Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: alfa romeo 147 TS vs JTD

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 147 105KM
    Postów
    86

    Domyślnie alfa romeo 147 TS vs JTD

    Witam,
    jest to mój pierwszy post na forum więc chciałbym wszystkich gorąco przywitać. Więc WITAM
    Mam pytanie co do Alfy Romeo - przymierzam się co do zakupu AR147 (wcześniej myślałem o 156 2.5 v6) i zastanawiam się pomiędzy 1.9jtd albo twin spark + gaz.Przerażają mnie tylko te dwie literki - TS. Czy Twin Sparki w 147 są wciąż tak bardzo problematyczne?
    Czy kwestia problemu z wariatorami a dokładnie ich zacierania się została jakoś poprawiona w porównaniu do wcześniejszych modeli?
    Czy silniki te nadal są tak łakome na olej?
    Czy faktycznie komplet świec + przewodów do tego modelu kosztuje 1200zl?
    Słyszałem że model 1.6 105km jest pozbawiony wariatora...
    Czy ten silnik z benzyn jest najmniej problematyczny?
    I takie jeszcze małe pytanie czy komputer pokazujący spalanie w tym modelu to standard czy było kilka rodzai komputera pokładowego?
    Za wszelkie odpowiedzi będę niesamowicie wdzięczny.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Tarnow
    Auto
    AR 159 2,4 JTDM
    Postów
    148

    Domyślnie

    Tak. silnik 105km nie ma wariatora. Komplet swiec do Tsa to ok 150 zl, nie wiem ile przewody kosztuja. Z tego co czytalem na forum to zdrowe tsy nie biora prawie wogole oleju, a niektorym bierze 0,3 do 1 litra na 1k km. Wariator zaleca sie wymieniac przy wymianie rozrzadu (jest malo trwaly) Ogolnie silniki tsa moga sprawic duze problemy, pozatym dosc duzo spalaja paliwa. Jtd tez moze byc kosztowne (dwumas, turbo) ale silniki jtd podobno sa idiotoodporne.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    kwestia znalezienia dobrego egzemplarza. mimo wszystko tsik duzo bardziej delikatny.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 147 105KM
    Postów
    86

    Domyślnie

    Ok rozumie.. Czyli wybór najprawdopodobniej padnie na JTD z tym że mam jescze takie małe pytanie odnośnie jtd - która jednostka jest bardziej awaryjna/kosztowna w naprawie - jtd 115km czy 140km? z tego co wiem jedna jest 8v druga 16v spalanie co ciekawe jest na korzyść 16v natomiast pozostałe osiągi jak najbardziej na korzyść tej drugiej ... Pytanie tylko czy jest to czymś dodatkowo okupione czy koszt ewentualnych napraw - turbo/dwumas/wtryski jest to raczej podobny koszt w obu silnikach... I jeszcze jedno pytanie jak to jest faktycznie z tym egr? Można go w obu silnikach całkowicie zaślepić beż ewentualnych późniejszych problemów?
    Przepraszam jeżeli zadaje trywialne pytania natomiast będzie to mój pierwszy diesel i wolałbym się nie wpakować w kłopoty co by się nie zrazić ...

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    egr zaslepic i najlepiej wywalic programowo. 115 czy 140 ? co trafisz w lepszym stanie, ale jak Ci zalezy na mocy to 140 i lekki mod i 147 bedzie latac

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 147 105KM
    Postów
    86

    Domyślnie

    A jak z awaryjnością obu silników? Któryś z nich jest bardziej podatny na awarie etc?

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    oba nie cierpia na jakies wady produkcyjne, sprawdzic dwumas, sprzeglo, turbo, wtryski, czyli to co w kazdym nowym dieslu

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    w sumie w przyszlym roku bede stal przed podobnym dylematem, tyle ze u mnie bardziej ts 2.0 vs 1.9 16v (140 lub 150)

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    Nie jestem na 100% pewien ale w 1.9 16v płytka do zaslepienia egr jest z dziurkami nie tak jak 8v

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    Cytat Napisał Damian156JTD Zobacz post
    Nie jestem na 100% pewien ale w 1.9 16v płytka do zaslepienia egr jest z dziurkami nie tak jak 8v
    dokładnie

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory