Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 166 wentylator (dmuchawa)

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wrona
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra/Jeleniów
    Auto
    była 156 jest 166 2.4 jtd
    Postów
    68

    Domyślnie 166 wentylator (dmuchawa)

    Witam czy ktoś próbował sam wymienić wentylator kabinowy w 166 i wie jak to zrobić ?

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar lucek
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    166-2.4 JTD-99r
    Postów
    118

    Domyślnie

    Ten temat stale przewija się przez forum, lecz powiem ci jak było w moim przypadku.
    Wymiana wentylatora jest dośc trudna. W moim przypadku miałem okazję rozpiąć przewody od klimatyzacji w warsztacie, jednak wiem, że niektórzy te przewody naginali i ich nie rozpinali. Demontaż wycieraczek, podszybia i po lewej stronie masz takie pudło, w którym siedzi dmuchawa. Należy wyciągnąć to całe pudło na zewnątrz (i to jest chyba najtrudniejsze), rozkręcić je, wymienić wiatrak. posprawdzać czy działa i w odwrotnej kolejności poskładać.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wrona
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra/Jeleniów
    Auto
    była 156 jest 166 2.4 jtd
    Postów
    68

    Domyślnie

    próby już były doszedłem do momentu sciągnięcia pokrywy ( osłony wentylatora ) ale musiał bym go chyba połamać bo nie puszcza za Chiny, a są jakieś niewidoczne zabezpieczenia typu śrubki lub zatrzaski ? i którędy wychodzi ten wiatrak do przodu w stronę silnika czy do góry
    Ostatnio edytowane przez Wrona ; 10-09-2012 o 20:11

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar lucek
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    166-2.4 JTD-99r
    Postów
    118

    Domyślnie

    Jeżeli dobrze pamiętam to osłona ta jest na 3 śrubkach. u mnie te dwie bardziej dostępne było w porządku, jednak ta z tyłu, bardziej niedostępna, była odłamana - widocznie ktoś wczesniej już przy tym kombinował.Niewidocznych zabezpieczeń podejrzewam że nie ma, jest sporo gimnastyki z tym. Wiatrak siedzi do dołu tą turbinką,a kablami do góry. wyciągać go raczej należy po skosie do góry-do przodu.
    P.S. W serwisie podczas, gdy były problemy z wyciągnięciem tego wentylatora , pewien serwisant zaproponował żeby rozbierać ściankę grodziową (koszt +700 zł). Razem z mechanikiem popukaliśmy się w czoło i wyśmialiśmy pana serwisanta i wyciągneliśmy ten wiatrak bez demontażu ścianki grodziowej. Na szczęscie ten pan już tam nie pracuje

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    w archiwum masz o tym pełno, troche poszukaj, mozesz tez na forum lanci pogrzebać bo tam tez kilka tomow juz o tym napisali a grzebania tyle samo zarówno w kappie jak i 166

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wrona
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra/Jeleniów
    Auto
    była 156 jest 166 2.4 jtd
    Postów
    68

    Domyślnie

    chyba zbyt słabo szukałem ale poświęciłem temu trochę czasu . dlatego padł nowy temat ale dzięki chłopaki w sobotę próba nr 4 napiszę jak mi poszło he he pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ScorpioPL
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Mini Cooper S Kuga 2.5T
    Postów
    149

    Domyślnie

    Niestety wentylator wychodzi do dolu w strone dolno-przednią , trzeba ta obudowe obrocic o 90 stopni i wtedy powinna wyjsc oczywiscie sciana grodziowa poluzowana i klima rozpieta.
    było Giulietta 1.8 '83 LPG, 164 2.0TS '94 LPG, 166 FL V6 2.5 24v LPG , 159 2.0JTDm 170km
    jest Mini Cooper S 170 KM, Kuga 2.5T 250KM bo benzyna musi mieć doładowanie

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    klimy nie rozpinasz i nie pisz bzdur, juz nie pamietam dokladnie jak to bylo bo ten wentylator zmieniałem 3 lata temu ale wystarczyło delikatnie te rurki odgiąć i wentylator wychodził

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ScorpioPL
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Mini Cooper S Kuga 2.5T
    Postów
    149

    Domyślnie

    Bzdura to jest naginanie rurek , nie polecam bo co jak przy odginaniu peknie ?
    było Giulietta 1.8 '83 LPG, 164 2.0TS '94 LPG, 166 FL V6 2.5 24v LPG , 159 2.0JTDm 170km
    jest Mini Cooper S 170 KM, Kuga 2.5T 250KM bo benzyna musi mieć doładowanie

  10. #10
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Do rozpięcia i tak musisz je odgiąć. Zresztą to aluminium, tak od razu nie pęka. Trzeba się dobrze postarać żeby tą rurkę uszkodzić. Też wymieniałem wentylator w zimę ostatnią. Trochę walki z tym jest ale dało radę zrobić. Po odkręceniu mocowań trzeba obudowę obrócić chyba o ok. 90stopn;

Podobne wątki

  1. [155] Dmuchawa
    Utworzone przez Artieeas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-10-2013, 20:01
  2. [145] Wentylator - dmuchawa kabiny
    Utworzone przez airbob w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-08-2013, 10:55
  3. [MiTo] Dmuchawa
    Utworzone przez bogas w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 04-03-2013, 17:29
  4. [145] Pytanie :wentylator, dmuchawa, nawiew
    Utworzone przez Goral w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-04-2010, 02:21
  5. [155] Dmuchawa!!!
    Utworzone przez vtunerek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-03-2010, 17:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory