Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Alfa 156 wymiana silnika

  1. #1
    error_89
    Gość

    Domyślnie Alfa 156 wymiana silnika

    Witam mam alfe 156 z 2002r po fl , silnik padł i chce go wymienić 1.8 T.S 140km, pytanie czy nie będzie problemu jak kupie TS 1.8 144km , czy będzie pasować?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    30

    Domyślnie Alfa 156 wymiana silnika

    Witam, miałem podobny problem jak Ty i to już kwestia mechanika czy się zechce bawić. Musi jedynie być sam silnik odpowiadający Twojej Belli czyli z wersji po lifcie

  3. #3
    error_89
    Gość

    Domyślnie

    Mechanik powiedział że może go założyć, ale nie wie czy osprzęt będzie pasował i czy komputer nie zgłupieje.
    Czyli można założyć taki silnik do tej wersji? i na czym polega owa zabawa?

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    30

    Domyślnie

    Na moim przykładzie kupiłem całego anglika '01r a moja jest z '98, miał troszkę grzebania bo właśnie komputer ze starego musiał przełożyć, to kolektory się różniły. Jeśli będzie to robił jakiś dobry magik to z pewnością nie będzie wielkich komplikacji.

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał error_89 Zobacz post
    Witam mam alfe 156 z 2002r po fl , silnik padł i chce go wymienić 1.8 T.S 140km, pytanie czy nie będzie problemu jak kupie TS 1.8 144km , czy będzie pasować?
    Silniki są identyczne,więc nie ma mowy że coś nie będzie pasowało.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Ciastkarz Zobacz post
    , miał troszkę grzebania bo właśnie komputer ze starego musiał przełożyć,
    Innej opcji nie ma.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał error_89 Zobacz post
    Czyli można założyć taki silnik do tej wersji? i na czym polega owa zabawa?
    Można.Nie ma żadnej zabawy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał error_89 Zobacz post
    czy komputer nie zgłupieje.
    Komputer musisz zostawić swój(CODE)
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Exclamation

    Jedno "ale" - wersja 1.8 144 KM to CF2 - inny wydech, brak stopni post-collector, czyli katalizatorów za kolektorem wydechowym, katalizator zintegrowany z tłumikiem środkowym, 1 sonda lambda - Euro2. 1.8 140 KM to CF3 (Euro3).

    Tu masz obrazowo: http://www.catalogue.bosal.com/pages...el=B&year=2000

    Skoro zamieniasz na Euro2 to może ktoś odkupi katy zza kolektorowe oraz 2 sondy, które nie będą Ci potrzebne do CF2

    A co było przyczyną awarii silnika, jaki przebieg (oryginalny)? Temat wałkowany od zarania forum... zastanów się czy nie remontować, zawsze będziesz wiedział co masz, a kupny... ryzyk fizyk... może przejeździć i 100 tyś km... a możesz i 10 tyś. km nie zrobić...
    Ostatnio edytowane przez tomito ; 01-11-2012 o 11:46
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomito Zobacz post
    Jedno "ale" - wersja 1.8 144 KM to CF2 - inny wydech, brak stopni post-collector, czyli katalizatorów za kolektorem wydechowym, katalizator zintegrowany z tłumikiem środkowym, 1 sonda lambda - Euro2. 1.8 140 KM to CF3 (Euro3).

    Tu masz obrazowo: http://www.catalogue.bosal.com/pages...l=B&Tyear=2000
    Skoro zamieniasz na Euro2 to może ktoś odkupi katy zza kolektorowe oraz 2 sondy, które nie będą Ci potrzebne do CF2

    A co było przyczyną awarii silnika, jaki przebieg (oryginalny)? Temat wałkowany od zarania forum... zastanów się czy nie remontować, zawsze będziesz wiedział co masz, a kupny... ryzyk fizyk... może przejeździć i 100 tyś km... a możesz i 10 tyś. km nie zrobić...
    Tak.Ale silnik to nie kolektor wydechowy.To właśnie jest to dlaczego jest te -4 konie i gorszy przebieg momentu obrotowego-kolektor plus oprogramowanie.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #8
    error_89
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post

    - - - Updated - - -
    , miał troszkę grzebania bo właśnie komputer ze starego musiał przełożyć,

    Innej opcji nie ma.



    Komputer musisz zostawić swój(CODE)
    To w końcu komputer zostawiam czy przekładam??

    A co do śmierci silnika to kupiłem już uszkodzony po otwarciu mechanik stwierdził że remont wyniesie ok 4-5 tys... a za auto dałem 3.5 tys.... także to byłby przerost formy nad treścią

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał error_89 Zobacz post
    To w końcu komputer zostawiam czy przekładam??

    A co do śmierci silnika to kupiłem już uszkodzony po otwarciu mechanik stwierdził że remont wyniesie ok 4-5 tys... a za auto dałem 3.5 tys.... także to byłby przerost formy nad treścią
    Oczywiście zostawiasz.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #10
    error_89
    Gość

    Domyślnie

    Tak na zakończenie opowiem jak skończyła się moja zabawa z silnikiem... ;]
    Okazało się że jest to silnik 2.0 od alfy 146 i różnił się od tego co miałem....
    Mechanicy podjęli się jednak wstawienia, po moim zapewnieniu że będzie pasować, bo byłem pewien że jest to 1.8 tylko starszy model
    Narobili się strasznie... skasowali mnie 500zł
    Jak chciałem wymienić rozrząd to się okazało że są 2 wałki a nie 1... ;]
    Ale o dziwo silnik chodzi ładnie i nie mam z nim większych problemów jedynie na gazie na niskich obrotach czasami mi zgaśnie..

    Także moja mała rada na przyszłość jak kupujecie coś na Allegro dokładnie to sprawdźcie... ;]

    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Wymiana silnika alfa 147 1.6 TS 105km na 120km
    Utworzone przez Maveric w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-04-2017, 21:59
  2. Alfa 156 Wymiana silnika z gazem. 1.8 TS.
    Utworzone przez o0mari0o w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-02-2015, 02:01
  3. Wymiana silnika 1.6 TS
    Utworzone przez hoffi86 w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 19-01-2014, 20:13
  4. wymiana silnika alfa 156 1,6 na 1,8 lub 2,0 na 1,8
    Utworzone przez krugeer w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-06-2008, 21:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory