Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: [166] usterka ABSu ?

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie [166] usterka ABSu ?

    witam serdecznie

    tym razem w alfie mojego ojca pojawił sie następujący problem - dziwne zachowanie

    podczas delikatnego hamowania czuć pod stopą że pedał hamulca pulsuje że pracuje ABS
    dzieje się to wyłącznie przy delikatnym hamowaniu i poniżej prędkości 30km/h

    czyli zwalniając delikatnie z wyższych prędkości wspomniane rytmiczne pulsowanie hamulca zaczyna się po zmniejszeniu prędkości poniżej 30km/h

    efekt również wyczuwalny w ruchu miejskim w korkach czyli delikatne ruszanie i delikatne hamowanie. A pod stopą czuć jak by jechało się po lodzie.

    w przypadku mocnego lub wręcz agresywnego hamowania ABS zachowuje się prawidlowo i reaguje kiedy faktycznie powinien.

    ciśnienie w oponach prawidlowe, zbieżność ok. Niedawno był wymieniany plyn hamulcowy.
    Czy to możliwe że to efekt zapowietrzonej pompy ?
    czy jednaj jakiś czujnik padł ? tylko dlaczego przy mocniejszym chamowaniu efekt nie występuje ?

    macie jakieś pomysły ? help ?

  2. #2
    Doman
    Gość

    Domyślnie

    mialem to samo czujnik wymieniony problemu nie ma tylko na komputerku trzeba wyczaic ktory, on poprostu nie dziala tak jak trzeba i warjuje
    pozdro

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    dzisiaj auto odwiedziło ASO
    po podpięciu pod kompa okazało się że wszystkie parametry są OK

    jedyne czego sie dopatrzono to, że występuje zbyt niskie ładowanie i wynosi 12,3V na wolnych obrotach i 13,5V na szybkich.

    czy takie spadki napięcia mogą powodować takie zachowanie ABSu ?
    generalnie panowie z ASO zastanawiają się co dalej ... :|

  4. #4
    Doman
    Gość

    Domyślnie

    dziwna sprawa, swoja droga to czemu akurat ABS tylko mialby wariowac a inne podzespoly sa ok hamulec to bezpieczenstwo,

  5. #5
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166
    czyli zwalniając delikatnie z wyższych prędkości wspomniane rytmiczne pulsowanie hamulca zaczyna się po zmniejszeniu prędkości poniżej 30km/h

    efekt również wyczuwalny w ruchu miejskim w korkach czyli delikatne ruszanie i delikatne hamowanie. A pod stopą czuć jak by jechało się po lodzie.

    w przypadku mocnego lub wręcz agresywnego hamowania ABS zachowuje się prawidlowo i reaguje kiedy faktycznie powinien.
    Miałem dokładnie to samo w poprzednim aucie. Winien był jeden z czujników ABS i rdzewiejąca osłona tarczy hamulcowej. Rdza leciała na czujnik a komputer głupiał i widział że koło jest zablokowane co powodowało zawsze przy samym zatrzymaniu i powolnej jeździe odbijanie hamulca jakbym jechał po lodzie .

  6. #6
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Błędu nie wykryło bo - nie mogło wykryć, powód jest zawsze ten sam któryś z czujników ma nieprawidłowy odczyt kiedy inne koła jeszcze się kręcą jedno już nie albo znacznie wolniej - oczywiście tylko w odczytach komputera, winę za to ponosi czujnik, zabrudzenie czujnika lub pierścienia, uszkodzenie pierścienia magnetycznego, najłatwiej to sprawdzić odczytując poszczególne parametry podczas powolnej jazdy samochodem. Komputer nie zanotuje błędu ponieważ dla niego jest to sytuacja dopuszczona programem.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    ciekawostką jest że dzieje się tak zawsze po spadku prędkości poniżej 30km/h
    zawsze pierwsze zapulsowanie hamulca następuje równo przy 30

    Swoją drogą to do czego to doszło że trzeba podpowiadać ludziom z ASO bo nie wiedzą jak się za co zabrać i stosują spychologię.

    to jakiś dramat jest

  8. #8
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166
    Swoją drogą to do czego to doszło że trzeba podpowiadać ludziom z ASO bo nie wiedzą jak się za co zabrać i stosują spychologię.

    to jakiś dramat jest
    Dlatego trzeba debili unikać w miarę możliwości. :wink:

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    masz rację kmito ... tylko wiesz jak to jest ... jedziesz do warsztatu pana miecia, czesia, rysia czy innych bardzo porządnych mechaniorów co to już niejedno w zyciu widzieli i wszystko naprawili i jak widzą 166 to dostają w oczach takiej niepewności, zaczyna się drapanie po głowie i sapanie a mnie wtedy też podnosi się ciśnienie bo zaczynasz się martwić czy goś wie co robi ? nie mówiąc juz o tym że nie mają kompa żeby sprawdzić później swoje dzieło

    jedzie się do ASO a tam w biurze obsługi klienta gość miodnie zapewnia o fachowości a nastepnie mechanik znowu zaczyna sapać ... i sytuacja robi się podobna ...

    różnica jest taka że miecio ma wiedzę a nie ma sprzętu a ASO ma sprzęt a nie ma wiedzy nt 166

    i o ile miecio coś zjebuta to nie ma możliwości wyrwania zadośćuczynienia o tyle jak zjebuta coś ASO to można od nich dostać rekompensatę

    w łodzi była sytuacja taka że jednej z ASO zabrano na kilka lat w pewnej chwili autoryzację alfy po przegranych sprawach sądowych z klientami a teraz slyszę że znowu ja odzyskali także nie licząc tej ASO jest jeszcze jedna w łodzi która dłubie alfę

    także powstaje pytanie gdzie jeździć ? gdzie naprawać fachowo ?

  10. #10
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Zgadzam się w całości z kolegą blackalfa166
    Niestety prawda jest taka, że chłopaki z prostymi rzeczami sobie radzą tak jak każdy mechanik.
    Problem w tym że jeżeli zaczyna się dziać coś poważnego, a komputer im nic nie wykaże, to "dupa blada" rozkładają ręce i stosują tak jak pisałeś "spychologię" do tego robiąc minę dobrych fachowców.
    Czasami cieszę się, że ich nie mam w pobliżu

Podobne wątki

  1. [155] Parametry czujników ABSu
    Utworzone przez kasztelan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-09-2010, 14:48
  2. kontrolka ABSu
    Utworzone przez drajcyś w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-03-2010, 22:42
  3. awaria ABSu
    Utworzone przez Gary w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-01-2010, 09:51
  4. [145] Kontrolka ABSu nie gaśnie.
    Utworzone przez BYKrak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-01-2009, 02:28
  5. Lampka ABSu
    Utworzone przez currahee w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-09-2007, 18:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory