Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Zbyt niskie zawieszenie

  1. #1
    kubarecz
    Gość

    Question Zbyt niskie zawieszenie

    Witam, pewnie zaraz ktoś napisze, że ten temat był poruszany 100 razy albo nawet 300, ale szukam pomocy odnośnie zawiszenia. Moja 166 wydaje mi się bardzo niska, tzn. bardzo często przjeżadżając nawet bardzo wolno prez jakieś nierówniści np. spiącego policjanta haczy mi spodem i trze. Podjechać na chodnik to strach.
    Nie wiem, ale może mam obniżone zawieszenie czego nie wiem.... Mechanik sprawdził zawieszenie i nie widzi nic podejrzanego. W jaki sposób mogę sprawdzić czy sprężyny to oryginał czy sportowe? Ma ktoś może jakieśwymiary prześwitu? np od progu z samego przodu do ziemi i z końca tylnego progu.
    Da się jakoś podnieść zawieche? Jaki to może być koszt?
    zieki z góry za podpowiedzi i sorki jeśli ponawiam któryś raz ten temat.

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Po avatarze widac kolego , że masz obnizone zawieszenie. Nie wiem jak tam w polifcie ale seryjne w przedlifcie jest nieco wyższe- widac u mnie w sygnaturze. Moze masz opcyjnie obniżone sprężyny o 2 cm?
    [C

  3. #3
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,494

    Domyślnie

    W instrukcji obsługi masz podany prześwit oraz miejsce pomiaru.Metrówka prawdę Ci powie
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Mankovich
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 166 2.5 V6 24V
    Postów
    275

    Domyślnie

    Ja tam mam oryginalny prześwit a i tak mi trze o wiele rzeczy a przy podjeździe pod krawężnik zastanawiam się 10 razy, czy dam radę. Niskie są te auta... Jazda po polnej drodze to co chwila szur szur szur.

  5. #5
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Albo zawieszenie wymęczone. Moja po wymianie kompletu amortyzatorów i sprężyn podniosła się jakieś 3cm.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    Potwierdzam, to co pisze Feecle powyżej, ja mam obniżone auto na czerwonych sprężynach i ogólnie daję radę, jak nie szaleję to nie obcieram, natomiast kolegi alfa na normalnym dobrym!!!! zawiasie to dla mnie prawie jak terenówka
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    w jednaj mam ori sprężyny obniżone wymienione jakieś dwa lata... przed wymianą na oryginalnych seryjnych stała niżej niż po wymianie na ori obniżone sportowe
    w tej chwili ma prześwit między oponą a rantem błotników to około 4,5cm

    w drugiej są wymienione sprężyny na ori seryjne ... prześwit miedzy oponą a rantem błotnika 6-6,5cm

    przy wymianie sprężyn na sportowe zawsze musi iść to w parze z wymianą amorów ... ponieważ potrzebowałem auto i przyszły mi sprężyny pamiętam że wymieniliśmy sprężyny a amory miały być za dwa tygodnie ... podwójna robota ale tak jak mówię na tych co miałem sprężynach nie dało się jeździć koła były w nadkolach już i michą przy koleinach tarłem o asfalt ... więc zrobiliśmy to na szybko żebym mógł jechać w trasę bo nie miałem innego auta wtedy ...
    więc ze dwa tygodnie jeździłem na sprężynach sportowych i ori amorach ... MASAKRA ... auto podskakiwało jak piłeczka amory nie były w stanie utrzymać sztywniejszych sprężyn generalnie porażka ...
    PO wsadzeniu KONI SPORT z regulacją tłumienia - inne auto.. przyklejone do drogi

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Ja mam org. przód i tył przód kyb tył monroe oczywiście amorki wymieniałem razem ze sprężynami także seryjnymi. Prześwit mam podobny jak przedmówca ale mimo tego już raz spawałęm miskę. Nie ma co, niskie te auta i tyle ja pod krawężniki nie podjeżdżam a bynajmniej się staram.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar brygadzista1
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn WLKP
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    67

    Domyślnie

    Niestety 2.4 JTD do najlżejszych silników nie należy. Musisz pomierzyć prześwity i porównać z tym co fabryka mówi. Może faktycznie zawias już umiera. Za wysokość odpowiadają sprężyny. 166 to nie jest wysoko zawieszone auto ale jednak progi zwalniające nie powinny trzeć.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159sw 1.9 8v
    Postów
    507

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166 Zobacz post
    w jednaj mam ori sprężyny obniżone wymienione jakieś dwa lata... przed wymianą na oryginalnych seryjnych stała niżej niż po wymianie na ori obniżone sportowe
    w tej chwili ma prześwit między oponą a rantem błotników to około 4,5cm
    U mnie nie ma wogóle prześwitu między oponą, a ranttem błotników

Podobne wątki

  1. [GTV] zbyt niskie i falujące obroty
    Utworzone przez romeo69 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 22-02-2014, 00:07
  2. Zbyt niskie obroty silnika
    Utworzone przez enzo001 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 21:16
  3. Alfa147 1.9jtd zbyt niskie obroty silnika
    Utworzone przez Michasss87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-02-2012, 09:55
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-08-2011, 23:05
  5. zbyt niskie napięcie ładowania pod obciążeniem
    Utworzone przez urwiz w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-06-2010, 21:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory