Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Regeneracja turbiny? a może coś innego :( 1.9 jtd m-jet 140km.

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    147 1.9 JTD 16v 2004r
    Postów
    81

    Domyślnie Regeneracja turbiny? a może coś innego, dymi na czarno :( 1.9 jtd 16v 140km.

    Witam, jutro mam oddać auto do mechanika, a mam kilka watpliwości, może pomożecie mi je rozwiać.

    po 1. myśle czy regenerować turbine, i nie to że nie ma mocy bo auto jest bardzo szybkie, ale i bardzo kopci na czarno szczególnie przy mocniejszym depnięciu...

    po 2. mam błąd p0101- czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza, sygnał poza zakresem. I nie wiem czy wymieniać przepływkę czy chodzi o co innego, przy delikatnej jeździ w okolicach obrótów 1800-2200tyś obr. są szaprnięcia.

    3. jakie są objawy nieszczelnej chłodnicy IC ( chodzi mi o tą z lewej strony pod zderzakiem )

    4. po zmianie opon przednich z 205-60 na 195 - 50 auto znosi na prawą stronę i do tego podczas przyspieszania włacza sie ASR, jak go wylacze to normalnie przyspiesza auto, jak musialem zalozyć zapas 205-60 na prawą strone to nie znosiło i nie włączał sie ASR... i też nie wiem czego to problem

    z góry dziękuje za podpowiedzi, głownie o turbine mi chodzi.

    Silnik 1.9jtd 16v 140km 2004r przebieg 218tyś km.
    Ostatnio edytowane przez drq777 ; 06-08-2012 o 15:52

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie

    Obstawiam

    Najpierw do sprawdzenia

    1. ERG nie sprawny oraz syf w dolocie

    Następnie jeśli nie pomoże


    2. Zrób próbę przelewową oraz korekty wtrysków

    Turbina zajechana to częste przeładowania, za mały boost, zaciąga olej, luz na wirniku, kopcenie na siwo przy obciążeniu.

    Czarny dym to nie spalone paliwo, trzeba sprawdzić układ dolotowy oraz stan układu wtryskowego.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    147 1.9 JTD 16v 2004r
    Postów
    81

    Domyślnie

    EGR jest nowy.

    jak zrobić próbę przelewową i korektę wtrysków?

    auto po trasie mi pali okolo 5.5 litrów, po mieście okolo 7-8 l. To dymienie jest strasznie denerwujące i już nie raz inni kierowcy mówili mi o tym że bardzo kopci.

    czyli czarny dym to nie oznacza że turbina pobiera olej?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Blad P0101 to blad przeplywomierza, do wymiany raczej...szarpniecia w tych okolicach obr. tez mialem ,u mnie winowajca byl EGR ,wymienilem na nowy i po klopocie, ale moze to byc tez wina przeplywomierza . N iestety tez mi kopci jak pojezdze po miescie dluzej ,przy mocniejszym deptaniu czarny bak pozniej. Ale jak ja tak przegonie to juz nie dymi, nie wiem od czego tak sie dziaja...

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Proponuję abyś podjechał na podnośnik..albo sprawdził to jutro przy mechaniku. Ściągnij wąż gumowy pomiędzy przepływką a turbiną od strony turbiny..zobacz czy jest tam olej ..zobacz delikatnie paluchem czy jest wyczuwalny luz na wirniku turbiny..nie będzie to jednoznaczne określenie usterki ale trochę rozjaśni zakres koniecznych wydatków,pomyśl o wywaleniu egra z systemu i całkowitą zaślepką itd. Jeśli jest dużo oleju / tak było u mnie / no to po kolei...czyszczenie całego dolotu łącznie z IC , sprawdzenie odmy , przepływki /podstawienie innej / ..u mnie doszła jeszcze regeneracja turbiny..wymiana oleju / inaczej tracisz gwarancję na turbinę /..powinno to być robione w autoryzowanym warsztacie i podbite na karcie gwarancyjnej turbiny ...czyli ja już nie mam gwarancji na turbo .. później ustawienie i sprawdzenie wychylenia łopatek turba w stosunku do ciśnienia itd. / czyli laptop do wozu i jazda /. Inna sprawa to korekta wtrysków..sprawdzałeś ?..można zrobić jak koledzy piszą próbę przelewową.Tematów na forum jest dużo..mi w ostateczności / choć zrobiłem wszystko po kolei o czym piszę wcześniej / pomogła wymiana przepływomierza choć stary nie wykazywał żadnych niedomagań w logach z FESa.
    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 06-08-2012 o 16:18

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie

    Czarny dym to niespalone paliwo... To że EGR jest nowy nie oznacza że wszystko inne działa OK. Sprawdź cały dolot, rury, intercooler. Również polecam sprawdzić ciśnienie doładowania, zrobić logi. Korekty sprawdza się programowo, przelewy na wężykach.

    EGR wywalić najlepiej softem, przy tym cały dolot wraz z kolektorem wyczyścić, tam jest masakra po rozkręceniu, łyżeczką można wybierać.

    Panowie czasami mam wrażenie że jesteście przewrażliwieni na pkt kopcenia. Co innego bąk a co innego kopcenie przez cały zakres obrotów, z dołu zawsze zakopci tym bardziej w upalne dni pod pełnym obciążeniu, jak depniesz na 2 biegu od 2,2-2,5 tys to też zakopci ? Nie powinien bo jest dostateczny boost i dawka paliwa powinna się spalić.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    147 1.9 JTD 16v 2004r
    Postów
    81

    Domyślnie

    Też zakopci jak się depnie na 2 biegu od 2.2- 2.5 tyś... jak jechałem ze stałem prędkością na 6 biegu okolo 125km/h to na cb mi mówili że kopci mi auto... naprawdę już powiem szczerze zgłupiałem nie wiem kompletnie od czego mam zacząć.

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Zacząć - od przepływomierza + dolot (czy jest szczelny). Jeśli EGR wymieniałeś, albo sprawdziłeś, że jest OK, to bym się wziął za przepływomierz.
    Masz kabel? żeby podpiąć do FESa i zrobić logi?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    147 1.9 JTD 16v 2004r
    Postów
    81

    Domyślnie

    nie mam kabla i nawet nie wiem co to te logi...

    od tego zaczne właśnie,

    okazało się że mam dziurawą chłodnicę tą z lewej strony czyli chyba IC na co to może mieć wpływ?

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Znalazłeś powód dymienia i osłabienia.

Podobne wątki

  1. Regeneracja turbiny!!!
    Utworzone przez Cycu w dziale 156
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 12-11-2020, 20:12
  2. Regeneracja turbiny JTD
    Utworzone przez Alius w dziale GT
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 16-03-2016, 19:21
  3. [159] Regeneracja turbiny.
    Utworzone przez kejml90 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-11-2015, 15:19
  4. Przepływomierz a może coś innego.
    Utworzone przez Omi.Omi w dziale 166
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 11:23
  5. [GTV] regeneracja turbiny
    Utworzone przez punkt w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-08-2013, 16:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory