Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: alfaholik z nowa włoszka fiat 1.2 benzina

  1. #1
    direct
    Gość

    Domyślnie alfaholik z nowa włoszka fiat 1.2 benzina

    Mam problem z moją nową włoszka. Na samym początku wyjaśnie czemu tu proszę o wsparcie a nie na forum dedykowanym ...
    Uważam iż ludzie tutaj mają troche większa wiedze oraz mam do was już jakeiś zaufanie.
    Na wolnych obrotach trochę falują obroty (telepie buda) - bardziej jak się nagrzeje silnik takie mam odczucia
    1) Jak sprawdzić czy świece śą ok
    2) Jak sprawdzić kable
    3) jak punkt 2 do wymiany to jakiej firmy
    4) czy cewka jest jakoś zintegrowana z tymi kablami
    5) Czy i czym się czysci przepustnice silnik krokowy i po co jest wogle to ustrojstwo
    ps. Jak jeździsz dieslem, to pój samochód mieszanka szatana i nie pozwól sobie wmówić że benzyna jest bezproblemowa
    Ostatnio edytowane przez direct ; 19-11-2012 o 14:19

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar R156
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    ETM
    Auto
    Była: AR 33 1.4 Imola Jest: AR 156 1.9 JTD
    Postów
    154

    Domyślnie

    1 .Zdejmij przewód ze świecy i wykręć świece z silnika. Potem wykręconą świece zakładamy z powrotem przewód i przykładamy ją do bloku silnika. Chodzi o to żeby dotykała "masy". Prosisz pomocnika o zakręcenie silnikiem. Jeżeli świeca nie daje iskry najprawdopodobniej jest uszkodzona i trzeba ją wymienić. Warto sprawdzić odstęp między elektrodami i porównać z wartością katalogową.
    2 Link:
    http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/uklad-elektryczny/257316,Jak-sprawdzic-przewod-wysokiego-napiecia.html
    3.SENTECH
    Ostatnio edytowane przez R156 ; 19-11-2012 o 20:06

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Cytat Napisał direct Zobacz post
    Mam problem z moją nową włoszka. Na samym początku wyjaśnie czemu tu proszę o wsparcie a nie na forum dedykowanym ...
    Uważam iż ludzie tutaj mają troche większa wiedze oraz mam do was już jakeiś zaufanie.
    Na wolnych obrotach trochę falują obroty (telepie buda) - bardziej jak się nagrzeje silnik takie mam odczucia
    1) Jak sprawdzić czy świece śą ok
    2) Jak sprawdzić kable
    3) jak punkt 2 do wymiany to jakiej firmy
    4) czy cewka jest jakoś zintegrowana z tymi kablami
    5) Czy i czym się czysci przepustnice silnik krokowy i po co jest wogle to ustrojstwo
    ps. Jak jeździsz dieslem, to pój samochód mieszanka szatana i nie pozwól sobie wmówić że benzyna jest bezproblemowa
    Napisz jakiego dokładnie auta i z jakim silnikiem dotyczy post to może choć na część pytań spróbuję odpowiedzieć.

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał R156 Zobacz post
    1 .Zdejmij przewód ze świecy i wykręć świece z silnika. Potem wykręconą świece zakładamy z powrotem przewód i przykładamy ją do bloku silnika. Chodzi o to żeby dotykała "masy". Prosisz pomocnika o zakręcenie silnikiem. Jeżeli świeca nie daje iskry najprawdopodobniej jest uszkodzona i trzeba ją wymienić. Warto sprawdzić odstęp między elektrodami i porównać z wartością katalogową.
    2 Link: http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/uklad-elektryczny/257316,Jak-sprawdzic-przewod-wysokiego-napiecia.html
    3.SENTECH
    4.Cewka jest zintegrowana z kablami choć już nie we wszystkich autach
    1.Tak świece sprawdza się w romecie
    4.Jakie auto ma zintegrowane kable z cewką,bo nie widziałem jeszcze .
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    więc tak
    sprawdzenie świecy w opisany sposób zwykle nie jest miarodajne ponieważ brak iskry żadko jest spowodowany przez samą świecę,nie pamiętam takiego przypadku aby tak było(jest jedynie spora szansa,że cię prąd pirdolnie).Trefna świeca zwykle iskrę ma ale nie tam gdzie powinna(przebicie).Brak iskry to z reguły wina kabli,cewski,a w starszych autach kopułki lub palca rozdzielacza.Sprawdzenie kabli,a generalnie ich jakości w moim przypadku przebiega tak.Wjazd do garażu,wyłączam światło,maska w górę w łapę woda w atomizerze(np po płynie do szyb),odpalam auto i delikatnie spryskuję kable tak aby przy okazji nie zalać czegoś co nie lubi wody!!!!.Jeśli auto nie zacznie przerywać i nie dopatrzę się przeskakujących iskier pomiędzy kablami a silnikiem to twierdzę że są ok.(pomijam uszkodzenia mechaniczne).Zaraz znajdzie się pewnie grono ekspertów i stwierdzą,że bzdury piszę ale mnie nigdy ta metoda choć archaiczna to nie zawiodła.Auta z kablami które są zintegrowane z cewka jeszcze nie widziałem.Są jedynie takie które kabli wogóle nie mają,np. modele peugeota gdzie cewka i cztery"fajki" to integralna część,lub twin sparki w których na dużych świecach są cewki razem z "fajkami".Przepustnicę czyści się specjalnie do tego przygotowanymi preparatami np.wurth do czyszczenia gaźników i przepustnic.A silnik krokowy ma na celu utrzymywanie odpowiednich obrotów na biegu jałowym,w jednych autach bezpośrednio porusza przepustnicą,w innych cięgnem od gazy a w jeszcze innych dozuje powietrze odpowiednim zaworkiem.Falujące obroty to może być silniczek krokowy,nieszczelny dolot(lewe powietrze),od tego jednak nie "trzęsię budą"jak ty piszesz,raczej masz kiepskie kable i silnik gubi zapłony.W czarnym scenariuszu może być uszkodzona uszczelka pod głowicą i auto nie pracuje na wszystkie cylindry.
    to tyle,nic więcej z fusów nie wywróżymy
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez jankes1979 ; 19-11-2012 o 19:08

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Ja sprawdzanie świec zaczynam od ich wymiany. Chyba, że są nowe, ale wtedy na wszelki wypadek, dla sprawdzenia, wkręcam te, które ostatnio wymieniałem. Sprawdzanie kabli wodą w atomizerze wcale nie jest głupie.
    Teraz będę super oryginalny - 1,2 to w miarę nowa jednostka, więc ma zapewne OBD - ergo da się sprawdzić błędy np. FESem.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  7. #7
    direct
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał premek Zobacz post
    Ja sprawdzanie świec zaczynam od ich wymiany. Chyba, że są nowe, ale wtedy na wszelki wypadek, dla sprawdzenia, wkręcam te, które ostatnio wymieniałem. Sprawdzanie kabli wodą w atomizerze wcale nie jest głupie.
    Teraz będę super oryginalny - 1,2 to w miarę nowa jednostka, więc ma zapewne OBD - ergo da się sprawdzić błędy np. FESem.
    1) Czytałem dzisiaj troche i cewki mozna sprawdzic omomierzem... tzn uzwojenie pierwotne i wtórne tylko ja mam cewki osobno ..i nie wiem jak to sprawdzić
    2) Kable(spryskiwane woda) podobnie sprawdzał Adam z tvn turbo samochod marzen
    3) Jakiej firmy kable polecacie???
    4) pod kompa się podłacze bo mam kabel z alfuni
    dzieki za zainteresowanie tematem i czekam na wiecej porad

Podobne wątki

  1. [159] Nowa włoszka w domu i kilka pytań
    Utworzone przez dexster w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-11-2014, 20:49
  2. Nowa włoszka w domu > Czyli co i jak nowo kupionej 156
    Utworzone przez dexster w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 06-02-2013, 14:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory