Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Powrót do żywych

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Talking Powrót do żywych

    Po dziesięciu miesiącach oczekiwania 155 wraca do żywych. Kupiłem silnik (kolejny 2,0 TS 16V) ze sprawdzonego źródła - kolega z alfaclubu robi w swojej 156 swapa na 3.0 V6 i gdy padła mu skrzynia podjął decyzję o przyspieszeniu operacji - i do tego jeszcze garść części (chłodnica, piasta tył i akumulator).
    W ten oto sposób wszedłem w posiadanie silnika, który w PL od 2007 roku do października 2012 przejechał 70 tys. km, jest po wymianie panewek - czego dowodem jest faktura z Arkuszowej - 7 tys. po wymianie kompletnego rozrządu z wariatorem i simmeringami (również potwierdzone fakturą). Do zrobienia jest tylko wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, uszczelniacza wału od strony koła zamachowego i łożyska półosi, co przy wyjętym silniku jest operacją prostą i mało kosztowną.
    Alfa trafiła do firmy http://www.autokielak.pl w Wołominie, przewidywany odbiór 30 listopada lub pierwszy tydzień grudnia. Wolałbym wcześniej, bo dzień po oddaniu Alfy do warsztatu Seicento się zbuntowało (czyżby Fiacik wyczuł konkurencję i strzelił focha ) i w Warszawie postanowił zostać samochodem jeżdżącym tylko do tyłu, nawet nie można wrzucić na luz. Do domu (40 km) wrócił za karę na lawecie.
    Obecnie jeżdżę firmową Corollą 1,4 TD - na szczęście szef nie robił problemu z pożyczeniem auta i odliczam dni do tego, by wreszcie ponownie usiąść za sterami prawdziwego samochodu

    Co do silnika: wymieniam w nim pokrywę zaworów, dekiel i wstawiam kolektor dolotowy od starego silnika ze 155, tylko po to, by nowy silnik wizualnie nie odbiegał od tego co było w oryginale. Stary silnik rozbieram: zobaczę jakie pobojowisko uczynił urwany zawór ze świecą. Zostawiam sobie miskę, pompę oleju i co tam jeszcze może się przydać.

    Co do p. Kielaka: widać, że zna się na rzeczy (na placu stoi 164 Q4 na klubowych ramkach) ale cierpi na poważną wadę - od razu ma chęć wymieniać wszystko, to co potrzebne i profilaktycznie całą resztę. Laweciarz, który wiózł Alfę powiedział, że majstrowi włączyła się pompa ssąca Trzeba zachować pokój i być asertywnym by zakres prac (i co za tym idzie kosztów) się znacząco nie powiększył.

    Cholernie boję się kolejnego TS 16V ale zobaczymy. W końcu tych silników jeździ naprawdę dużo i tym razem może będę miał więcej szczęścia.
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Nareszcie, czekam aż wyjedzie o własnych siłach

  3. #3
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Już sobie wyobrażam minę Marka jak wsiądzie po takim czasie do swej Lubej Trzymam kciuki za powodzenie akcji
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.5v6 Super 92r.
    Postów
    554

    Domyślnie

    To w takim razie tylko pogratulować, 10m-cy to dużo ja po 2m-cach czułem się jakbym wygrał milion dolarów, teraz wiele gorzej nie jest . Powodzenia i niech panewki będą z Tobą
    Audi S6 2.2AAN 95r 7.2014-??
    Alfa 155 2.5v6 Super 92r 2008-11.2014
    Alfa 155 2.5v6 92r - Dawca
    Posiadam dużo części wiec jak coś proszę pisać.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Byłem u Kielaka jak kupowałem mojego Strucla 155 od jego kuzyna. Stał tam wtedy Garbus z boxerkiem Alfy - ależ to chodziło

    Cytat Napisał bikermarek Zobacz post

    Co do silnika: wymieniam w nim pokrywę zaworów, dekiel i wstawiam kolektor dolotowy od starego silnika ze 155, tylko po to, by nowy silnik wizualnie nie odbiegał od tego co było w oryginale.
    To tak się da? ^^
    W każdym razie, powodzenia życzę w robotach.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    ALFA ROMEO 155 1.8 Sport
    Postów
    56

    Domyślnie

    powodzenia i cierpliwości w pracach

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Nie wiem czego życzyć :/ Zerwania gwintu?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Nie wiem czego życzyć :/ Zerwania gwintu?
    zatartych panewek
    147 powodów do zadowolenia

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał bikermarek
    wymieniam w nim pokrywę zaworów, dekiel i wstawiam kolektor dolotowy od starego silnika ze 155, tylko po to, by nowy silnik wizualnie nie odbiegał od tego co było w oryginale.

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    To tak się da? ^^
    Według zapewnień osób siedzących w temacie silników Twin Spark nie stanowi to problemu.
    Ostatnio edytowane przez bikermarek ; 25-11-2012 o 20:23
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Powodzenia życzę, nareszcie coś sie ruszyło

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [159] Powrót do DPF
    Utworzone przez zloty35 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 26-08-2020, 06:44
  2. powrót
    Utworzone przez Nolito10 w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 14:36
  3. Powrót sya marnotrawnego.
    Utworzone przez tomeeq w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-04-2014, 11:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory