sobie bez Halla, ale mimo wszystko radzę ten czujnik wymienić, bo jazda na uśrednionych parametrach nie jest najlepszym rozwiązaniem, szczególnie na Pb.
Jeśli masz rozrząd nowy to nie ma sensu go wymieniać. Po 1000 km to ja bym zostawił nawet ten sam pasek, chociaż tu się pewnie narażę na gromy ze strony kolegów perfekcjonistów.
A czujnika z EPS nie kupuj bo są nic nie warte - szkoda kasy - ja już miałem takie 2 i niedługo bedę zakładał oryginał, bo tamte mi padły.
Wielkie dzięki za odpowiedz. Oglądałęm w internecie oferty czujników EPS i cena bardzo atrakcyjna w porównaniu do Boscha ale skoro mówisz , że nie warto to tak jest. Pozdrawiam.
[C
Spokojnie stary pasek można pakować.
AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
AR 164 3.0 V6 - sprzedam części
Może warto by porozmawiać z tą firmą. Oferują bardzo atrakcyjną cenę i piszą, że mają oryginały. Wyglada tylko na to, że trzeba by popracować nad zamocowaniem czujnika na blachę ze starego i dołączeniem wtyczki ze starego czujnika, ale to nie problem.
http://allegro.pl/czujnik-halla-alfa...320885233.html
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 26-05-2012 o 11:35
Cena rzeczywicie niezła:O
[C
Witam !
Przeczytałem chyba jak Chuck Norris cały net
no ale do śmiechu nie jest.
Alfa 166 2,4 jtd 2002 150KM 8 miesiecy moja. Bezproblemowe użytkowanie , bicie rekordu w Gliwacach, wakacje w CRO.
w zeszłym tygodniu wtorek, przekręcam kluczyk , kręci i nic
po pracy też lipa
wyczyściłem czujnik ciśnienia na listwie czujnik powietrza doładowanego , zawór na pompie, filtra paliwa i nic.
no to do mechanika
na kompie P1320 o ile dobrze pamietam, błąd zaworu EGR- jest zaślepiony , błąd wyjscia na sprzęgle i błąd przeładowania turbiny- za duże napiecie.
Niestety nie powiedział mi jakie ciśnienie na listwie.
Jego zdaniem pompa ciśnieniowa do wymiany- koszt duży to zacząłem kombinować
Sam odpaliłem pod domem na Placka 20 sek i zapalił.
tydzień bez problemu , moc, zapalanie wszystko okey.
Pojechałem na komp P1320 znikł inne zostały mechani k zdziwiony tym razem cisnienie żadane 300 z kawałkiem i takie było, przegazówka trochę spadło do 280 bodajrze ale powoli wzrosło znowu- nie wiem czy tak ma być.
jazda bez problemowa.
Dzwoniłem do p. Janka do Bydgoszczy - fachowiec jakich mało.
W pierwszym tygodniu obstawiał czujnik położenia rozrzadu- ale mówił ze nie odpali.
Wczoraj dzwoniłem az mi głopio ciagle chłopa niepokoić.
Zdziwiony że na placka nie pali.
Ostatnie jego pomysły to czujnik wału korbowego- ale czy on nie broi jak jest silnik ciepły?
No i poluzować EGR mówił.
W czwartek rano schodzę ito samo . po pracy do filtra wlałem Liqui Moly do czyszczenia wtrysków mówie nie zaszkodzi Plack i nic
po 20sek buchnął ogień z kolektora dolotowego.
Brak pomysłów , sprawdzałem nawet czy wydech dmucha i coś leci na kreceniu.
na necie czytałem że rozrusznikm ktoś wymieniał.
POMOCY
Nie w pełni sprawny czujnik wałka rozrządu może okazywać problemy na rozgrzanym silniku. Nierówna praca, bark mocy, przygasanie.gaśnięcie auta (ogólnie brak synchronizacji wałki/wał) Natomiast czujnik położenia wału jeżeli jest nie sprawny to nie ma możliwości na odpalenie auta. ECU nie zna położenia wału i nie zezwoli na start. Teraz gdy masz unieruchomiony samochód podłącz komputer i zobacz jakie są błędy.
Na siłę nie próbuj tak odpalać auta plakiem. Jak widzisz spręża go i masz samozapłon i wybuch w kolektorze. Wymiana rozrusznika ??? no jeżeli twój kręci odpowiednio to jego wymiana nic Ci nie da.