Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Demontowalna pompa paliwa??

  1. #1
    tejczo
    Gość

    Domyślnie Demontowalna pompa paliwa??

    Przede wszystkim jako początkujący alfaholik chciałem się przywiatać na forum!! Posiadam alfe 146 1.4 TS 2000r.
    A teraz do problemu - kilka dni temu moja 146 w trakcie jazdy nagle stanęła:/ Po zholowaniu do znajomego mechanika, diagnoza - pompa paliwa nie działa (brak dzwięku po wlączeniu zapłony). Dla sprawdzenia, odkręciliśmy dekielek w bagażniku, odpieliśmy wężyk paliwa i włączyli zapłon. Paliwo nie poleciało więc wykręciliśmy pompe. I teraz problem - na allegro znalazłem 'wkłady' (chyba silniczki) do pomp, tylko jak się dostać do środka tej pompy?? Jest ona demontowalna czy musze kupić całość wraz z obudową, pływakiem itp...
    Całość używana 60-150zł a nowa ok 400zł:/ Najlepsze wyjście to kupić nowy wkład ale jak wyjąć stary? Ma ktoś jakieś doświadczenie/propozycje?
    Załączam zdjęcia z operacji wyjmowania i prób zdemontowania pompy i proszę o szybką odpowiedz znających temat.
    pozdrawiam
    tejczoKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20120702123.jpg
Wyświetleń:	173
Rozmiar:	58.9 KB
ID:	61164Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20120702129.jpg
Wyświetleń:	913
Rozmiar:	87.6 KB
ID:	61165Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20120702131.jpg
Wyświetleń:	112
Rozmiar:	73.3 KB
ID:	61166

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Wymień całą pompke ...
    pytałem o regeneracje to gość chciał około 150-160 zł
    Kupiłem używke za 75 i smiga
    147 powodów do zadowolenia

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Shakin
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    DLB
    Auto
    AR 146 1.6 16V TS
    Postów
    33

    Domyślnie

    Zadam takie pytanie.. Sprawdziłeś może przekaźnik? Bo u mnie też stało sie tak, że 146 zdechła po prostu, pompy paliwa nie było słychać itd. Porozkręcaliśmy to z ojcem, aż w końcu wymieniliśmy przekaźnik..

    Chyba że to była inna awaria i po prostu już mi się miesza, ale jeżeli nie sprawdziłeś to może warto zajrzeć pod maskę.

  4. #4
    tejczo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Shakin Zobacz post
    Zadam takie pytanie.. Sprawdziłeś może przekaźnik? Bo u mnie też stało sie tak, że 146 zdechła po prostu, pompy paliwa nie było słychać itd. Porozkręcaliśmy to z ojcem, aż w końcu wymieniliśmy przekaźnik..
    Chyba że to była inna awaria i po prostu już mi się miesza, ale jeżeli nie sprawdziłeś to może warto zajrzeć pod maskę.
    Sprawdziłem miernikiem napięcie na pinach dochodzących do pompy: przy wyłączonym zapłonie 0V natomiast przy przekręconym zapłonie 8v z kawalkiem więc napięcie do pompy dochodzi:/

  5. #5
    janusz
    Gość

    Domyślnie

    witam trochę niskie napięcie chyba że aku padnięte jakie jest na klemach
    wygląda na przekaźnik lub kable bo jak podepniesz pompę to jeszcze spadnie
    podłącz pompe na krótko pod sprane aku

  6. #6
    tejczo
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    A dysponuje ktoś jakiemiś schematami lub czymś w tym stylu? Który przekaźnik jest odpowiedzialny za pompe paliwa? Gdzie on się znajduje?
    Pompe postaram się dziś sprawdzić.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Schemat jest w dziale z instrukcjami od kilku lat i nazywa się Workshop Manual i jest to pełna instrukcja serwisowa do wszystkich wersji 145/146. Przekaźnik od pompy jest pod maską obok akumulatora. Cała historia, którą opisujesz to z dużym prawdopodobieństwem zaśniedziałe styki w gnieździe przekaźnika (zarówno od strony wsuwek dla przekaźnika jak i złącza kablowego od spodu) lub uszkodzony sam przekaźnik. Dla świętego spokoju warto zakonserwować ob przekaźniki i dwa bezpieczniki obok akumulatora i dopiero potem czepiać się pompy, która na napięciu 8V raczej nie ruszy się z miejsca - to stanowczo za mało. Kilka wątków na ten temat jest w archiwum i wcale nie tak zamierzchłym - w przeciągu ostatnich dwóch miesięcy pojawiły się co najmniej dwa podobne do Twojego przypadki. Poprawiaj kable i będziesz śmigał - na nową pompę zawsze zdążysz te kilka setek wydać
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  8. #8
    tejczo
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    Dzięki wielkie z odpowiedzi!!
    Dzwoniłem do znajomego mechanika, pogadałem z nim, on podpiął pompe po zasilacz 12V i pompa ruszyła!! co najdziwniejsze pod 6V tez mu zaczęła śmigać (pewnie słabiej ale jednak). Teraz już nic nie wiem ale za radą 'aquariusa01' dziś przeczyszcze przekaźniki.
    A myślicie, że jak nic nie będzie tak 'zmasakrowanej' pompie? Uszkodzenia widać na 3 zdjęciu. Chyba żeby teraz uszczelnić czymś odpornym na benzyne uszkodzony kołnierz? Myślicie, że będzie to konieczne czy niebardzo?

Podobne wątki

  1. [146] Pompa paliwa
    Utworzone przez micrus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 20-03-2012, 06:25
  2. Pompa paliwa
    Utworzone przez patryk0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-11-2011, 17:00
  3. Pompa paliwa
    Utworzone przez destikero w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-09-2011, 20:11
  4. [156] pompa paliwa
    Utworzone przez asiok2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-06-2011, 18:09
  5. [146] Pompa paliwa
    Utworzone przez solaris2007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-12-2010, 23:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory