Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [156]- Sprzęgło

  1. #1
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie [156]- Sprzęgło

    Może mi coś podpowiecie- mam taki problem- kupiłem moją Belle z padniętym sprzęgłem- sprzęgło wymienione- Sachs, do tego wymieniona pompa sprzęgła- TRW(rzeczywiście to Lucas, ale na pudełku pisało TRW- kupiłem w Autosklep24), wymieniony płyn, odpowietrzony układ- czyli chyba wszystko, co jeszcze mozna zrobić? Problem następujący- występuje praktycznie codziennie rano- po odpaleniu i ruszeniu, po każdej zmianie biegów, pedał sprzęgła zostaje coraz niżej, ma coraz krótszy skok, aż wreszcie ma tak krótki skok, że nie mozna zmienić biegu. Wtedy po prostu podciągam nogą pedał do góry i dalej już jest wszystko ok., przez cały dzień nic, rano nastepnego dnia wsiadam i to samo, pedał coraz głębiej, podciągam go do góry i ok.- co to moze być?
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  2. #2
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    W 156 pod pedałem sprzęgła jest taka niewielka lecz dość gruba sprężynka jak pęka to często się dzieją takie dziwy miałem podobnie w swojej 156 tyle ze to był TS ale podejrzewam że w JTD jest to samo.

  3. #3
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    zgadza sie sprezynka. co niektorzy wymieniaja sprezynke i prosze sie nie smiac glosno z tego co napisze ale pasuje od pistoletu p-83 (sprezna powrotna zamka) .
    tutaj jest potwierdzenie

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  4. #4
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    Dzięki za podpowiedzi, a jak sie do tej sprężynki dostać?
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  5. #5
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Jak dobrze się rozpłaszczysz i włożysz głowę pomiędzy pedały a fotel to ją zobaczysz, jest nad pedałem sprzęgła i dział tak jak by chciała go wcisnąć, wymiana też nie jest trudna ale trochę wredna i można stracić skórę z palców.

  6. #6
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    Dzięki
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  7. #7
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    No więc dzisiaj sobie tam zaglądnołem- jest coś takiego

    1. wiązka przewodów
    2.chyba na tym ma siedzieć sprężyna?(średnica- jak lufa P83 , długość ok. 5-6cm)
    3.oś na której są zamocowane pedały
    4.główne ramię dźwigni pedału sprzęgła
    Sprężyny niestety nie ma żadnej- a więc potwierdziły się wasze podpowiedzi. Kombinuję, że sprężyna ma być założona na ten biały trzpień z numerem 2, trzpień ma być ustawiony tak jak kreska, żeby sprężyna spełniała swoje zadanie. Tylko akurat tam jest spora wiązka kabli i nie ma żadnego miejsca, gniazda, gdzie ta sprężyna ma się oprzeć- możecie coś podpowiedzieć- z góry dziękuję.
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  8. #8
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    Czy ktoś wie gdzie ma być ta sprężynka i może podzielić się tą wiedzą?
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  9. #9
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    To co widać to tylko część tego ustrojstwa, do tego jest jeszcze jedna część która ma trzpień i wchodzi w ten biały plastik no i sprężyna. Ciężko to będzie wytłumaczyć najlepiej jedź do sklepu kup komplet ( coś ok 35 zł) i wtedy będziesz wiedział dokładnie jak to ma być.

  10. #10
    cysio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał b.piotrus
    Czy ktoś wie gdzie ma być ta sprężynka i może podzielić się tą wiedzą?
    http://www.cuoresportivo.pl/_mm/stuff/sprezynka/

    Ja zrobiłem w ASO w sumie z wymianą 70zł.
    Powodzenia !

Podobne wątki

  1. 156 2.5 V6 - sprzęgło
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-06-2014, 15:50
  2. [159] oryginalne sprzęgło a sprzęgło LUK
    Utworzone przez Ultra Violence w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 07-12-2013, 14:36
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 10:59
  4. [GTV] sprzęgło do 2.0 TB
    Utworzone przez ArekD w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-01-2013, 21:01
  5. 156 2,0 ts Sprzęgło
    Utworzone przez obw w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-09-2009, 14:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory