Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: 2,4 JTD Nowe kołopasowe wału - problem

  1. #1
    Naymad
    Gość

    Domyślnie 2,4 JTD Nowe kołopasowe wału - problem

    Witajcie.
    Sęk w tym ze nowe koło pasowe wału, bije tak samo jak stare!
    stare wymieniałem bo wariowało i latało na boki, że aż pasek drgał piszcząc przy gaszeniu i odpalaniu auta.

    problem mam nadal, bo nowe koło tez lata na boki po 2-3 mm, identycznie jak stare. gdzie tkwi diabeł?

    koło oryginał dayco.

    czy jest tam jakas podkładka której mi nie założono? czy wał może być krzywy?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    1.Na kole zębatym jest mały bolec, który ma wejść w otworek koła pasowego- ewentualny zły montaż powoduje nieprzyleganie kół, ale chyba powinno być dobrze założone.
    2.Jakiś syf pomiędzy kołami- też wątpliwe.
    3.Odpal bez koła pasowego, jeżeli koło zębate będzie bić (przydałby się czujnik zegarowy) to albo coś pod nim siedzi i nie przylega ono do wału, albo krzywy wał.

  3. #3
    Naymad
    Gość

    Domyślnie

    dzięki za info.
    zapytam... czy najgorszy scenariusz może powodować jakies konsekwencje?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Silnik nie przeżył kiedyś zerwania paska rozrządu?
    Nie wycieka olej przez uszczelniacze wału?
    krzywy wał stopniowo niszczy panewki, może nawet pierścienie, smarowanie może się pogorszyć, nie licząc osłabienia silnika, wydłużenia czasu reakcji na przyśpieszenie

  5. #5
    Naymad
    Gość

    Domyślnie

    Nie wiem czy miał takie przeżycia za sobą, za mojej kadencji posiadania auta nic takiego nie miało miejsca.
    Nie wiem gdzie jest uszczelniacz wału i gdzie może wyciekać olej, w każdym razie silnik jest bardzo żwawy, elastyczny i przyspiesza doskonale.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał Naymad Zobacz post
    gdzie jest uszczelniacz wału i gdzie może wyciekać olej
    pod kołem zębatym wału, nie ma wokół plamy oleju?
    Cytat Napisał Naymad Zobacz post
    silnik jest bardzo żwawy, elastyczny i przyspiesza doskonale.
    to jest Twoja ocena, nie znaczy że wszystko jest jak powinno

    zrób jak pisałem
    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    Odpal bez koła pasowego
    i sprawdź bicie

  7. #7
    Naymad
    Gość

    Domyślnie

    co ciekawe, sprawdziłem z małżonką właśnie, jak bicie tego koła prezentuje sie podczas wyższych obrotów silnika, no i jak sie okazuje, od 1000obr w góre bicie nie występuje w ogóle...
    nie mogłem uwierzyć, patrzyłem z 5 razy

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Nagraj to tel i uzupełnij profil bo może mieszkasz koło którego z nas i ktoś mógłby pomóc

Podobne wątki

  1. [145] PROBLEM - Rolka wału korbowego
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-06-2015, 07:10
  2. [159] Swist pasek - nowe koło pasowe wału?
    Utworzone przez czapel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-08-2014, 10:50
  3. Problem z doborem czujnika położenia wału korbowego.
    Utworzone przez Shiroitora w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-05-2014, 22:38
  4. [33] Problem z czujnikiem polożenia wału
    Utworzone przez mariano w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-01-2010, 21:30
  5. [75] Problem z wymianą łącznika elastycznego wału.
    Utworzone przez Falcon w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-09-2008, 16:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory