Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Swap z 1.8 na 2.5, dawca anglik czy też pozostać na TS? Elektryka w przypadku swapa?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    W planie
    Postów
    15

    Unhappy Swap z 1.8 na 2.5, dawca anglik czy też pozostać na TS? Elektryka w przypadku swapa?

    Hej,
    proszę o poradę, bo kompletnie nie wiem co zrobić.
    Niestety silnik do mojej alfy 156 SW z 2003 zaniemógł, brał duże ilości oleju więc poszedł do remontu. Przy szlifowaniu okazało się, że niestety nie bardzo można go naprawić. Znaczy można, ale koszty olbrzymie. Czyli jakieś 5-6 tysięcy.
    Więc teraz opcje: albo kupić silnik 1.8 lub 2.0 i wymienić- tego trochę się boję, ponieważ trudno o zadbanego TS, na allegro chodzą w niesamowitych cenach i tak naprawdę w większości przypadków stan nieznany.
    Więc pomyślałem, że może zakupić anglika, te można znaleźć w cenie nawet poniżej 4000. Tylko, że 2.5. Z tego co czytałem, motor ten jest mniej awaryjny od TS, tylko że kwestia swapa.
    Na jakie problemy jestem narażony? Mechanik powiedział, że mechanicznie posiadając auto dawcę nie powinno być problemów. Co z elektryką? Wiązką? Komputerem, immo? Jak wygląda puszka bezpieczników dla 1.8 i dla 2.5? Czy spore różnice? Co trzeba ewentualnie dokupić?
    Ewentualnie jakie inne problemy przy swapie? Czy coś trzeba będzie ciąć czy przekładanie części wystarczy?

    Anglik to fajna opcja, ponieważ miałbym trochę części zapasowych a część mógłbym sprzedać, więc tak naprawdę koszt remontu by się obniżył.
    Ostatnio edytowane przez tomasi ; 05-09-2012 o 13:08

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Temat bez problemu do ogarnięcia dla osoby mającej pojęcie w temacie. Ja za taką usługę biorę od 500 do 1000zł o ile wszystko jest fabryczne. Co innego jeśli wkładamy silnik do auta w którym wcześniej nie występował - wtedy roboczogodziny.
    iCAtronic - Elektronika samochodowa.
    Odczytywanie Mastercode z Navi Connect+, bezpieczna aktualizacja oprogramowania oraz naprawa nawigacji po nieudanej aktualizacji.
    http://www.icatronic.pl

  3. #3
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    kolega pyta o swap czyli logiczne jest że silnik wkładany nie występował fabrycznie w danym aucie








  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Bocian nie zrozumiałeś mnie. Co innego wkładać silnik do auta, które fabrycznie wychodziło w wersji z tym silnikiem czyli np. V6 busso zamiast TS'a niż np. wkładać silnik do Alfy od BMW lub TSa 8V do 156tki.
    iCAtronic - Elektronika samochodowa.
    Odczytywanie Mastercode z Navi Connect+, bezpieczna aktualizacja oprogramowania oraz naprawa nawigacji po nieudanej aktualizacji.
    http://www.icatronic.pl

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    W planie
    Postów
    15

    Domyślnie

    To że temat do ogarnięcia to wiem. Przy odrobinie pracy i środków wszystko da się ogarnąć. Niestety nie mieszkam we Wrocławiu.
    Czy różnią się wiązki w przypadku angielskiej i europejskiej wersji? Co ze skrzynką bezpieczników? Immo? No i inne pytania z pierwszego posta też.
    Ostatnio edytowane przez tomasi ; 05-09-2012 o 13:08

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Skrzynka bezpieczników zostaje. Wiązka od sterownika do silnika nie różni się od wersji angielskiej, ale będzie trochę zabawy przy spięciu tego z resztą auta. Immo można przełożyć z auta dawcy razem z transponderem w kluczyku lub zrobić sterownik na virgin, który przyuczy się do immo zamontowanego w aucie.
    iCAtronic - Elektronika samochodowa.
    Odczytywanie Mastercode z Navi Connect+, bezpieczna aktualizacja oprogramowania oraz naprawa nawigacji po nieudanej aktualizacji.
    http://www.icatronic.pl

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Barus91
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie / Wrocław
    Auto
    BYŁO: 12xAR BĘDZIE: numer 13 :)
    Postów
    1,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał iNTELL Zobacz post
    Temat bez problemu do ogarnięcia dla osoby mającej pojęcie w temacie. Ja za taką usługę biorę od 500 do 1000zł o ile wszystko jest fabryczne. Co innego jeśli wkładamy silnik do auta w którym wcześniej nie występował - wtedy roboczogodziny.
    Łukasz... miałem Cię dzisiaj pytać, a zapomniałem... Ile wziąłbyś za wymianę silnika w 156 2.5 ?

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Barus - PW
    iCAtronic - Elektronika samochodowa.
    Odczytywanie Mastercode z Navi Connect+, bezpieczna aktualizacja oprogramowania oraz naprawa nawigacji po nieudanej aktualizacji.
    http://www.icatronic.pl

Podobne wątki

  1. Alfa romeo 156 anglik dawca części w całości !
    Utworzone przez wStepny156 w dziale Samochody
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-10-2015, 14:32
  2. [1.6 TS] Szarpie, dławi... ale w dziwnym przypadku.
    Utworzone przez Cziken w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-08-2014, 14:35
  3. 156 - Serwisowe studium przypadku
    Utworzone przez zahn w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 26-06-2009, 11:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory