Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Co zamiast klasycznych łańcuchów śniegowych

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    10,074

    Domyślnie Co zamiast klasycznych łańcuchów śniegowych

    Sporadycznie, ale szczególnie w górach łańcuchy mogą się przydać, dotychczas średnio raz w roku przynajmniej mnie to dotyczyło. Z własnych doświadczeń jednak, mogę powiedzieć że łańcuchów nie cierpię - w śniegu, po ciemku, gdy marzną i mokną ręce schodzi z założeniem takich zbyt długo, i oprócz brudnej kurtki i rąk ja mam jeszcze wszystkiego dość. Interesuje mnie alternatywa, ale też nie chce wydawać 1500-2000zł, bo jakieś tam rozwiązania z łatwym montażem są oferowane w tej cenie.
    Zastanawiam się czy ktoś miał do czynienia którymś z poniższych rozwiązań i jaka jest jego opinia na temat łatwości/szybkości zakładania w warunkach śniegowych jak i jak to się spisuje na śniegu/lodzie:
    http://allegro.pl/autosock-as540-tek...781420482.html
    http://allegro.pl/hit-lancuchy-nie-p...765629428.html

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Tak naprawdę to sa jeszcze na naszym rynku nowości ciężko je ocenić tak samo na plus i jak i minus.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Nie jestem pewny czy te systemy sa dużo szybsze w montazu niż tradycyjne łańcuchy.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar sebsob
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    DW
    Auto
    jest: Lancia Ypsilon 1.2 16V, Ford S-Max 2.0 TDCi, była: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    292

    Domyślnie

    Ja kupiłem ten drugi wskazany przez. Ciebie model. Nie dane mi było do dnia dzisiejszego go przetestować w warunkach bojowych, ale z testów 'na sucho' wydaje sie to być dobrą alternatywą dla klasycznych łańcuchów.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Ten drugi jest dobry ale pod warunkiem, ze jedziesz cały czas po śniegu. Jesli beda odcinki czy kawałki drogi z asfaltem albo bardzo cienka warstwa śniegu to niezle cię wytrzepie. A do tego w tyłek dostanie zawieszenie i maglownica.
    Tylko łańcuchy trapezowe maja sens.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lobov
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    okolice Rzeszowa
    Auto
    była: 156, 159 Jest: Giulietta 1,4 170 Sport i jakieś Audi ;)
    Postów
    399

    Domyślnie

    Poza tym ten drugi nie przejdzie między zaciskiem brembo (tarcze 330mm) a felgą 17". Tam jest coś ok 8mm a paski mają 10.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar sebsob
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    DW
    Auto
    jest: Lancia Ypsilon 1.2 16V, Ford S-Max 2.0 TDCi, była: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    292

    Domyślnie

    Przy 18' problemu z montażem zbytniego nie ma. Nawet to napinanie pasków poszło mi w miarę sprawnie.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    10,074

    Domyślnie

    Nie jestem pewny czy te systemy sa dużo szybsze w montazu niż tradycyjne łańcuchy
    Czas montażu może nie jest taki ważny, byleby nie babrać się po łokcie w sniegu i brudzie. Paski wydają się dość proste w montażu.

    Cytat Napisał oops2k Zobacz post
    Ten drugi jest dobry ale pod warunkiem, ze jedziesz cały czas po śniegu. Jesli beda odcinki czy kawałki drogi z asfaltem albo bardzo cienka warstwa śniegu to niezle cię wytrzepie. A do tego w tyłek dostanie zawieszenie i maglownica.
    Tylko łańcuchy trapezowe maja sens.
    NIe wiem czy można spodziewać się większego komfortu jazdy przy łańcuchach trapezowych - napawno komfortowo się ich nie montuje a to główny powód dla którego szukam innego rozwiązania.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    10,074

    Domyślnie

    Dzisiaj sprawdziłem dystans od zacisku do obręczy dla 16" alufelg i wygląda na to że paski ospadają w tym przypadku - nie ma 1cm wymaganej odległości od zacisku.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Ciekawi mnie jak faktycznie sprawdzi sie to "futerko" na kolach

Podobne wątki

  1. [159] Zamiast DPF
    Utworzone przez ferenss w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 99
    Ostatni post / autor: 21-01-2024, 13:26
  2. [159] Opony 215/55/17 zamiast 225/50/17
    Utworzone przez Pawelek_S w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 02-01-2018, 20:22
  3. Ledy zamiast R5W
    Utworzone przez danus77 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-06-2013, 20:54
  4. 2.0ts zamiast 1.8ts
    Utworzone przez SeboW w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-06-2012, 11:04
  5. Części do klasycznych Alf - info o końcu serii, wyprzedażach
    Utworzone przez amigas w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-03-2012, 08:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory