Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Alfa 146TD problem z odpaleniem!

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar Radzio146
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 146TD, Fiat 126p
    Postów
    23

    Domyślnie Alfa 146TD problem z odpaleniem!

    Witam. 2 tygodnie temu w nocny, kiedy zaatakował mocny mróz auto nie odpaliło. Po holowaniu do garażu podgrzaniu przewodów paliwa i dolania odrobiny denaturatu auto odpaliło po długich próbach odpaliło. Sytuacja się powtórzyła dwa dni temu zrobiłem tak samo jak wcześniej i dodatkowo wypadła zaślepka z rurki 4 wtrysku. Auto odpaliło i jeździło do wieczora, kiedy chciałem jechać do pracy auto odpaliło przejechało 300metrów i koniec. Wczoraj wymieniłem przewód od paliwa bo zrobiły się dziurki i płaski do takiego stopnia że nie mogłem przedmuchać paliwa. Dzisiaj auto po wielokrotnej próbie odpalenia w pewnym momencie odpaliło i chodziło 20 sekund i gasło ( max 3tyś obrotów) niestety padł akumulator. Po naładowaniu znowu po 20 minutach walki odpalił max 2tys obrotów (odpalił tylko 3 razy na 15 prób). Chodził tylko dzięki pompowaniu pedałem gazu. Po wyciągnieciu węża z pompy wtryskiwaczy nie wylało się nic, tak samo było po odłączeniu zaślepki z 4 wtryskiwacza. Skończyły mi się pomysły na walkę z tym samochodem obstawiam jeszcze tylko na pompę paliwa lub wtryskiwaczy lub przekaźnik od pompy paliwa? Ktoś może wie który to w skrzynce bezpieczników?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar chao0
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    jawor
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    67

    Domyślnie

    w skrzynbce bezpieczniki masz podpisane wszystkie ( powinny byc pod kazym obrazki) sprawdz pompe paliwaa, bo pewnie tutaj tkwi problem soko paliwo nie jest podawana. a w baku masz paliwo? moze w baku zamarzlo. dolej z litra pb95 nic sie nie stane a moze pomuc

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar patelka3
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa romeo 146 1,9 td 1995r
    Postów
    28

    Domyślnie

    Na początek sprawdź filtr paliwa. Często zdarza się tak że w zbiorniku paliwa zbiera się woda gdy auto jest tylko czasami tankowane do pełna. Jeśli parafina ma się oddzielić to w zasadzie tylko tam w filtrze. Jeśli nadal nic nie pomaga musisz dostać się do zbiornika. To jest bardzo łatwe. Nawet nie potrzeba kluczy tylko śrubokręt. Zatyczka ma trzy wkręty a sam ssak jest zakręcany plastykową nakrętką. Przewody są mocowane na zatrzaski. Jeden jest chyba zabezpieczony malutką nakrętką. Po wyciągnięciu ssaka przyjżyj mu się dokładnie czy nie jest brudny. Sam ssak też można delikatnie rozebrać i dostać się do sitka które wstępnie zbiera zabrudzenia. Po latach użytkowania ma prawo się tam przytkać.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Jak tutaj kolega piszę , bardziej bym podejrzewał paliwo - może nalałeś jakiegoś gówna od Mietka pseudo ze stacji po 3.5zł za literek ?
    Zobacz ten filterek paliwa .
    Co do Pompy , pompę masz mechaniczną , więc nie ma zasilania elektrycznego .
    A tak na uboczu , zobacz czy gdzieś lód nie uwiesił się na przewodzie od paliwa ( zbiornik - pompa ) , albo jest jakoś przegięty bo jak odkręcisz zasilanie wtryskiwacza i nie leci to coś jest przydławione , zobacz czy wszystkie tak mają - tzn 4 cylindry .
    Albo, zasilanie tego zaworku na pompie , może tam masz jakoś kabel przepierdzielony że skacze mu napięcie i cewka puszcza , otwiera aż w koncu odetnie paliwo .
    Ale najpierw zobacz układ czy jest tak jak nalezy .

    ( jak miałem felerne paliwo , to na zimę lałem 3-4 litry benzyny na 60 litrów do baku )

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar Radzio146
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 146TD, Fiat 126p
    Postów
    23

    Domyślnie

    Dzięki chłopaki, lecę zobaczyć czy to może cewka. Przewody drożne, wczoraj ustami dmuchałem i jeden był nie drożny więc go wymieniłem. Paliwo tankuję z dużych stacji więc myślę że to nie to. Jak nie cewka to biorę się za filtr i go przeczyszczę?

    - - - Updated - - -

    Odkręciłem filtr paliwa, niestety odpadła plastikowa śruba na dole filtra i podpadła. Nawet o nic mocniej nie zaczepiłem i się uszkodziła ;O Zabrałem filtr do domu i z resztek, a w sumie z kropelek niektóre były przezroczyste ale większość czerwonych. Żadnej żółtej nie było czy poprzedni właściciel jeżdżąc na opale spowodował popsucie filtra? Filtr niby ma tylko rok, ale jednak go wymienić trzeba ( nie licząc tej ułamanej części).
    Do podstawki filtra przychodzą dwie wtyczki od czego one są? Żadna z nich nie była podłączona? Poprzedni właściciel mówił że był kiedyś immobilizer i go odpiął. Z tego co wiem to imo daje się na układ paliwowy ale czy na podstawkę filtra paliwa?
    Ostatnio edytowane przez Radzio146 ; 27-01-2013 o 20:26

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Te dwie wtyczki to , jedna od podgrzewania a druga od sygnalizacji czy w filtrze paliwa jest woda ( jak jest to kontrolka się pal coś ala karnister do połowy wypełniony )

    Kup samochód , w Polsce - cholera wie jakie cuda mógł zrobić poprzedni właściciel .

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar Radzio146
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 146TD, Fiat 126p
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dziaru Zobacz post
    Te dwie wtyczki to , jedna od podgrzewania a druga od sygnalizacji czy w filtrze paliwa jest woda ( jak jest to kontrolka się pal coś ala karnister do połowy wypełniony )
    Tak właśnie myślałem że jedno to podgrzewacz, ale że był wskaźnik dostania się wody do filtra? Jestem w szoku. Dzisiaj jak otworzą sklep idę po filtr paliwa i po litra arktycznej ropy. Zalejemy i zobaczymy czy będzie chodzić.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    daj znać , co i jak
    Zalej filtr i zobacz jak to będzie chodzić

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar Radzio146
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 146TD, Fiat 126p
    Postów
    23

    Domyślnie

    Panowie macie u mnie piwo! Auto działa lecz potrafi delikatnie przerywać, ale ważne że już jeździ i odpala.
    Wymieniłem filtr paliwa i zalałem. Odpalał ale wkręcał się do 2,5 tyś chodził 5 sekund i gasł. Zobaczyłem że na czujniku suków jest zaśniedziały styk, więc go oczyściłem. Przez okienko rewizyjny wyciągnąłem pompę paliwa trochę ją oczyściłem zalałem 4 litry paliwa arktycznego -32 i co? Odpalił i jeździ jestem bardzo zadowolony.
    Czy ma wpływ na delikatne przerywania podczas jazdy nie podłączony podgrzewacz i czujnik wody w filtrze? Przy odpaleniu chciałem żeby stan był taki jak jeździła.
    Zastanawia mnie czy przy wymianie węża jakaś opaska mogła się wystarczająco nie dociągnąć i wpuszczać powietrze że co jakieś 20 sekund podczas jazdy szarpnie, ale jest to prawie nie wyczuwalne?

    Pomy całej nie udało mi się wyciągnąć więc tylko tyle co wystukałem i trochę po paliwie pomerdałem pomogło.
    Ostatnio edytowane przez Radzio146 ; 29-01-2013 o 06:52

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Ja , się spytam Ciebie , ile masz nalatane na tym silniczku ?

    Może warto by było zaaplikowac jakiś srodek do czyszczenia układu paliwowego ( bo jak widać , poprzedni właściciel miał ostrą wyobraźnię )
    Mała sugestia , może wtryski są już pozapierda**** ,mogę podesłać CI wtryski ewentualnie moje ( w tym roku wymieniałem + regenerowałem ) na moich starych alfa dobrze jeździła ale na zimnym jeden gar trochę kopcił . + podesłał bym klucz do nich
    Ale mimo wszystko po wymianie silniczek śmiga fajnie , tak nagle zaczął jakby cykać , ale jest różnica
    Zresztą , po tych 200 tys jak i więcej wypadało by , wtryski przynajmniej przepłukać i sprawdzić -moje miały 300 tys

Podobne wątki

  1. [146] Alfa 146 problem z odpaleniem na zimnym
    Utworzone przez kavsky w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-02-2015, 14:11
  2. Alfa 166 PROBLEM z odpaleniem
    Utworzone przez Bart Shelby w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-05-2013, 22:01
  3. alfa 156 problem z odpaleniem
    Utworzone przez sebek501 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-06-2012, 11:15
  4. Alfa problem z odpaleniem
    Utworzone przez Cristofer w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-01-2012, 22:54
  5. [146] Grajace przekazniki- Alfa 146TD
    Utworzone przez staszek8 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-08-2010, 19:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory