Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: [156] Wariator a ryzyko zerwania paska rozrządu

  1. #1
    Izabela
    Gość

    Domyślnie [156] Wariator a ryzyko zerwania paska rozrządu

    Witam. (156 TS 1.8 benzyna)W skrócie czy jak mam zepsuty wariator-wymieniany sam pasek rozrządu to czy jest ryzyko, że zerwie się pasek? Autko klekocze na wolnych obrotach, bieg 1 i 2. Czytałam już posty o wariatorach i wystaszyłam się niemało.Zamówiłam już nowy olej selenia 20k, obecnie 5w40 mobila. Pasek wymieniony w styczniu 2008-poprzedni właściciel, Alfa kupiona w pod koniec kwietnia, i od tamtej pory tak klekocze jak disel ( grzechotka).Byłam teraz w warsztacie robiłam parę rzeczy, prosiłam też o sprawdzenie paska, rolek, napinacza, wariatora odpowiedzieli, że nie sprawdzą jak wyglądają bo musieliby ściągnąc pasek rozrzadu i wtedy założyć nowy ;// .Acha i mówiłam im ,że dziwnie chodzi silnik, a oni, ze nic dziwnego nie słyszą. W ASO też nie zwrócili uwagi na dziwny dźwięk-choć ja im tego nie sugerowałam-może powinnam w ASO zapytać czy to normalne???Ale proszę o odpowiedź czy ryzyko zerwania paska istnieje? dzięki wielkie
    ps. przepraszam bardzo za bałagan w tym poście, tak jakoś nieskładnie napisałam ale to moje szybkie mysli.

  2. #2
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Co to znaczy był wymieniony rozrząd?
    Nasz droga Izabelo. Że sobie pozwolę tak się zwrócić.
    Czy to znaczy, że tak powiedział poprzedni właściciel?
    Czy masz na to fakturę i to nie od przysłowiowego Pana Miecia tylko z ASO?
    Moja rada.
    Jeżeli nie masz na to faktury z ASO to wymień ten wariator razem z rozrządem.
    Jeżeli się okaże, że rozrząd był już wymieniany i rolki są w dobrym stanie to wymienią Ci sam pasek a to nie jest duży koszt.
    Pozdrawiam

  3. #3
    Izabela
    Gość

    Domyślnie

    Proszę bardzo .Rozrząd był wymieniany tak jak rzekł poprzedni właściciel,jest karteczka pod maską-wymieniony pasek rozrządu,pasek klinowy,filtry oleje, ale to już wałkowałam w innym poście.Faktury na to nie posiadam, od poprzedniego włascicela dostałam fakturę za klimatyzacje i jej odgrzybianie i alarm, to wszytsko.Właśnie dzwoniłam do warsztatu gdzie byłam 3 dni temu 8((( i zapytałam ile kosztuje wymiana całkowitego rozrządu( rolki, napinacze , pasek), powiedzieli, że za części 450zł,a za robociznę ulga dla mnie 200zł, normalnie 250 -ale zawsze 50zł w kieszeni .Tylko głupio było mi się zapytać jakiej firmy te części, ale 650 zł za rozrząd to i tak troszkę jest.jeszcze wymieniam olej na selenie,żeby Niuni nie męczyć na mobilu-no ale doczytałam się tu na MĄDRYM FORUM, że wymiana rozrządu to i wymina oleju. Chyba zaryzykuję i umówię się po weekendzie w warsztacie.Boję się, że ten pasek moze sie zerwac, przez wariator,choć przejechałam już na nim 5 tys km.Ale jestem przerażona co może mnie pozniej czekac po jego zerwaniu.Dzięki wielkie.Chwała, że powstało takie forum, co by poczęli tacy laicy jak np ja pozdrawiam serdecznie

  4. #4
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    450 PLN za sam rozrząd to dużo jak na moje, do tego jeszcze powinnas dodac wariator skoro masz popsuty, czyli +350 PLN;/

    ja jestem wąłsnie na etapie wymiany rozrządu i mnie materiały wyniosły:

    pasek Dayco + napinacz i rolka INA 275 PLN
    wariator 350 PLN

    (polecam autosklep24 . . . mają tam naprawde tanio)

    pozdrawiam

  5. #5
    Izabela
    Gość

    Domyślnie

    No właśnie o to chodzi, że nie. Bo ja pytałam ich o koszt całkowity,powiedzieli,że rolki/ka ,napinacze/acz pasek 450 zł+ robocizan 200zł.jak dla mnie to tanio, ALE nie wiem czy w tym jest wariator ;// ,ale się dowiem.

  6. #6
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    jesli w tych 450 znajduje sie wariator to rzeczywiscie tanio (rzekłbym nawet ze to bardzo podejrzane), jesli w 450 nie ma wariatora to duzo za pasek rolke i napinacz

  7. #7
    Izabela
    Gość

    Domyślnie

    :shock: :shock: jeju Pomóżcie.Dzwoniłam do warsztatu i tak:rozrząd a w tym pasek,rolka,napinacz 450zł, jeszcze sprawdzą pompe wody jakby była do wymiany to plus jeszcze ok 150zł. ALE...co z tym WARIATOREM ;// Ja mówię że przy wymianie rozrządu chodzi mi głównie o wariator bo wg mnie jest padnięty,a gościu, że co ma wariator z rozrządem?????Że z tego co się orientuje to związany ze sprzęgłem???-chyba tak powiedział.Kazał mi się dowiedzieć o co mi chodzi konkretnie z tym wariatorem i wtedy zadzwonic ;// .Mówię mu,że samochód chodzi jak disel czy grzechotka raczej go słychać wg mnie na wolnych obrotach 1 ,2 bieg-specyficzny dzwięk silnika,aa...a i tak na początku (na 2 biegu)przy rozruchu jakby się lekko muliła (moc)później już nie.Jak byłam u nich 3 dni temu też o tym mówiłam,więc sprawdzili mi cewki-są ok, usczelnili kolektor też już ok,i inne sprawy które robiłam wówczas ale to nie ten temat,i, że wg nich wszystko jest ok.ALe co z tym wariatorem! wyszłam na idiotke bo jakbym nie wiedziała o co mi chodzi.Już się sama pogbiłam we własnych myślach.I PRZEPRASZAM BO JUŻ NAPEWNO ZESZŁAM Z TEMATU.

  8. #8
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    Jeśli ci mechanicy nie wiedzą gdzie jest wariator i co to jest to może lepiej zmień warsztat...
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wariator nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem. Nie wiem, co to za warsztat, ale może lepiej jedź do kogoś innego, kto ma większe pojęcie o alfach. I koniecznie zapytaj, czy mają odpowiednie blokady na wałki rozrządu i czujnik zegarowy do ustawienia tłoka w położenie GMP. Jeżeli zrobią wielkie oczy to uciekaj od nich czym prędzej.
    Jeżeli silnik klekocze to pewnie masz jednak wariator do wymiany, albo popychacze zaworów, ale to trzeba ustalić u kogoś, kto ma o tym pojęcie.
    Natomiast odpowiadając na Twoje podstawowe pytanie to jazda z klekoczącym wariatorem nie grozi zerwaniem paska rozrządu, ale może ograniczać osiągi samochodu, bo wariator to jest urządzenie, które zmienia czas otwarcia zaworów ssących.

  10. #10
    Izabela
    Gość

    Domyślnie

    DZIĘKUJE, DZIĘKUJE KOCHANI, LEPIEJ ICH ZMIENIĘ. BUZIAKI

Podobne wątki

  1. 156, Cena rozrządu i pytanie o wariator
    Utworzone przez marieczko w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-01-2016, 16:18
  2. [156] osłona paska rozrządu
    Utworzone przez slow w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-06-2008, 19:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory