Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: [33] Rozrząd w 16v - wielki kłopot

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    poznan
    Postów
    80

    Domyślnie [33] Rozrząd w 16v - wielki kłopot

    Post ten jest kontynuacją wątku z niewłaściwie przykręconym kołem pasowym.
    Sprawa wygląda tak, że źle ustawiłem rozrząd i tłoki miały bliskie spotkanie 3-ciego stopnia z zaworami (na szczęście akumulator był już trochę rozładowany i rozrusznik kręcił z mniejszą siłą niż zwykle). Problem polega jednak na tym, że jeżeli nie jestem ślepy to chyba z oznaczeniami na rolkach jest coś nie tak.
    Tutaj umieściłem zdjęcia rolek rozrządu w zestawianiu z schematem, jaki znalezłem w montażówce.
    Nie wiem czemu ale wygląda na to oznaczenia rolek są przesunięte. Rozrząd ustawiałek wg tych znaczków - "T"
    Dodam tylko że oznaczenia pozostałej pary rolek są OK - tzn ich oznaczenia zgadzają się z tym co jest w montażówce. Rorządu, który obsługuje głowice od strony kierowcy wogołe nie ruszałem - zakładał go mechanik i samochód działał.

    No i drugie pytanie. Kiedy już (niewłaściwie) założyłem rozrząd zakręciłem rozrusznikiem - no właśnie co z zaworami? Zdjąłem głowice i obejrzałem zawory. "Na oko" wszystko wygląda ok. Zamykają się i otwierają się tak jak powinny, nie widać żadnych szczelin. Czy taka optyczna diagnoza wystarczy aby stwierdzić czy wszystko jest ok?
    I jeszce jedna prośba: jeśli ktoś z forumowiczów ma rozebrany silnik 1.7 16v, to czy może wrzucić fotki rolek rozrządu?

  2. #2
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    ja ustawiałem tak i było ok http://siwy_144.ovh.org/forum/viewtopic.php?t=26

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    poznan
    Postów
    80

    Domyślnie

    Też mam ten schemat. Problem w tym że te oznaczenia są przesunięte o jakieś 60 stopni i w życiu się nie ułoża tak jak na tym schemacie. Albo dopasuje oznacznia te oznaczenia - "T" lub te - "II i I".

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    578

    Domyślnie

    Po pierwsze zawsze kręcisz ręcznie silnikiem po montazu rozrządu i słuchasz czy nie blokuje ani nie puka .

    po drugie jak wymienia się rozrząd to cały a nie po połowie.

    po trzecie ja mam rozebrany silnik ale foty dopiero jutro wieczorem mogł bym ci wysłać.

    ale z tego co widać to masz jakies koło nie teges.
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

  5. #5
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    Potworów/Radom
    Auto
    Alfa 33 Permanent 4, Alfa 166 2.4 Jtd, Alfa 156 SW 1.9 jtdm 16v
    Postów
    516

    Domyślnie

    Te oznaczenia które zaznaczyłeś mają się zejść ze sobą tylko trzeba ręcznie koła naciągnąć.

    Wizualnie nie sprawdzisz czy zawory są szczelne mogą wyglądać OK ale nie będą trzymać powinieneś zawieść głowice do sprawdzenia szczelności i oczywiście ją splanować przed ponownym założeniem.
    Alfa 33 Permanent 4
    Alfa 166 2,4 Jtd ---- Była
    Alfa 33 1,4 imola ---- Była
    Alfa 156 Sport Wagon 1,9 16v Jtdm

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał lejek20
    Wizualnie nie sprawdzisz czy zawory są szczelne mogą wyglądać OK ale nie będą trzymać powinieneś zawieść głowice do sprawdzenia szczelności i oczywiście ją splanować przed ponownym założeniem.
    Lub zrobić próbę szczelności komory spalania bez rozkręcania silnika ale tak jak kolega napisał zawory napewno się pokrzywiły

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    578

    Domyślnie

    Nie koniecznie zawory musiały sie pokrzywić i niekoniecznie trzeba robić płaszczyzne. Pewne jest że najlepiej oddac je do fachowca.
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    poznan
    Postów
    80

    Domyślnie

    Głowice jutro zanosze do fachowca. Tylko, że dalej nie rozwiązuje to problemu ustawienia rozrządu. Na rolkach z prawej oznaczenia "T" i "II i I" faktycznie się zejdą jak obrócę silnkiem ale nigdy mi nie będą pasować z oznaczeniami na rolkach z prawej strony, są one o około 60 st przesunięte i prawa geometrii wykluczają aby się one wszystkie zeszły. Ponawiam moją prośbę o zdjęcie rolek, na pewno sporo by wyjaśniły.

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    578

    Domyślnie

    wieczorkiem powinienem mieć te zdjęcia.
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

  10. #10
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    Potworów/Radom
    Auto
    Alfa 33 Permanent 4, Alfa 166 2.4 Jtd, Alfa 156 SW 1.9 jtdm 16v
    Postów
    516

    Domyślnie

    Nie wiem co dla ciebie jest nie zrozumiałego masz ustawić wał korbowy aby się pokrywał znacznik z wypustką spoglądając przez małą dziurkę potem ustawić koła rozrządu aby się ze sobą zgrywały tak jak na rysunku (koła w lewej głowicy będziesz musiał przekręć i przytrzymać inaczej będą przeskakiwać) założyć paski obrócić silnik o dwa obroty i sprawdzić ponownie ułożenie wszystkich znaków.

    Na te drugie pojedyncze znaki (T) nie zwracaj uwagi dopiero jak zaczniesz kręcić silnikiem zobaczysz że pokrywają się naprzemiennie raz na jednej głowicy raz na drugiej.[/b]
    Alfa 33 Permanent 4
    Alfa 166 2,4 Jtd ---- Była
    Alfa 33 1,4 imola ---- Była
    Alfa 156 Sport Wagon 1,9 16v Jtdm

Podobne wątki

  1. rozrząd 1,6 105KM, 77kW kłopot
    Utworzone przez rosek w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-05-2013, 15:15
  2. [155] Marchewkowy kłopot
    Utworzone przez Vinc w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 12:20
  3. [146] kłopot z kierunkowskazem
    Utworzone przez Hands w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-06-2010, 17:38
  4. wielki kłopot alfa 156 1.8ts pomocy
    Utworzone przez MARIOMART w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-09-2009, 14:15
  5. wielki kłopot alfa 156 1.8ts pomocy
    Utworzone przez MARIOMART w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-09-2009, 23:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory