Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Ustawienie zbieżności ( pomyłka??)

  1. #1
    gryzli74
    Gość

    Domyślnie Ustawienie zbieżności ( pomyłka??)

    Panowie tak sobie teraz rozmyślam miałem problem z rozchodzącymi sie tylnymi kołami po ustawieniu zbieżności zaczęło zarzucać tyłem na lewo i prawo, wymieniłem luźne gumy tylnej belki i dalej lipa , zaczynam się brać za wymiane wahaczy choć na szarpakach nic nie wyszło. I tu pytanie czy przypadkiem nieomylnie gość z diagnostyki nie popieprzył coś z ustawianiem??? Jest taka możliwość??? bo przed wjazdem w sobotę na stacje miałem problem ze zjadaniem wewnętrznej strony opon a pływania nie było dopiero po ustawieniu, może powinienem podjechać do innej stacji zanim powymieniam cały tył ??

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    a moze ci opone zjadlo i tu jest problem jak koles nastawil prawidlowo, a opona przyzwyczajona i skrojona do poprzedniego stanu

  3. #3
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Problem w tym na jaką wartość tą zbieżność Ci ustawił.
    Z doświadczenia wiem, że tacy psełdodiagności, jeżeli nie zażyczysz sobie inaczej, starają się ustawić zbieżność na "0".
    A w Alfie 166 zbieżność na tyle powinna być na dość dużym plusie.
    Nie ma w tej chwile instrukcji ale było to chyba "+5".
    Jeżeli ustawił Ci na zero to z tego moga wynikać twoje problemy.

  4. #4
    gryzli74
    Gość

    Domyślnie

    Opony właśnie wymieniłem bo z poprzednich druty powyłaziły i po wymianie pojechałem ustawić, koła stały wcześniej tak /==\ i po wyjeździe z diagnostyki stoją prosto ale za to jeżdżą a w zasadzie nie jeżdżą jak powinny. A przed wjazdem na ustawienie było ok. Diagnosta postawił na zuzyte tuleje tylnej belki i powiedział że jek koła stały pod kątem to podczas tego zarzucania koło np prawe stojąc na swojej wewnętrznej stronie po prostu kładło się całą powierzchnią na drodze i zatrzymywało te uskoki i niby z tego powodu nie odczuwałem tych szarpnięć tyłu auta.

  5. #5
    gryzli74
    Gość

    Domyślnie

    No i tak to sobie właśnie tłumacze. Ustawiałem w sobote z braku czasu w warsztacie gdzie przyrządy pamiętają chyba czasy prlu. I chyba zanim zaczne wymieniać tylne wahacze podjadę jutro do dobrego diagnosty

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,456

    Domyślnie nr VIN

    Witam,

    Ja całkiem niedawno ustawiałem (tzn. ustawiali mi) geometrię w mojej 166 i okazało się, że są dwie różne wartości nastaw, w zależności od numeru VIN. Dotyczy to modeli 2.5V6 i 3.0V6, ale może też i JTD? Wartości te mocno się różnią i jeżeli ustawili Ci źle, to może być taki efekt..?

    Sprawdź to np. w Autodata.
    Pozdrawiam,

    ~tomaz

  7. #7
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Tu masz pewne i szczegółowe dane daj gościowi niech tak ustawi będziesz miał pewność :

    http://amargro.filmowanie.strefa.pl/a440700d.pdf

  8. #8
    Stanley
    Gość

    Domyślnie

    Gryzli koniecznie powiedz co po kolejnych ustawieniach Ci się zmieniło ?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar prezesjm
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    DANKOWICE
    Postów
    87

    Domyślnie

    Pewnego pięknego dnia po wymianie gumek w zawieszeniu mojej 164-ki pomyślałem że może warto sprawdzić i skorygować zbieżność w alfeczce. Podjechałem do specjalisty (tfu na psa urok ;// ) celem dokonania stosownych regulacji. Siedziałem spokojnie w poczekalni, jednym okiem czytając najnowsze wieści towarzyskie z kręgów gwiazd drugim okiem kukałem co też pan diagnosta wyczynia z moim autem ( tak jakoś nie mam zaufania , nie wiem czemu ). Pierwsza moja reakcja moja była jak pan tfu- diagnosta wpakował podnośnik pod tył auta i chciał tył podnosić na belce i drążkach tylnego zawiasu :shock: . Po moim gwałtownym proteście , wielce obrażony podniósł auto w innym miejscu. Dokończyłem wieści o gwiazdach i po chwili zostałem zaproszony do kasy i po odbiór wozu. Pan tfu-diagnosta rzekł : "Pan się przejedzie i zobaczym jak jest" :!: Pierwszy zakręt i Pan się mało nie wpakował pod autobus bo auto jechało jak chciało a nie jak Pan chciał. Z pianą na ustach powrót do warsztatu i reklamacja. "Pan to jakiś wyczulony, panie co za różnica, piszczy na zakręcie ? nie - to na pewno dobrze ustawione" - myślę głupek jakiś, ale co, kasa wydana niech poprawia do bulu. Postanowiłem teraz tego pana bardziej przypilnować . Pan pozakładał laserki itd. Sprawdza kręci przód dobry Ok. No to tył, sprawdza mierzy też OK. Mówię mu , panie nie OK , auto tu przyjechało normalnie a teraz nie da się jechać. Przyglądam się dokładniej a te laserki jakoś tak świeciły do przodu dziwnie na zewnątrz. Zwracam panu uwagę , że jak pamiętam to tył zawsze powinien być mocno zbieżny a nie rozbieżny jak widać na oko. Pan za mądrą książkę i tam jak byk że zbieżny. To pan dawaj za kręcenie , dał na "0" i kręci. kręci a ja widzę że znowu koła się rozchodzą na boki. Panie nie tak , w drugą stronę a on że go mam nie uczyć bo w książce pisze +4 i on kręci na plus, w drugą stronę byłby minus. Ja na upartego - to niech mi pan ustawi na minus 4 i nie będę miał pretensji. Gość na to , zrobię tak , ale mi pan podpisze oświadczenie jak pan auto rozbije że nie ma pan pretensji do firmy. Jak Ciśnienie, awantura kierownik. I co ? Ano obok wartości na tylną oś była gwiazdka - na dole strony wyjaśnienie " W przypadku regulacji tylnej osi przypominamy że na pokrętłach plus zamienia się na minus"
    Panowie purpura, przeprosili , oddali kasę. Auto Zaczęło jeździć.
    pomyśleć że oni parę lat tak ustawiali auta :shock:
    Zmień kolego warsztat i może coś się dowiesz więcej.
    LANCIA KAPPA V6, Fiat CROMA 2.0, Fiat CROMA V6, RITMO 1,5 ie - 32V i 550 kM w sumie
    www.lanciapolska.org/forum - forum Lancii

  10. #10
    Stanley
    Gość

    Domyślnie

    Brawo Prezes ! takich więcej nam tu trzeba !

Podobne wątki

  1. ustawienie zbieżności kół Kraków
    Utworzone przez l0pez w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 05-11-2017, 19:41
  2. Ustawienie zbieżności we Wrocławiu, ma ktoś coś?
    Utworzone przez sn00p w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-11-2013, 17:25
  3. Ustawienie zbieżności Grudziądz
    Utworzone przez GregoR w dziale Kujawsko-pomorskie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-07-2013, 19:46
  4. ustawienie zbieżności
    Utworzone przez coachu w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-04-2009, 07:43
  5. ustawienie zbieżności na dolnym sląsku
    Utworzone przez rebellion1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-11-2007, 09:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory