Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Przgub

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6
    Postów
    13

    Domyślnie Przgub

    Witam, mam problem kiedy jadę na wprost strasznie mi stuka w okolicy skrzyni jest to raczej przegub bo miałem uszkodzona gumę, tylko teraz nie wiem czy zewnętrzny czy wewnętrzny, ruszałem już z skręconymi kołami ale cisza i dopiero po chwili znów stuka.
    Który może być do wymiany?
    Z tego co czytałem to wewnętrzny, z jakiej firmy polecacie przegub do Alfy.
    Ostatnio edytowane przez Filip35 ; 10-01-2013 o 22:32

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Mogę polecić przegub Samko, włoski zamiennik.
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Było już kilka podobnych tematów, wystarczy poszukać. Tutaj masz jak sprawdzić który przegub:

    http://motomax.pl/www-1/instrukcje/test-przegubow.pdf

    z tego co piszesz to obstawiam wewnętrzny. Nie wiem jak w V6 ale w jtd są różne rodzaje i trzeba najpierw rozebrać, zmierzyć średnicę i ilość zębów w wielowypuście. Co do firmy to każda "firmowa" będzie dobra. Nie kupuj chinoli albo "no name".

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    TIPS: Jeśli ktoś zmieniał przegub zewnętrzny to wie już ile zębow musi mieć wieloklin. Na obu końcach półosi są takie same. Można też dojść po katalogach dobierając typ zewnętrznego.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Ale musi się dobrać do przegubu wewnętrznego i zobaczyć czy jest krzyżak czy homokinetyczny No i musi zmierzyć średnicę satelit bo liczba zębów to nie wszystko - mówię tutaj o jtd. Bo w V6 jest tylko homokinetyczny z tego co pamiętam.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar sebaaaaaaaa
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105 KM Była Alfa Romeo 166 2.4 JTD Jest Alfa Romeo GT 1.9J
    Postów
    1,216

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o wewnętrzne to żadna dobra marka ich nie produkuje... Katalogowo występuje on razem z półośka napędową, poprostu jakieś no name wzięły się za ich produkcję

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar kryniu78
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    okolice warszawki
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 jtd 115KM 2002
    Postów
    98

    Domyślnie

    jak dobrze pamiętam to GKN spidan robi homokinetyki do naszych alf
    ja borykałem się z tym tematem 1,5 roku temu przez około 2 tyg walczyłem z firmami o przegub wew do mojej alfy (prawa strona) i sam doszedłem i pasował gkn spidan (ponoć jedna z najlepszych firm) od passata z roku 2002 cena na tamten czas około 300zł
    a każdy mówił że alfa tylko cała półoś
    oczywiście pod warunkiem że masz homokinetyk a nie krzyżak bo tego tamatu nie przerabiałem
    Alfa 156 1,9 JTD 115KM Nero

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    A ja bym proponował przez założyciela postu dopisać "e" w wyrazie Przegub, dla potomnych.

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6
    Postów
    13

    Domyślnie

    A znacie może wymiary tych przegubów ?

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar kryniu78
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    okolice warszawki
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 jtd 115KM 2002
    Postów
    98

    Domyślnie

    trzeba wejść do kanału i zmierzyć po zewnątrz, ale najlepiej rozebrać pomierzyć i policzyć wpusty
    Alfa 156 1,9 JTD 115KM Nero

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory