Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: szukam potwierdzenia..pzepławka

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Alexandrex
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    z kujawskich równin..nad szeroką rzeką
    Auto
    AR 156 I 2.0 Ts 150 KM selespeed 2000r.
    Postów
    119

    Domyślnie szukam potwierdzenia..przepływka

    Witam.Wymieniłem rozrząd z pompą(wiadomo,paski,kółeczka..) i w ferworze walki wymieniłem również pyłkowy i powietrza..Nastąpił odpał i wszystko było ok.Parametry i inne wskazania...z resztą jak by nie było to by nie zagadał,zgoda? I teraz sedno ; po chwili silnik zaczął nierówno pracować(wciąż brak błędów)jakby kulał na jednym garnku.Wypinanie cewek pokazało tylko,że gada na wszystkie...i teraz najciekawsze ; obroty sztywno stoją (ok 950) i wskazówka nawet nie drgnie a "silnik kuleje"...Przepustnica wyczyszczona,więc została tylko przepływka.
    Czy któryś z szanownych kolegów spotkał się już z takim kuriozum ?...Bo zazwyczaj jak przepływka klinka to i obroty falujące następują ,a tu nic..
    Ostatnio edytowane przez Alexandrex ; 12-12-2012 o 15:34

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    rozrząd zmieniałes z blokadami ?
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Alexandrex
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    z kujawskich równin..nad szeroką rzeką
    Auto
    AR 156 I 2.0 Ts 150 KM selespeed 2000r.
    Postów
    119

    Domyślnie

    tak,wszystko profesjonalnie..;-}..inaczej jakoś wymiany nie widzę ;-}

    Mylę,że przepływka się "przybrudziła" podczas wymiany filtra pow....tylko,że to dziwny objaw..

    - - - Updated - - -

    acha,silnik moc posiada i wszystko jest ok ,tylko,że na wolnych obrotach jakoś tak nierówno się stara..
    Ostatnio edytowane przez Alexandrex ; 12-12-2012 o 15:35

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Shenk
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 144km (99r)
    Postów
    123

    Domyślnie

    Skoro bieg jałowy kuleje to zacznij od tego, przepustnica wyczyszczona, a ustawiona na nowo pod kompem?, polecam rozgrzać silnik, ustawić przepustnice, odpalic na 5-10min a potem wio w droge na 20-30 km.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Alexandrex
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    z kujawskich równin..nad szeroką rzeką
    Auto
    AR 156 I 2.0 Ts 150 KM selespeed 2000r.
    Postów
    119

    Domyślnie

    już się przejechałem...i nic..czekam na przepływkę

    - - - Updated - - -

    i kiszka..przepływka nic nie dała,wymiana świec również...jeszcze chwila i servis się tym zajmie ;-}
    Ostatnio edytowane przez Alexandrex ; 17-12-2012 o 23:13

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    Witam.

    Niestety w ME 3.1 selespeed nie ma opcji adaptacji przepustnicy kompem.
    Podejrzewam, że przepustnica była czyszczona poprzez uchylanie jej ręcznie, więc albo czeka Cię wymiana przepustnicy albo się w końcu ustabilizuje sama
    Mądry mechanik też mi tak kiedyś wyczyścił przepustnicę i po ok pół roku dopiero wszystko wróciło do normy(sam nie wiem jak), a próbowałem już naprawdę wszystkiego.
    Powodzenia
    pzdr

  7. #7
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alexandrex Zobacz post
    po chwili silnik zaczął nierówno pracować(wciąż brak błędów)jakby kulał na jednym garnku.Wypinanie cewek pokazało tylko,że gada na wszystkie...i teraz najciekawsze ; obroty sztywno stoją (ok 950) i
    Albo rozrząd żle zrobiony albo teraz jest dobrze a poprzednio był żle zrobiony.Daj jej czas na adaptację na PB.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar skarzyk83
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 T.spark (323.01)
    Postów
    31

    Domyślnie

    Witam


    Naświetle sprawę trochę inaczej.Alfa ponieważ była serwisowana cieszyła się długą bezawaryjnością, kiedy zbliżał się termin wymiany rozrządu a ceny w ASO były absurdalne klient pojawił się u mnie. Alfa trafiła do mnie b. db. stanie z jednym mankamentem dziurawym i skorodowanym ukł. wydechowym w okolicach łącznika elastycznego i tłumika końcowego. Rozrząd został zrobiony z wykorzystaniem blokad i przyrządu do gmp. Wymieniono pasek rozrządu wraz z paskiem wałka wyrównawczego ponieważ miał okropny luz i przebieg 170 tyś(przy 120 tyś na kontroli został ponownie napinany w ASO). Po złożeniu kręcono wałem w celu sprawdzenia czy znaki się pokrywają i czy któryś zawór nie blokuje. Wszystko było w porządku. Wymieniono jeszcze filtr pyłkowy i powietrza rurę od filtra powietrza odłączono przed przepływką żeby nie wypinać kostki. Po złożeniu do kupy Alfa chodziła równo na biegu jałowym i ochoczo reagowałana gaz. Profilaktycznie podłączyłem diagnostykę (CDIF/2) zero usterek w parametrach zwróciłem uwagę na napięcia sond lambda przed katem i za katem w granicach 1.200-1.600mV(czyżby lipna masa przez skorodowany ukł. wydechowy?) i nie wiem jak w Selespeed ale w mojej Alfie 156 2.0 TS (323.01) sonda pracuje w granicach 0-1.000mV.Klient zadowolony odbiera samochód po 15-20 min dzwoni ze z Bellą coś nie tak. Wraca na warsztat a Alfa brzmi jak by nie paliła na 1 świece bądź dostawała lewe powietrze. Sprawdzono ukł, pod kątem nieszczelności podmieniono świece i odłączano cewki z przewodów w celu reakcji silnika. Dopiero wtedy z odłączonym akumulatorem wykręcono przepustnice i wyczyszczono sprayem do przepustnic i pędzelkiem, gdy to nic nie dało podmieniono przepływkę i NIC uparte stworzenie. Po dłuższym postoju silnik pracuje normalnie przez około 30 sek. potem znów problem się pojawia. Dlatego prośba o pomoc żeby samochód wrócił tam gdzie najpiękniej wygląda czyli na drodze .

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Alexandrex
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    z kujawskich równin..nad szeroką rzeką
    Auto
    AR 156 I 2.0 Ts 150 KM selespeed 2000r.
    Postów
    119

    Domyślnie

    z małą poprawką..rolka była podciągnięta przy 160 tys.
    Zobaczymy po naprawie wydechu..;-)

  10. #10
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał skarzyk83 Zobacz post
    (czyżby lipna masa przez skorodowany ukł. wydechowy?)
    Jaka masa? W sondzie 4 kablowej?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. Szukam AR
    Utworzone przez ziomal73 w dziale Podkarpackie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-11-2015, 17:31
  2. Szukam AR
    Utworzone przez ziomal73 w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-11-2015, 12:17
  3. wariator potrzebuję potwierdzenia i pomocy
    Utworzone przez Berry w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 07-05-2013, 22:27
  4. Zamykam pilotem-brak potwierdzenia
    Utworzone przez krzys-krzys w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-05-2009, 22:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory